דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים וממשקים ידידותיים למשתמש 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 1886 פעמים ]

בכל אתר ואתר שאנו נכנסים אליו תמיד משהו מעצבן אותנו, או שהאתר איטי מדי, אנחנו לא מוצאים את מה שמחפשים, יותר מדי דפים נפתחים לנו, ההרשמה או הטפסים מסובכים מדי ואנחנו לא מבינים מה רוצים מאיתנו. לרוב זו גם הבעיה הקשה ביותר שבעלי אתר מתמודדים איתה. לכן בבואנו לבנות אתר חדש, יש לקחת בחשבון את ה"ידידותיות למשתמש".

ישנן דרכים שונות לפתור וליצור ידידותיות באתר למשתמש על מנת שתהיה גלישה קלה יותר ומהנה יותר, אנו נמנה כמה וכמה דרכים ובדרך גם נעבור על הבעיות הכי מטרידות בעולם האינטרנט בישראל כיום.

1. איטיות בגלישה – לא מעט אנו נמצאים באתרים שלא זזים, קשה אפילו להשתמש בסקרולר. זאת בשל העובדה שבעל האתר העמיס או החליט להעמיס מקסימום מידע על הדף שלו, לכן יש אתרים שלוקח להם זמן להיטען, וכאשר הם נטענים קשה מאוד לדפדף ולרפרף בהם. הפתרון במקרה זה הוא לשים עד כמות מסויימת של תמונות, כמות מסויימת של פלאש וגם לא להעמיס בסקריפטים מבוססי לקוח, כגון חדשות נגללות באתר. לשם המחשה, חדשות נגללות זה תכנה שאומרת לדפדפן להזיז את הטקסטים מצד לצד במהירות מסויימת. הפקודה הזו מעמיסה על המנוע של הדפדפן וגורמת לו להיות יותר איטי. לכן יש גם חשיבות בבדיקת האתר המספר דפדפנים כגון פיירפוקס, אקספלורר וכרום.
2. מספר רב של דפים מאותו אתר -, משתמשים אינם אוהבים שנפתחים להם מספר דפים באותו זמן, ברגע שיש להם יותר מדף אחד קשה להם להחליט באיזה דף להמשיך וככה נוצרת לנו בעיה שהם יכולים לפספס את החלקים החשובים באתר. לכן חשוב מאוד להמעיט במספר הדפים החדשים שנפתחים באתר.
3. הרשמה או טפסים מסובכים – הבעיה מספר אחת באתרים כיום היא מספר השאלות הנדרשות על מנת שמשתמש יהיה רשום ומוכר במערכת, האינטרס של בעלי האתר הוא שיהיו מקסימום שאלות על מנת לדלות את מירב המידע מהמשתמשים – הרי ידע הוא כח, אך ברגע שהמשתמש הממוצע רואה מספר רב של שאלות הוא חושב שנית ולא נרשם כלל וכלל, לכן יש להמעיט בשאלות ובעיקר להמעיט בשדות החובה. על השדות להיות ברות הבנה קלה ביותר, עם מינימום הקלדות והקלקות. במידה ובעלי האתר רוצים לדלות יותר מדיע, אנו ממליצים ליצור טופס משני לאחר ההרשמה שיהיה אופציונאלי ומשני לטופס ההרשמה עצמו.
4. עיקרון המסר העיקרי בראש הדף - כבעלי אתר אנו רוצים לעצמנו את הלקוחות שיהיו מעוניינים במוצר שלנו, במידה ולא נסביר להם את הייחודיות ואת הרעיון המרכזי של האתר כבר בהתחלה, הם יצאו, לא מעט אתרים מצויינים נפלו על כישלון העברת המסר העיקרי, ואחרי תקציבי ענק של פרסום ושל שיווק, רוב הלקוחות יצאו אחרי 3 שניות מהאתר כי לא הבינו את המסר העיקרי. אם אתר רוצה למכור פרגולות ולא מסביר את זה בראש הדף, אף אחד לא יבין ויצא תוך שניות.
5. שיפורים טכנולוגיים – יש להשתמש בשיפורים טכנולוגיים כל הזמן, זהו מאמר לא מקצועי אך בבואנו לחברת בניית אתרים אנו ממליצים להתעניין במספר טכנולוגיות אשר יכל להפוך את חווית המשתמש לאטרקטיווית מול שאר המתחרים, למשל אג'קס – טכנולוגייה ששולחת ומקבלת נתונים מהשרת מבלי לגרום לדפדפן להיטען מחדש, יותר מהיר, יותר אטרקטיווי והרבה יותר ידידותי למשתמש, טכנולוגיית JQUERY המבוססת על קוד JS ישן ויצרה ספריות קוד חדשות וקלות לשימוש גם מבחינת המתכנתים ובעיקר מבחינת המשתמש.


למידע וייעוץ נוסף ניתן להתקשר עם חברת סייטנט אשר בונה אתרים משנת 1998 לחברות ציבוריות ממשלתיות ופרטיות ובניית מערכות ניהול מתקדמות.

רונן הוא מתכנת בעת נסיון של 12 שנה בבניית אתרי אינטרנט, וכן איש קשר עם לקוחות אשר צבר נסיון רב בענף האינטרנט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב