דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אז הגענו לראיון עבודה... 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 649   [ נצפה 2319 פעמים ]

צמד המילים משבר כלכלי לא עוזב אותנו ולו לרגע. לעיתים אנחנו מוצאים את עצמנו במרוץ מטורף אחרי הממון, שמשום מה ממאן להגיע... אנחנו נכנסים למודעות הדרושים ויודעים בבירור את העובדה המצערת שעל כל משרה יש וודאי הרבה יותר מתחרים ממה שחשבנו. אז הנה לכם, ליקטנו כמה טיפים וכמה עצות ממומחים שונים שנרתמו לכתבה וזאת על מנת לסייע לכם להצליח בראיון העבודה המפחיד, אז קחו נשימה ארוכה ובואו ונתחיל.

 

קודם כל דייקו בזמן, מדובר כאמור ברושם הראשוני שלכם ואתם ממש לא רוצים לאחר לראיון העבודה שלכם, אם יש לכם אפשרות להקדים מה טוב, כמובן שאין צורך להגזים ולהגיע שעה קודם לכן אבל 10 דקות לפני יהיו זמן מושלם.

 

לבוש הולם הוא חלק חשוב מכללי המשחק, לא להגיע זרוק מדי וודאי שלא מחויטים לעבודה כללית כזו או אחרת, לנשים המליצו לא אחת שלא להגיע בלבוש פרובוקטיבי, למעשה הדבר יכול להסב הרבה יותר נזק מתועלת רגילה, עשו חשבון וראו לאיזו משרה אתם מיועדים ולפיה התאימו את לבושכם כבר בראיון עצמו – כאילו את אומרים שהבחור החדש כבר הגיע רק כדי לסכם עניין אחד או שניים עם הבוס.

 

אז נכנסתם לחדר ומולכם עומד או יושב המראיין, נסו שלא להושיט לו יד אלא אם כן הוא הושיט קודם לכן, כנ"ל לגבי הישיבה בכסא, חכו כמה שניות והתמקמו לכם בנוח בצורה שלא תעיק בפרק הזמן המלחיץ ממילא.

 

לשניות הראשונות השפעה מכרעת, אל תראו מבוהלים אך עם זאת לא כדאי וממש לא רצוי להפגין עודף ביטחון. התנהגו רגיל וקחו את הנשימה הארוכה מחוץ לחדר ולא בפנים.

 

נסו ליצור כימיה ביניכם לעבר האיש שמעבר לשולחן, כלומר אל תענו מהר מדי ותנו לבחור לסיים את מה שהוא רוצה לשאול או לומר, לעיתים מראיינים יוצרים שתיקה מכוונת, דעו מתי לדבר ויותר חשוב מכך דעו היטב מתי לשתוק ולהניח לו לעשות את העבודה.

 

רבים העידו בסקרים שהם ניסו "לדמיין" את דמותו של המראיין, הדבר שגוי מבסיסו כיוון שאם אתם עסוקים בניתוח האופי של האדם שיושב מולכם את מעצימים אותו ולא נותנים לעצמכם לקחת את החלק הכי חשוב, כלומר להגיד לו בשפת גוף מסוימת שאתם כאן.

 

תחשבו שאתם מוכרים אוטו, אל תתביישו אבל מצד שני אל תנסו לעגל יותר מדי פינות, אתם צריכים לשווק את עצמכם ומדובר כאמור במשימה קשה, גם הבחור שיושב מולכם מבין זאת היטב.

 

נסו כמה שיותר להימנע ולא לדבר על מקום ה ע ב ו ד ה הקודם שלכם, במיוחד שלא להוציא לשון הרע, גם הוא בוחן אתכם והדבר האחרון שהבוס החדש צריך זה לחשוב שאם לא יסתדר לכם כאן אתם תתנהגו בצורה דומה אצל מתחרים או אצל עסק אחר כלפיו. יש להימנע מזה לחלוטין.

 

נסו לקבוע ראיון או פגישה אחת אצלך יועץ מקצועי, ישנם מאמנים הפרוסים בכל רחבי הארץ ומספיקה לכם (לרובכם) פגישה אחת, חיפוש בדפי זהב יביא לכם את הטובים בתחום מבאר שבע דרך נתניה, תל אביב ועד רמת הגולן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב