דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדפסת פנקסי צ'קים מול הנפקת אמצעי תשלום אחרים 

מאת    [ 18/01/2011 ]

מילים במאמר: 612   [ נצפה 2600 פעמים ]

מאז ומעולם היו הצ'קים אמצעי התשלום המועדף עבור לקוחות רבים, בין אם מדובר בתשלום שכר דירה או תשלום על שירותים שונים, יש שיעדיפו לשלם בצ'קים על פני יתר אמצעי התשלום השונים. מהם היתרונות של הצ'קים על אמצעי התשלום השונים? מתי נעדיף לשלם באמצעות צ'קים על פני יתר שיטות התשלום המקובלות? ומדוע אנו מעדיפים לבצע הדפסת פנקסי צ'קים ולא הנפקת אמצעי תשלום אחרים.

על שאלות אלו נענה במאמר זה, וננסה לעמוד על ההבדלים העיקריים בין הדפסת פנקסי צ'קים והנפקת אמצעי תשלומים אחרים.

עמלות
משיכת מזומנים - משיכת מזומנים מכספומטים כרוכה בעמלה קבועה שאינה תלויה בסכום שנמשך, והיא משתנה מבנק לבנק ומכספומט אחד לכספומט אחר. משיכת מזומנים מהכספומט של הבנק אליו משתייך הלקוח תהיה לרוב הזולה ביותר ואילו משיכת מזומנים מכספומטים אחרים, כמו אלה הממוקמים בתחנות דלק ובקניונים, למשל, תלווה בעמלות שעשויות להגיע אפילו עד 8 שקלים למשיכה בודדת.

הנפקת כרטיס אשראי - להבדיל ממשיכת מזומנים, ביצוע חיוב בכרטיס אשראי אינו מלווה בתשלום עמלה. עם זאת, חשוב לזכור כי תחזוק כרטיס אשראי על בסיס שנתי עולה ללקוח הבנק כ-130 ש"ח בממוצע, ולעתים אף יותר מכך (תלוי לאיזה בנק הוא שייך ומהם התנאים שהוגדרו עבור ההנפקה). העלות הכוללת הזו מורכבת מדמי שימוש שנתיים שהלקוח מחויב לשלם, דמי ניהול חודשיים, דמי הגבלת אחריות (המיועדים למקרה של אובדן או גניבת הכרטיס) ועמלות על חלוקת החיוב לתשלומים, דהיינו, תשלומי קרדיט.

הדפסת פנקסי צ'קים
הזמנת פנקסי צ'קים כרוכה בעמלה שעלותה משתנה מבנק לבנק. הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס, תלויה בהסכם אותו סגרתם עם בית הדפוס, ומשתנה בין בית דפוס אחד לשני. בעקרון, הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס, יקרה יותר מאשר הדפסת פנקסי צ'קים בבנק, בגלל הפונקציות והאפשרויות הרבות אותן ניתן להוסיף בעת הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס.

מעבר לכך, תשלום באמצעות שיק אינו מחויב בעמלות נוספות, גם אם מדובר בשיק דחוי, אלא אם כן מקבל השיק בוחר לפרוע אותו לפני תאריך הניכוי ואז הוא עצמו צפוי להיות מחויב בעמלה. העמלות היחידות שרלוונטיות לגבי שיקים מתייחסות להחזרת צ'קים ללא כיסוי. במצב כזה הלקוח עשוי להיתקל בעמלות גבוהות בגובה של עשרות שקלים. גם ביטול שיק כרוך בעמלה, ולכן מבטל השיק עשוי להיות מחויב בסכום של כ-20 ש"ח בגין ביצוע הפעולה.

מתי נעדיף לשלם באמצעות צ'קים?
שימוש בצ'קים יעיל עבור מקרים שבהם אנחנו מקבלים שירותים מתמשכים לאורך כל השנה, כמו למשל תשלום עבור שכר דירה או תשלום עבור רואה חשבון. שיק מהווה מעין שטר חוב, ולכן פריסת הצ'קים לחודשי השנה תעניק לנותן השירותים את הביטחון כי יוכל לפרוע את התשלום הראוי לו כל חודש בחודשו. שימוש בצ'קים יעיל גם במקרים בהם אין לנו אפשרות להעביר תשלום באופן מיידי ואנו מעוניינים לבצע תשלום דחוי, במועד שמוסכם בין הלקוח לבין נותן השירותים. במקרים אלו, אין הבדל בין אם אנו מבצעים הדפסת פנקסי צ'קים בבית דפוס או הדפסת פנקסי צ'קים בבנק.

עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם בתי עסק ורשתות שלא מקבלים שיקים כחלק מהנהלים שלהם, ולכן במקרים אלו נעדיף לשלם באמצעות כרטיסי אשראי או מזומן. כרטיסי אשראי יעילים בעת ביצוע עסקאות טלפוניות או מקוונות, שכן בביצוע עסקאות מסוג זה לא ניתן לשלם באמצעות פנקסי צ'קים או באמצעות תשלום מזומן. את המזומנים עדיף לשמור בארנק לכל העת עבור ביצוע עסקאות קטנות, מאחר שחלק מבתי העסק מוכנים לקבל כרטיס אשראי מגובה 20-30 ש"ח בלבד.

אז מהו אמצעי התשלום המועדף ביותר?
לסיכומו של עניין, צורת התשלום האהובה עלינו נגזרת מהעדפותינו האישיות. ישנם אוהדים מושבעים של תשלום באמצעות כרטיס אשראי והם יבצעו את מרבית העסקאות שלהם כך, וישנם אלו שמעדיפים לנהל בקרה ישירה של מצב החשבון שלהם ולכן הם יעדיפו לשלם באמצעות תשלום במזומן.

אמצעי התשלום הטוב ביותר לניהול מעקב ובקרה אחר ההוצאות הם הצ'קים, כיוון ובעת ביצוע הדפסת פנקסי צ'קים אנו מקבלים פנקס צ'קים הכולל ספח מעקב נוח ואידיאלי לשימוש.

אורי יוסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב