דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכל על לימודי רפואה משלימה 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2934 פעמים ]

רפואה משלימה כוללת בתוכה מגוון טיפולים שאינם מוכרים על ידי הרפואה הקונבנציונלית. מאחורי כל שיטות הטיפולים הללו, נמצא אותו "אני מאמין", הגורס כי כאשר ניגשים לטפל באדם, אין להתייחס רק לגוף הפיזי אלא גם לנפש ולרוח, היות והם משפיעים, מושפעים ותלויים זה בזה. עם לימודי רפואה משלימה תוכלו ליצור איזון והרמוניה בין שלושתם.

בעשור האחרון התחום עובר מהפכה והתפתחות של ממש. עשרות בתי ספר ומכללות מציעים מגוון מסלולי לימודים בתחום הרפואה המשלימה. מטרת לימודים אלו היא להעניק לסטודנטים ידע ומיומנויות שונות שיעזרו לו לאבחן את בעיות המטופלים שלו ולטפל בהן.

בגדול, לימודי רפואה משלימה מחולקים לפי האזורים בהם התפתחו השיטות השונות: שיטות טיפול שמקורן במזרח הרחוק כמו רפואה סינית, שיאצו, טווינא, דיקור סיני, אל מול שיטות טיפול שפותחו באירופה כמו: עיסוי שבדי, פרחי באך, הומאופטיה, שיטת פאולה, צמחי מרפא מערביים ועוד.

המסלולים השונים של לימודי רפואה משלימה

ישנם בתי ספר לרפואה משלימה המציעים מסלולי לימוד של ארבע שנים, בסיומם מקבלים תואר. לעומתם ישנן מכללות אשר מציעות קורסים קצרים יותר, אשר מעניקים הכשרה בתחום ספציפי מתוך המנעד הרחב.

לימודי רפואה משלימה כוללים קורסים תיאורטיים לצד עבודה והתנסות מעשית. ההתנסות המעשית יכולה להיות בקליניקות שונות, במכוני ספא ולפעמים גם בקופות החולים השונות. תוכניות הלימודים מורכבות באופן שמעניק לסטודנטים גם רקע כללי על התחומים השונים של הרפואה המשלימה וגם ידע ומיומנות ספציפית בתחום בו בחר הסטודנט להתמחות.

לימודי רפואה משלימה - השיטות

כפי שציינו קודם לכן, רפואה משלימה כוללת מגוון תחומים ושיטות טיפול. למשל:


    • לימודי רפואה סינית - הגורסים כי האדם הינו חלק ממעגל הטבע הגדול ובכדי לשמור על בריאותו, עליו לקחת חלק במעגל כולל זה ובשינויים אשר מתרחשים בו. לימודים אלו מעניקים שיטות טיפול שונות לצד פילוסופיית חיים עתיקת יומין
    • לימודי שיאצו - שיטת טיפול הכוללת מגע ושיחה עם המטופל. הטכניקה היא לחיצות על נקודות שונות בגוף. שחרור נקודות אלו גורם לאנרגיה לזרום בגוף בצורה תקינה יותר
    • קורס הילינג - משמעות השם הילינג היא ריפוי. שיטת טיפול זו מאמינה כי בעיות נוצרות כאשר אין איזון אנרגטי בגוף. המטפל משתמש במגע ואנרגיה כדי לפתוח את החסימות האנרגטיות בגופו של המטופל ולהשיב אותן למצב טבעי
    • קורס רייקי - אחד הכלים המוכרים של לימודי רפואה משלימה. רייקי מאפשר למטפל לתעל את האנרגיות שלו ולהעביר אותן לאחרים לצרכים טיפוליים פיזיים ונפשיים
מהן אפשרויות התעסוקה לבוגרי לימודי רפואה משלימה?

סטודנטים שסיימו את מסלול הלימודים שלהם, מחזיקים בידם ידע רב, מיומנויות טיפול שונות ואף ניסיון שרכשו במהלך הלימודים המעשיים שלהם. לאחר שקיבלו את תעודת הגמר שלהם הכוללת מידע על סוג הקורסים אותם למדו ומשך הזמן שנמשך כל קורס, יוכלו הסטודנטים להשתלב כמטפלים בבתי מלון שונים המציעים טיפולי ספא, בקופות החולים השונות המציעות מגוון של טיפולים אלטרנטיביים, לפתוח קליניקות פרטיות ועוד.

התורות עליהן מבוססות שיטות הלימוד הן מורכבות ונשענות על מסורות עתיקות. רבים מהבוגרים חשים שעליהם להעמיק עוד ברזי הרפואה המשלימה ומבלים תקופות ארוכות כאסיסטנטים של מורים מקומיים בארצות המזרח הרחוק. כמו המורים גם התלמידים יודעים - לימודי רפואה משלימה הם לא רק לימודי מקצוע, הם לימודי תורת חיים שלמה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב