דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרך היעילה ביותר לחימום הבית 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 3763 פעמים ]

 

בעבר, לא עמדו לרשותנו אמצעים רבים לחימום הבית. רובנו השתמשנו בתנור חימום חשמלי, במפזר חום גם מזגנים הפכו בהדרגה לאמצעי חימום פופולאריים. אולם לאחרונה, אנו עדים למגמה של חזרה לשימוש בנפט ובסולר לצורך חימום הבית בהסקה מרכזית. לנוכח ריבוי הדרכים והשיטות, לא כולם מצליחים לבחור את השיטה היעילה לחימום הבית שלהם. במאמר הבא תוכלו למצוא מידע חשוב שיסייע לכם להגיע להחלטה.

סולר לחימום ונפט לחימום

סולר לחימום הוא אחד מתוצריו של הנפט הגולמי. סולר לחימום מתקבל לאחר זיקוק הנפט ומשמש בין היתר גם להסקה בקמינים או במערכות הסקה מרכזיות. כך שלמעשה, סולר לחימום ונפט לחימום הם היינו הך. סולר לחימום בקמינים יאפשר לנו להפיץ חום נעים בחדר, אך השטח שהקמין יוכל לחמם מוגבל בגודלו. מנגד, סולר לחימום באמצעות הסקה מרכזית נחשב גם לנעים ונוח, וגם מאפשר לחמם את כל חלל הבית באמצעות הצבת רדיאטורים בכל חדר.

כמה עולה לחמם את הבית באמצעות סולר לחימום / נפט לחימום?

הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת מלמדים כי מחירי הנפט הולכים וגדלים בהתמדה. לפי נתוני הלמ"ס, מחיר הדלק להסקה עלה בחמש השנים האחרונות מ- 2.88 ש"ח לליטר בשנת 2005, ל- 6.07 ש"ח לליטר בשנת 2010. הכמות הממוצעת להזמנת סולר לחימום הבית בארץ נעה בין 300 ל- 500 ליטר בחודש (ובאזורים הקרי אף יותר).

האם אפשר להוזיל את עלויות הסולר לחימום הבית?

לאור העובדה כי בשוק הישראלי פועלות כיום מספר חברות המספקות מוצרי נפט לחימום, לרבות סולר לחימום ודלק נוסף הנקרא נוזל הסקה, נראה כי התחרות החופשית אכן יכולה לפעול לטובתו של הצרכן, ולהביא להפחתה בעלויות החימום. להלן כמה עצות שיסייעו לכם להוזיל את עלות החימום:

ראשית, הקפידו לרכוש את הסולר לחימום או מוצרי הנפט לחימום מחברה אמינה ומוכרת. רק חברה שכזו תוכל לספק לכם את המרב והמיטב עבור הכסף שלכם, ותעניק לכם שירות יעיל, מקצועי ואמין.

שנית, כדאי לדעת שמחירי הסולר לחימום והנפט לחימום אינם נמצאים תחת פיקוח ממשלתי. משמעות הדבר היא שמשא ומתן והתמקחות על המחירים בהחלט יכולים להניב פירות. הקפידו לבצע סקר שוק מקיף לפני שאתם רוכשים דלק כלשהו להסקה, והתמקחו על המחיר.

שלישית, מומלץ מאוד שלא להזמין יותר מדי סולר לחימום  ביתי או נפט לחימום. הקפידו להזמין מהספק שלכם כמות דלק המספיקה לכם, בהתאם לנפח מכל הדלק והצריכה החזויה (תוכלו למדוד את צריכתכם ולהשוות אותה לתקופות מקבילות אשתקד).

רביעית, כדי להבטיח שאתם מקבלים בדיוק את כמות הדלק שהזמנתם, מומלץ למדוד ולרשום את כמות הדלק שקיימת במכל לפני קבל אספקת הדלק החדשה שהזמנתם. ניתן לעשות זאת באמצעות מדיד המכל.

וחמישית, עם גמר מילוי הדלק, יש לבדוק את הכמות שיש כעת במכל (שוב, באמצעות מדיד המכל) ולוודא שהכמות שסופקה לכן אכן תואמת את הכמות שקיבלתם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב