דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בונים כלי נגינה ומנגנים 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 339   [ נצפה 3043 פעמים ]

בונים כלים ומנגנים

על תרומתה הרבה של המוסיקה להתפתחות ילדים בכל גיל ובכל שלב – אין עוררין. תקליטורים, תכניות טלוויזיה,  קונצרטים,תוכניות העשרה מוסיקליות, הצגות ואפילו אופרות וסרטים מוסיקליים המיועדים לקהל הצעיר, כובשים את העין ואת האוזן ותמיד יש דרישה לעוד, לחידושים, לדרכים נוספות לקרב את הילדים למוסיקה ולחשוף אותם ליתרונותיה הרבים.

אחת הטענות הרווחות בקרב מומחים היא ש"אף פעם לא מוקדם מדי" להתחיל לעסוק במוסיקה. גם אם העיסוק מתבטא בהאזנה בלבד, מגיע שלב בחיי הילד, בו הסקרנות מניעה אותו לרצות ולדרוש יותר. בניית כלי נגינה עונה על צרכים רבים של ילדים – קומוניקטיביים, קוגניטיביים ויצירתיים ומוסיפה על תרומתה של המוסיקה עצמה, גם שיפור מיומנויות מוטוריות ומכניות, הרכבה ופירוק, היגיון וזיכרון, פיתוח הדמיון (כיצד ייראה הכלי בסוף? מה תפקיד כל חלק? אילו צלילים יפיק הכלי?) ואפילו הבנת תהליכים.

בעוד שבהאזנה גרידא למוסיקה, לא נחשפים הילדים לתהליך היצירה עצמו, הרי שבבניית כלי הנגינה והבנת תהליך הפקת הצלילים היוצרים את המוסיקה, הם מעורבים בשלבים הראשונים ביותר של היצירה והסיפוק שחשים בתום הבנייה ועם שמיעת הצלילים הראשונים המופקים מהכלי, הוא יחיד במינו.

חשיפה למוסיקה מכל סוג שהוא מקרבת את הילדים לכלים ולצלילים המופקים מהם, מעשירה את הידע ומסייעת להם לפתח טעם מוסיקלי משלהם (המתחיל להתפתח כבר בגיל שש). בנוסף, מתרגלים הילדים מקצבים שונים ובמקביל מפתחים את חוש הקצב שלהם, נחשפים למושגים מעולם המוסיקה ולומדים את מושגי הסולו והקבוצה, גם במסגרת מופעים מוסיקליים וגם בחיים עצמם.

על כן הדגש בלימוד נגינה מסוג זה, הוא על החוויה ועל האפשרות של הילדים ללמוד באופן פעיל ולא רק תיאורטי, ובכך להעצים את ההנאה ולהפוך את כל הניסיון והמפגש עם עולם המוסיקה לחיובי ומרתק.

ערכות יצירה לילדים- "בונים ומנגנים"   "מיתר", בית ספר לנגינה, מייצר ומשווק את ערכות היצירה "בונים ומנגנים". לערכות מצורף דף הוראות הרכבה והפעלה, וכמו כן צוות "מיתר" עומד לרשותכם, וניתן לקבל מאיתנו מערכי שיעור ורעיונות להפעלה, ללא עלות נוספת. ערכות היצירה "בונים ומנגנים" משווקות למבחר חנויות צעצועים ויצירה בכל רחבי הארץ, ומיועדות לגני ילדים, מוסדות חינוך, מפעילי קיטנות וארועים פרטיים.  את ערכות "בונים ומנגנים" ניתן להשיג גם דרך אתר האינטרנט (ראה קטלוג מוצרים)              וב"מיתר", בית ספר לנגינה, בן גוריון 182 גבעתיים, טל. 03-6768047 . סדנת "בונים ומנגנים" צעירים (גיל 4-8):   סדנת מוסיקה, המשלבת יצירה, בה בונים ומנגנים על כלי נגינה יצירתיים, שהותאמו לילדים בני 4 עד 8, כמו פטישון, קסטניטות, תיבת תהודה מסתובבת. תוכן הסדנא מועבר בסיפורים, משחקים והתנסויות מוחשיות על הכלים. בסדנא נחשף הילד לחומרים שונים, משייף, בונה וצובע את כלי הנגינה, וכמובן שהנגינה על הכלי שיצר מלווה בהתלהבות רבה. הסדנא מיועדת לקבוצות של כ- 20 משתתפים, וניתן להעבירה במפגש אחד או במספר מפגשים, כאשר כל מפגש בן 45 דקות, ובסיום הסדנא כל ילד מקבל את הכלי שבנה.        




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב