דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אודות הזמר יוצר - יהודה פוליקר 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 3015 פעמים ]

יהודה פוליקר    נולד בשנת 1950 בקריית חיים, הוא בן לניצולי שואה יוצאי יהדות סלוניקי-יוון. היותו דור שני לשואה הייתה בסיס לרבים משיריו וחוויות ילדותו ונעוריו כצאצא לניצולי שואה משתקפים לאורך השנים ביצירתו.

כבר מגיל צעיר היה פוליקר חבר בהרכבים מוסיקליים שונים. הוא סבל מגמגום קל בדיבורו מילדותו אבל הדבר לא הפריע לא במהלך שירתו .

 בשנת 1975 הקים את להקת "ברקת" אשר בשנות השמונים ולאחר שחבר ליעקב גלעד שונה שמה ללהקת "בנזין" שהייתה לאחת הלהקות הידועות והאהובות של שנות השמונים.


הלהקה שהוציאה בסך-  הכל שני אלבומים "משמרת לילה" ו"24 שעות" סיפקה המוני להיטים וכמעט כל שירי האלבומים הפכו במהירות ללהיטי ענק שאהובים ומושמעים עד לעצם היום הזה  כמו למשל: "חופשי זה לגמרי לבד", "גשם", "24 שעות", "יום שישי", "פנים אל מול פנים" ועוד... הלהקה צברה תאוצה ושיריה היו אהובים מאוד בעיקר בזכות המקצב הקצבי והסוחף בקצב הרוק'נרול האהוב והפופולארי כל כך באותן שנים.

במקביל לעבודה עם "בנזין" עבד פוליקר עם יוצרים שונים ביניהם שם טוב לוי ויהודית רביץ, הוא ניגן באלבומיהם ואף הלחין להם שירים. ובשנת 1984עם סוף דרכה של הלהקה האגדית הזו, פנה פוליקר לקריירת סולו משלו.

בשנת 1985 הוציא יהודה פוליקר את אלבומו הראשון "עיניים שלי". שירי האלבום היו מורכבים מתרגומים של יעקב גלעד לשירי עם יווניים ושירים פופולאריים ביוון. פוליקר אשר ביצע את כל השירים זכה לפופולאריות רבה בזכות אלבום זה שמכר למעלה מ-70 אלף עותקים! אלבומו של פוליקר הביא עימו אל הקהל הישראלי את שירי תרבות יוון והסגנון הים תיכוני.

בשנת 1988 הוציא יהודה פוליקר יחד עם יעקב גלעד את האלבום הייחודי "אפר ואבק" אשר עסק כולו בנושא הטעון של החיים כדור שני לניצולי שואה. באלבום מבטאים גלעד ופוליקר את החיים בצל השכול והשואה ומכיל שירים נפלאים ומרגשים ביניהם "אפר ואבק", "כשתגדל" ו"התחנה הקטנה טרבלינקה" שתרגמה לאלבום מפולנית הלינה בירנבאום ניצולת שואה ואימו של יעקב גלעד. האלבום זכה להצלחה רבה בארץ והוא נחשב עד היום לאלבום מופת והיה לאחת הסנוניות הראשונות בארץ של חומרים העוסקים בהתמודדות עם החיים כדור שני לניצולי שואה בישראל.

לאחר ההצלחה הענקית של אלבומו "פחות אבל עוד כואב" שיצא ב-1990 יצא יהודה פוליקר לסיבוב הופעות והחל לעבוד על אלבום נוסף. העשייה היצירתית נקטעה באיבה עם מותו של בן אחיו של פוליקר קובי שנהרג על ידי חברו בעת שירותו הצבאי.

 פוליקר גנז את האלבום שעבד עליו באותם ימים והחל לעבוד על אלבום חדש "עיניך הכחולות" שהכיל ברובו קטעים אינסטרומנטאליים המהווים מעין תפילת אשכבה (רקוויאם) למותו של בן אחיו.

בשנת 2003 הוציא יהודה פוליקר בפעם הראשונה אלבום אוסף משיריו. האלבום שכלל שירים בביצועים ישנים הכיל גם שיר מקורי חדש "גג העולם" וגרסת כיסוי לשיר "רומיאו" אותו הלחין יהודה פוליקר ליהודית תמיר באלבום שהלחין לה בשנות התשעים.

 כמו רבים משיריו של פוליקר אותם הלחין לאחרים הפכה גרסתו ל"רומיאו" לגרסה המוכרת מאוד המזוהה עימו עד היום. האלבום אף הוביל אותו לזכייה בתואר "זמר השנה" באותה שנה.

בשנת 2007 הוציא יהודה פוליקר את האלבום "חומוס ספנייאס" יחד עם זמר יווני. האלבום יצא בתחילה ביוון ולאחר מכן יצא גם בישראל. האלבום מכיל כמובן שירים ביוונית עם מקצבים ושירים ים תיכוניים.

בשנת 2008 ולכבוד חגיגות 60 שנה למדינת ישראל הקליט ביצוע מחודש לשירו "רדיו רמאללה" יחד עם ברי סחרוב כחלק מפרויקט "עבודה עברית".

פוליקר הוא אחד היוצרים והאומנים הפוריים והמיוחדים בישראל. הוא מנגן על גיטרות ועל בוזוקי ושלל כלי נגינה יווניים מסורתיים. על אף היותו אחד הזמרים המפורסמים בארץ הוא שומר בקנאות על חייו הפרטיים וממעט להתראיין לתקשורת ועל כן לצד שיריו המפורסם אישיותו נשארה לאורך השנים די אלמונית ונחבאת אל הכלים.

עד כאן.

 

תודה ובברכה

מוטי דביר

"צמד הווי ובידור"

http://www.havayvebidur.com

מוטי דביר-בוגר בית ספר למשחק בהנהלת ניסן נתיב, בוגר בית ספר להנחיית מורים ומדריכים לתיאטרון/דרמה.במאי/שחקן/זמר עם ניסיון רב שנים.מנחה ערבי זמר בצמד הווי ובידור. http://www.havayvebidur.com>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב