דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סריקת מסמכים - OCR עברית - מה זה בדיוק? 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 5230 פעמים ]

 

תוכנת זיהוי תווים אופטי, או באנגלית Optical Character Recognition (OCR) היא תוכנה המבצעת המרה של תמונה סרוקה למסמך בר עריכה במעבד תמלילים במחשב. 

 

כשסורקים מסמך למחשב מקבלים קובץ תמונה (בד"כ TIF, JPG, PDF). כפי שלא ניתן לבצע התערבות בתמונות מצולמות המכילות טקסט ללא שימוש בתוכנה מתאימה, כך גם לא ניתן לבצע עריכה בקבצים של מסמכים סרוקים.

 

כדי לעשות שימוש בטקסט המופיע בתמונה לצרכי חיפוש או עריכה במעבד תמלילים יש צורך לבצע פעולה על הקובץ הסרוק. סריקת מסמכים היא חלק אינטגרלי מהיכולת לזהות טקסט.

 

האתגר הגדול ביותר של מפתחי תוכנות OCR הוא להגיע לאחוזי זיהוי גבוהים בתהליך המרת תמונה של מסמך סרוק (או כתב יד). הפעולה עצמה היא זיהוי כל תו מתווי המסמך ותרגומו לאות. תהליך זה כולל מספר כללים וחוקים הקשורים לקטעי התמליל, לסוג האותיות ולשפת האותיות.

 

קיימות שתי דרכים עיקריות בתהליך זיהוי טקסט (זיהוי תווים אופטי): בדרך הראשונה בודקים איזה מהאותיות דומה לתבנית מוגדרת מראש, ובדרך השנייה מחלקים את האות לחלקים ונותנים תיאור לכל חלק של האות.

 

החיסרון העיקרי של שימוש ב- OCR הוא אחוז גבוה של שגיאות. תוכנת OCR שמזהה 90% מהמילים, עדיין שוגה ב- 9 מכל 10 מילים. אם המסמך שלכם מכיל 10,000 מילים, 1,000 מילים יהיו שגויות ותצטרכו להשקיע זמן ניכר בתיקון השגיאות והתאמת הטקסט הסרוק למסמך המקורי.

 

כדי למזער את כמות השגיאות, התוכנה נעזרת במילון. בדרך זו התוכנה מכילה שכבה המתרגמת ומשלימה תווים שזוהו למילים שלמות. אם לא נוצרה מילה שלמה התוכנה משנה תווים במילה עד שנמצאת השלמה מול מילה זהה במילון, או המילה הקרובה ביותר.

 

קיימת בעיה נוספת בתהליך הזיהוי.

אם המסמך נסרק באופן לא מיושר, יש צורך ביישור המילים לפני הפעלת אלגוריתם הזיהוי. קיימים גם פונטים מורכבים שלא כל תוכנת OCR יכולה או יודעת להתמודד איתם, כגון פונט רש"י.

 

החוכמה בבחירת תוכנת OCR נמצאת באחוזי הצלחת הפענוח והזיהוי של התוכנה. השאיפה היא לקבל 100% זיהוי של קובץ סרוק. אם מצאתם תוכנה עם 98 – 99% זיהוי עשיתם עסק לא רע.

 

 

דוקיומנטס - ניהול מסמכים, סריקת מסמכים, שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי  http://www.documents.co.il  סקאנבוק - שירותי סריקה, ארכיון דיגיטלי, השכרת סורקי מסמכים מקצועיים לסריקת ארכיונים.  http://www.scanbook.co.il Rent A Scanner – סורקים להשכרה, השכרת סורקי מסמכים מקצועיים לסריקת ארכיון מסמכיםhttp://rentascanner.co.il מסמכים - אתר אינפורמטיבי לניהול מסמכים, סריקת מסמכים, ארכיון אלקטרוני, סריקת מסמכיםhttp://mismachim.co.il  טל: 054-5880060




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב