דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעת חוק חינוך חובה מדיטציה 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 1138   [ נצפה 2248 פעמים ]

לכבוד שר החינוך מר גדעון סער, מכתב אישי מגילבר דיין  

 

הנידון: שיעורי מדיטציה בחוק חינוך החובה -

ליישום בגנים, בתי ספר והאוניברסיטאות, הצבא, זרועות הביטחון ומתקני העונשין

 

שלום אדוני,

אם אכן ישנן בעיות בעולם - אלימות וטרור, עוני, התמכרויות, הרגלי נהיגה פרועה, תשתיות לקויות, מודעות סביבתית קלוקלת ועוד - והיינו באים ומחפשים את שורש כולן, הרי שהמילה "לב" הייתה שבה וצפה אל פני השטח; הלב האנושי אשר משותף למדען ולאיש הרוח, לצעיר ולמבוגר גם יחד; הלב השבור והמפולג בתוכו קרעים קרעים.

עם ישראל, ובכך אינו שונה מיתר האומות, נראה שמתקשה לתפקד בחיי היום היום כמתוך שקט פנימי עמוק. עם ישראל מתקשה לשמור על ריכוז ועל שוויון נפש נוכח תנועות הרגש העזות שפועלות בו והמזינות בו גודש אידיאלים סותרים, אשר ביחד הופכים אותו גחמתי ומבולבל, נוטה לתחרותיות מוגזמת, לאשמה שלא לצורך, לזעם ולשנאת חינם. נוסיף לו, נדבך על נדבך, את האקלים החם של המזרח התיכון - והרי לך עם במצוקה ובמתח תמידים.

נוסף על אלה, כלי התקשורת מכורח הרגלם מתמקדים בתופעות השליליות אשר פשו בחברה וכמו מתעלמים במתכוון מהעשייה המבורכת שבהחלט נעשית יום אחרי יום בידי אזרחים טובים ומסורים ברבבות.

כך מתחזקת בציבור אשליית מצב עגומה, כאילו חיים אנו בג'ונגל דורסני שאין בו תקווה - ולא נכון הוא כלל - וגם אלו שלפנים "התנדנדו", הרי שעשויים להטות את הכף מטה בבחינת "זוהי הנורמה".

בכך עם ישראל רחוק מלבו, כשם שהוא זה אלפי שנים, ובמרחק מן הלב מעשיו הופכים אלימים והרסניים. דומה הדבר ללחיצה על דוושת הגז ברכב ששוקע בבוץ.

* * *

משחר הולדתנו כעם עברי או יהודי וכיו"ב נראה שהתחלפו הטכנולוגיות דור אחרי דור, אך מהותנו נותרה אחת. את מקומם של איילי הניגוח, האבנים והמקלות ירשו הטילים והפצצות החכמות, אבל פצעי הלב נשארו כשהיו. אני חושב כי ניתן לומר היום, אחרי כמה אלפי שנות בערה ודי בקלות:

די לעם הסיפורים; הגיע העת לעם האור.

 

המדע היחיד שעוסק בנקודת שורש זו במישרין, בתוך שאינו מתחרה עם תורות או עם מדעים אחרים (נהפוך הוא - מעצימם); המדע האוניברסלי היחיד שפוגש בלב ללא סייג - הוא מדע המדיטציה. רבים פניו, רבים שמותיו וכינוייו; רבות הטכניקות והאסכולות ורבים הארגונים שמספחים אותו אליהם, לרבות דתות מובילות. אך מדע זה אחד ומהותו אחת.

מר גדעון סער היקר, האין אתה רוצה להיות זה שיירשם בהיסטוריה בתור מוביל פריצת הדרך של כל הזמנים, במימושה הרשמי של ישראל כמדינת אור לגויים? המדינה הראשונה שאימצה אל חיקה מדיניות רוחנית? (כי מציון תצא אורה...)

הרי זה ממילא כבר קורה בתוך עמך, בשעות הפנאי הולכים התושבים ומחפשים שוב ושוב תשובות לסבלם. אנו נוסעים להודו, פוקדים מטפלים הוליסטיים, מאמנים אישיים, פסיכולוגים, קופות חולים, הרצאות, סדנאות, נותני קמעות ומברכי ברכות, תרים בין תורות ופרקטיקות למכביר, ומשקיעים הון עתק כדי לתקן את פצעי נפשנו, האישיים והקולקטיביים.

מר גדעון סער היקר, האם הבחנת כי בכל פעם שתהליך צמיחה אישי או קבוצתי מתממש, אתה רואה שבבסיסו שוכנת המדיטציה, כלומר, יכולתם של המשתתפים להגיע עמוק אצל עצמם, להתמיר בשורש לבם, ומאידך להגיע אל אחדות ואל יצירה אוהבת ונאורה יותר?

השיטות פחות חשובות כעת, שכן אם תבחר ברמת המהות להנהיג את רעיון המדיטציה בשיעורים הסדירים של משרד החינוך, למשל, יקומו ויבואו אליך מכל עבר אלפי אנשים טובים, שזו התמחותם, ובטוחני שרבים מהם יסכימו לעזור אף בהתנדבות..

מדוע שלא תקדים שעה אחת קודם ותקדם רעיון זה במו ידיך?

מדוע שלא תיזום ותכנס את חבריך לממשל ותזמין אותם על חשבונך לסוף שבוע של פרישות והתבוננות מעמיקה אל תוך הלב? אתה עשוי להידהם מכוחה של מדיטציה לחולל שלום. אתה עשוי לגלות שהיא אינה עולה פרוטה.

הנה, קח את הקרדיט! שלך יהיה! ואף נזכור אותך על כך באהבה לעד, כל עוד ייכתב בספרי ההיסטוריה: "זה שביער משורש לבבות בני עמו את מושג הסבל והעלה אותם על דרך המלך של מחשבה ועשייה מוארת".

בכך, אתה במו ידיך תמגר בדיעבד את האלימות, שהרי בלתי ניתן הוא לריב עם זה אשר אין בו ריב. וזאת עושה המדיטציה.

בכך, אתה במו ידיך תשביח את התוצרת הלאומית ותהיה לאיש שהפך את ישראל למעצמה כלכלית, שכן כל איש יעסוק בשלו מתוך הנכון ומתוך ההתמסרות, מתוך הריכוז הגבוה ומוסר העבודה - זאת עושה המדיטציה.

במו ידיך תקדם שלום אמיתי, פנימי ועמוק, עם הקבוצות האתניות אשר יושבות בביתך, אשר הולכות ומתמררות בינן לבין עצמן והן בבחינת פצצת זמן מתקתקת. אם תלמדם בבתי הספר שבריבונות ישראל מדיטציה, לא יהיה להם כיתר האזרחים מנוס אלא להגיע אל השלום, שהוא נגזרת טבעית של מדיטציה. שאל כל אמן לחימה וזאת יורה לך.

מדעני העתיד שלך, שלנו, עשויים לייצר מדע מדויק יותר, שאין אצה לו הדרך - וזאת עושה המדיטציה. האם רוצה אתה לקחת חלק בשיקום הפלנטה...?

מנהיגי העתיד, אשר יובילו את ילדיך ואת ילדי ילדיך, יהיו למנהיגים צלולים יותר, מעמיקים יותר, יצירתיים יותר, שכן בבסיסם תשכון השלווה - וזאת עושה המדיטציה.

במו ידיך תוריד את אחוזי הפשיעה, בכך שאכן תיתן כלים מתקנים, להבדיל כלי הרחקה ובידוד בהם הקיטור אך הולך ומצטבר. קום לך אל רשת האינטרנט וקרא קצת מה קרה לאסירים "כבדים" באלבמה שבארה”ב, אשר נחשפו לתוכנית מדיטציית ויפאסנה ניסיונית (כאמור זו טכניקה אחת מיני רבות). כיצד ללא סמים קשים, ללא אלות ושימוש בכוח, ללא סורג ובריח וללא צי של מטפלים, הפכו במרוצת עשרה ימים אינטנסיביים מרוצחים סדרתיים לשליחים של שלום.

האם זה נשמע לך פנטסטי? המידע נגיש ומתועד, מדוע שלא תתעורר אליו? מדוע שלא תקרא את המאמרים והעדויות הרבים? מדוע שלא תראיין מודטים (אנשים המתרגלים מדיטציה באופן סדיר) על ההשפעה וההתמרה שזו הביאה אל עולמם השסוע בכל שטחי חייהם?

אתה, אחינו, תוריד במו ידיך את אחוז תאונות הדרכים בכך שנהגי ישראל יהפכו ערים ומודעים לרעיון ההרמוניה שבכביש, אשר נובע באופן טבעי מהרמוניה פנימית, וזו כוחה של מדיטציה כשהיא מתורגלת בסדירות.

אתה במו ידיך תקל על עומס מערכת הבריאות ובתי החולים, המשטרה, כוחות הביטחון והמערכות הסוציאליות, כשנתיני ישראל ימצאו את כוחות הנפש הגלומים בתוכם לבריאות ולאהבת חברים, וימצאו דרכים חדשות לטפל בעצמם ובשורש מצוקתם המפעילה אותם תדיר. וזו כוחה של מדיטציה.

מר גדעון סער היקר, רבים המחקרים, רבות העדויות. אשמח באופן אישי להיות לך לעזר ולשבת אתך ולו לשעה קלה ולהוכיח בקלות מה פשטותה ועוצמתה החיונית של מדיטציה. אני מזמין אותך למפגש חברים ולסיעור מוחות ולבבות.

אך גם אם לא תמצא לנכון להיפגש עמי או עם כל מנחה מדיטציה אחר באשר הוא, בטוחני שכבר עתה, ברגע זה ממש, מכיר אתה מדיטציה בחייך. אולי אתה קורא לה "מדיטציה", ואולי אינך שם לב ששרוי אתה בה, כאשר עסוק ומרוכז בשטיפת כלים מודעת או במשחק משובב נפש עם בן משפחה פעוט או בצפייה בטורניר כדורגל בו אינך שומע אלא אך את פעימות לבך שבין דממה לדממה.

בערוב ימיך, התנסויות ממן אלה הן היחידות שתזכור כבעלות ערך.

 

בכבוד רב,

גילבר דיין

 

 

 

 

 

מי ייתן וכל הברואים יהפכו חברי אמת. מי ייתן ויאוחו כל קרעי הלב.

גילבר דיין - מטפל הוליסטי - http://www.gilbarhealth.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב