דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתרים, אתרי תמיכה ומה שבינם 

מאת    [ 20/01/2011 ]

מילים במאמר: 637   [ נצפה 3505 פעמים ]

האם יש ברשותכם אתר?

אם כן, בודאי כבר שמעתם לא מעט על קידום אתרים וקידום אורגני. אחרי הכול, כל בעל אתר אינטרנט  חושב כיצד יוכל לקבל תנועה איכותית וידוע שמקור אחד לתנועה איכותית נמצא בחיפוש. עם זאת, התחרות רבה. נדמה כי המקומות הראשונים, כמעט לכל ביטוי בתחום תחרותי "תפוסים" פעמים רבות על ידי חברות ועסקים העושים קידום לאתר. בין אם מדובר בקידום "מתוך הבית", עבודה מול פרילנסרים או חברת קידום.

במאמר זה לא נלאה אתכם על חשיבות הקידום או נספק מדריך ידידותי למקדם/כלים לקידום אתרים.במאמר זה ברצוננו לגעת בתופעה שיצאה מכלל השליטה: בניית אתרי "תמיכה" או "תשתית" לצרכי קידום אתרים.

בעלי אתרים השכילו להבין שגוגל "אוהב" תוכן והרבה ממנו. אולם במקרים יוצא כי רבים מאלו (בעלי האתרים) לא באמת מעוניינים,  לספק את התוכן הרב באתרם. האת האתר רוצים הם לשמור במבנה "רזה" ותדמיתי. במאמר זה אין אנו נוקטים עמדה וטוענים שכך נכון או לא נכון לצרכי השגת החשיפה הנכונה.אנו רק משתפים אתכם בהלך החשיבה של בעלי אתרים.

אז מה עושים כאשר, מצד אחד, צריך תוכן אולם, מהצד השני, לא מעוניינים להוסיף כזה באתר?

מקימים אתרים נוספים ובמידה והאתר הראשי (מוקד הקידום) עוסק בנושאים תחרותיים רבים אז לעיתים אף אתר בכל אחד מתחומי הקטגוריות באתר הראשי.
מקדמים את האתרים הללו באמצעות הוספת "תוכן בשוטף" ו"קישורים" ומקשרים בינהם. למעשה, בכך יוצרים אותם מקדמים "ענן" של אתרים מקושרים בתחומים דומים. שיטה זו עשויה לעזור, בראייה קצרת טווח, לקידום אתר הבית ומאפשרת, למש, החלפות קישורים "משולשות" ואחרות (בסגנון תן לי מאתרך לאתר שלי ואתן לך משניים אחרים). בנוסף, בתחומים לא תחרותיים ועם השקעה לא גדולה ניתן לפעמים לנכס יותר משני תוצאות בדף התוצאות הראשון של גוגל. ניתן לראות זאת במקרים וגוגל מציג עד שני תוצאות לביטוי מאתר אחד, בכל דף תוצאות אולם עד שניים נוספים מאתרים נוספים, בבעלות אותו העסק.
הסיכון שלוקחים בעלי עסקים אלו הוא רב. גוגל, לעיתים, מעדיף להציג גיוון תוצאות המאפשר לספק רצונות גולשים בטווח רחב. כאשר גוגל "עולה" על מזימות לקשר בין אתרים, לצורך קידום אתרים- מאמצי הקידום עשויים להיכשל והאתרים האמורים עשויים למצוא את עצמם מורחקים מהתוצאות, ולזמן רב.

הבעיה מתחילה, אגב, בהבנה לקויה של האלגוריתם. גוגל אינו מעדיף "סתם" תוכן אלה תוכן ייחודי. בעלי אתרים אשר בונים אתרי תמיכה לרוב חוטאים ובונים אתרים לא מושקעים. לא ברמת העיצוב והתכנון ובוודאי לא ברמת התוכן אשר נקנה מכותבי תוכן זולים. התוכן לרוב הוא תוכן משוכתב מתוכן אחר באופן אשר אינו מוסיף ערך רב ומידע חדש. על כן לדעת גוגל, סביר להניח שתוכן כזה גם לא יוסיף לאיכות התוצאות הקיימות ויידחק אי שם הרחק בתוצאות.

מי שמבין את חוקי הטבע, יודע שלכל דבר יש זמן מתאים ולא ניתן "לזרז" את ההליך הטבעי. כך גם בקידום אתרים. חשוב יהיה לאפיין ולבנות אתרים טובים, בעלי ערך ייחודי מוסף שאינו נמצא באתרים הקיימים. כדאי להתאימם למנועי חיפוש באמצעות שילוב SEO כבר ברמת האפיון והבנייה. אגב ערך ייחודי לא חייב להיות רק בטקסטים של האתר למרות שבהחלט זה המקום הראשון אשר במרבית האתרים מקבך את התייחסות הגולשים. ערך יכול להיות חלק מהתמונות הייחודיות, בכלים  הניתנים חינם לשימוש הגולש, סרטונים מעניינים, קבצי קול וככל שתמצאו לנכון. כך, בכל ערוץ תוכן מתברר שעם השקעה כספית מתאימה וקצת חשיבה שהיא מחוץ לקופסה, ניתן לעשות דברים נפלאים. בכל מקרה, אם כבר השקעתם בטקסט- בחרו שירותי כתיבת תוכן מקצועיים.

לסיכום, במידה ובחרתם בקידום אורגני דעו כי שיטת בניית התשתיות אינה שיטה גרועה כשלעצמה ולעיתים אף מספקת תוצאות בשטח. יחד עם זאת, אין מדובר בפתרון קל. חשוב להקפיד כי התוכן המתווסף הן לאתרכם והן לאתרים אחרים יהיה תוכן ייחודי ובעל ערך רב שאחרת עדיף להתמקד ביצירת שיתופי פעולה פורים. בניית אתרי תשתית תגדיל לרוב את תקציבים אותם תכננתם מראש להשקיע היות ותוכן איכותי מאוד הוא גם תוכן יקר הנכתב על ידי אנשי מקצוע המומחים בתחומם. עצה שלי, חשבו אסטרטגית, כיצד אתם מייצרים את הערך המוסף- כאשר מצאתם כבר רעיון טוב, השקיעו באתרכם. הקישורים הטובים והשיתופים במדיה החברתית אשר תייצר עבורכם עוד קישורים, כבר יגיעו בזכות אותם תכנים.


איתן יריב, יועץ שיווק באינטרנט ובעלים שותף בחברת וואו שיווק באינטרנט

אהבתם? עקבו אחרי לקבלת עדכונים בטוויטר ובגוגל פלוס.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב