דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעבור את החורף בשלום 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 3363 פעמים ]

מזג האוויר בחורף הנוכחי היה הפכפך מהרגיל. שינוי מזג האוויר מביא איתו שינויים במצב הרוח ובתאבון. זה בדיוק הזמן להתאים את התזונה ולעשות את השינויים הקטנים כדי שנעבור את חורף  בדרך נעימה חמימה ובריאה יותר.


1. קודם כל להתחמם-

זה הזמן להתחיל להנות מארוחות מחממות ועשירות יותר, מבגדים עם השרוולים הארוכים ומשמיכה עבה יותר בלילה. לכל אלה יכולה להצטרף ארוחה שתגרום להרגשה מרגיעה  ונעימה ותחמם את הגוף. יש נטייה בחורף להעדיף מאכלי קדרה, מנות שהן ארוחה, מרקים, דייסות למען הבריאות כדי לדאוג שארוחות אלו תהינה בעלות ערך תזונתי מוסף.

 

כמה רעיונות לארוחות עם ערך תזונתי מוסף:

  • מרק שהוא ארוחה- אין ספק שהוא המאכל המוביל של החורף.. המרק מרווה, מזין, מכיל הרבה רכיבי תזונה חיוניים וכמובן מחמם את הגוף ומביא עימו הרגשה נעימה. ואפשר להכינו כך שישמש כארוחה מלאה ומשביעה. שלבו במרק חלבון (נתח רזה של בשר בקר/עוף), קטניות (אפונה,שעועית, עדשים), דגנים (כוסמת, שיבולת שועל, קינואה), פחמימות במידה (אורז ,פסטה, תפוח אדמה). זכרו שאם אתם נמצאים בדיאטה להרזיה הירקות צריכים לשלוט במרק ופחות מכל התוספות האחרות.
  • דייסה- אין ספק שזהו פתרון מושלם  קערת דייסה מהבילה בבית אחרי יום סגרירי וקר. הכינו דייסות על בסיס חלב למקפידים על המשקל מומלץ להשתמש בחלב דל שומן . אל תוותרו על מוצרי החלב בחורף:למוצרי החלב מתייחסים היום כאל נכס תזונתי המספק לגוף, בנוסף לסידן, עוד מרכיבי תזונה חיוניים לבריאות כמו חלבון איכותי, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין A, ויטמין D, אשלגן ומגנזיום. מחקרים העלו כי צריכה של לפחות 3 מוצרי חלב ליום כיעילה להפחתת הסיכון לשמנה, ליתר לחץ דם, לאוסטאופורוזיס ושברים, למחלות לב  וכלי דם ולסוגים מסוימים של סרטן. הוסיפו לחלב תוספות בריאות כמו שיבולת שועל, קוואקר וכך תעלו את ערכה התזונתי של המנה.
  • חמין- תבשיל חורפי ומשביע. מתאים במיוחד לשבתות קרות בהן אנו בבית. כדי להעלות את הערך התזונתי ולהופכו לארוחה מאוזנת מומלץ לשלב: מקור חלבון (נתחי בשר בקר רזה,עוף) דגנים (למשל, גריסי פנינה, חיטה) פחמימות  (אורז מלא, תפוח אדמה)  קטניות (שעועית, חומוס גרגרים) וירקות: גזר. ומקבלים שילוב בריא גם של חלבון מלא, פחמימות, סיבים תזונתיים ומינרלים חשובים.

2. לשבור את המיתוס-

עם בוא החורף מגיעות אלינו גם מחלות דרכי הנשימה ורבים מתחילים לשוא להוריד מתפריטם מוצרי חלב אז רגע לפני חשוב שתדעו- אין הוכחה מדעית למיתוס הרווח בדבר הקשר בין צריכת חלב ומוצריו לבין מחלות דרכי הנשימה העליונות (נזלת, דלקות אזניים, אסטמה). קיימת תפיסה חסרת כל בסיס מדעי או הגיון מדעי שמוצרי חלב מגבירים ייצור ריר על ידי מערכת הנשימה, ועל ידי כך מחמירים את חסימת דרכי הנשימה ואת הסימפטומים של אסטמה.

תפיסה זו גוררת אנשים רבים להימנע מצריכת מוצרי חלב לשווא או לחילופין, למנוע אותם מילדיהם.

מחקרים קליניים רבים בדקו האם לצריכת חלב ומוצריו יש השפעה על החרפת סימפטומים אסמטיים או הרעה כלשהיא בתפקודי נשימה בקרב מבוגרים וילדים שלא סובלים מאלרגיה למוצרי חלב – במחקרים אלו לא נמצא כל קשר בין התופעות הנ"ל לצריכת חלב.

מקורות:

http://www.milk.org.il/

דיאטנית קלינית. בוגרת בית הספר לתזונה בפקולטה לחקלאות, האוניברסיטה העברית ירושלים. סטודנטית לתואר שני בחוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת בבי"ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב . ניסיון מקצועי עשיר בטיפול תזונתי בילדים ובבני נוער ( 1998-2007 במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל) , ייעוץ תזונתי לחברות ולגופים שונים, הנחיית סדנאות להרגלי אכילה ולתזונה נכונה, קידום נושאים בריאותיים ,הרצאות בתזונה .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב