דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מפלגת קדימה, מצטרפים חדשים, ודיבורים על בחירות קרובות 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 590   [ נצפה 2994 פעמים ]

קדימה, מצטרפים חדשים, ודיבורים על בחירות קרובות  //  נמרוד נוי

17/1/2011

לאחרונה, לרגל תחושות המקננות בציבור, כי הנה אנו עומדים בפני בחירות כלליות חדשות, וזאת לאור התנהלותה הכושלת של הממשלה הנוכחית, אנו עדים לזרימה של מתפקדים חדשים למפלגת קדימה: (1) ידוענים ואנשי שם בתוכנו, (2) קבוצות וציבורים שונים מפורשי מפלגת העבודה ועד להתארגנויות אזרחיות מגוונות, (3) מבצעי התפקדות פנימיים במפלגה, היזומים על ידי פעילים מרכזיים בה למטרות לגיטימיות של צבירת כוח לקראת פרימריס קרובים.

זו ההזדמנות לברר לעצמנו מספר דברים חשובים:

ראשית, עלינו להבין שמפלגה איננה מועדון חברים סגור וגם לא קליקה או כל דבר דומה אחר, בו אנו מחליטים מי יכנס אל תוכה ומי לא. ואם יש למי מאתנו חששות באשר להשפעתם הרעה של ציבורים חדשים שיכנסו למפלגה דוגמת פורשי מפלגת העבודה, אז שיפעל נמרצות לחיזוק יסודותיה האסטרטגיים של המפלגה לגיבוש איכותי יותר של  שאלת זהותה ולשיפור דרכי התנהלותה.

שנית, בל נמהר לרומם את עצמנו במחשבות שווא שהנה קדימה עולה על דרך המלך והיא הולכת לזכות בבחירות הקרובות ובגדול. זה נכון שהפוטנציאל האלקטורלי של קדימה הוא גדול, אך כדי להגשימו יהיה עלינו לעשות חריש עמוק בתוכנו. כדי שנוכל להוות אלטרנטיבה של ממש ולא ברירת מחדל נצטרך לעמול קשה, דבר שאין לו כל ביטוי מעשי בשטח הקדימאי. כל עוד קדימה מגדירה את עצמה כמפלגת מרכז היא חוטאת ליעודה ההיסטורי לחולל מפנה דורי בחיינו הפוליטיים במדינה הזו. כל עוד קדימה מתנהלת על פי דפוסי הפרדיגמה הקיימת רב החשש שבשורה גדולה לציון לא צפויה לנו ממנה, והכל נתון לחסדי שמיים וליד המקרה.

שלישית, במקביל למגמת ההצטרפות האחרונה לקדימה אנו רואים כיצד רוחשות להן מתחת לפני השטח יוזמות נוספות להקמת מפלגות חדשות: אלדד יניב, יאיר לפיד, שמאל סוציאל דמוקרטי חדש, וכדומה. דבר זה מעיד על כך שמה שהיה הוא שיהיה, וגם אם קדימה תשמור על כוחה הנוכחי או תעלה במעט עדיין לא יחול במערכת הפוליטית שלנו שינוי מהותי כלשהו, אשר יאפשר לחברה הישראלית לפתח עוצמה של חיים דמוקרטיים של אמת בקרבנו, שיאפשרו את בנייתם של הסכמות לאומיות רחבות, הנדרשות לנו לצורך קבלת הכרעות יסוד, שיצעידו את המדינה הזו קדימה. עדיין נמשיך להיות תלויים בחסדי המפלגות הקטנות במציאות של 'משטר קואליציוני התאבדותי'.

רביעית, עלינו לקחת את עצמנו בידיים ולהתחיל להבין שפוליטיקה איננה רק תמרון ציני וכוחני של אנשים השואפים להגיע לכנסת ולממשלה. לפוליטיקה יש תפקיד חשוב ביותר במציאות החיים הדמוקרטיים שלנו. עליה ליצר שיח פוליטי איכותי בתוכנו, להבטיח את צמיחתו של קאדר צעיר וחדש של פוליטיקאים שיובילו את המדינה בעתיד, ולהבטיח את איכות פעולתם של המערכות הציבוריות של חיינו ובראשם המערכת הפוליטית והמערכת השלטונית. ככך, פוליטיקה היא עניין רציני הדורש מקצוענות רבה, תעוזת הרוח והרבה הרבה אחריות. בראייה זו עלינו הגדיר את קדימה כפלטפורמה ליצירת המפלגה ההגמונית הדמוקרטית והליברלית החדשה, בדרך ליצירת מערכת פוליטית הנשענת על שתי מפלגות גדולות. עלינו להתחיל לעשות ראציונאליזציה רבה בחיינו הפוליטיים במדינה ולהבין שפוליטיקה היא מקצוע החורג בהרבה מהתקשקשות סרק על כאילו ערכים וכאילו אידאולוגיות.

חמישית, מבחינה זו אנו בקדימה ובמערכת הפוליטית כולה על הפנים. שום דבר בפוליטיקה כיום איננו עונה על אמות מידה מינימליות מקובלות של התנהלות. לפיכך, רב החשש שגם הפעם הכוונות הטובות שלנו יניבו פירות באושים. גם תפילה וכריעת ברך ודיבורים שונים לא יסייעו לנו אם לא נתמודד עם מציאות חיינו בתבונה ובמקצוענות ומעל לכל עם הרבה הרבה תעוזת הרוח. לצערי, דורנו זה נופל בכל הפרמטרים האלה באשר לחיינו הציבוריים וכנראה שרק בדור הבא יתחילו להבשיל הפירות המתוקים והעסיסיים יותר.

והנה חם חם, ישר מן המכבש החדשותי ...בעוד אני כותב דברים אלה והנה אני מקבל מייל המכריז על הקמת סיעה חדשה, מרכזית ציונית ודמוקרטית, שתפרוש ממפלגת העבודה, בראשותו של אהוד ברק, מתן וילנאי, עינת ווילף, אורית מוקד ושלום שמחון. נו, מה תאמרו על כך????




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב