דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פסנתרים - התחזוקה הנכונה 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 4081 פעמים ]

 

תחזוקה נכונה היא המפתח לשימוש ארוך טווח בכל כלי או חפץ כלשהו, בין אם זה כלי עבודה כלשהו או לחילופין, סוג של ריצוף. כך גם כשמדובר על פסנתר - תחזוקה נכונה של הפסנתר תבטיח לכם צליל מלא, מדויק ועשיר שממנו תיהנו במשך שנים ארוכות של נגינה. פסנתר הוא כלי נגינה לא זול, ועל כן כדאי במיוחד להקפיד על שימוש ותחזוקה הולמים כדי לדאוג לתקינותו. בעיקר מכיוון שפסנתר הינו כלי נגינה רגיש, ובעוד גיטרה קלאסית היוצאת מכיוון ניתנת לכיוון מחודש מהיר ועצמאי, של דקה-שתיים בלבד, כיוון פסנתרים הוא כבר מקצוע ומלאכה של ממש, שאינכם יכולים לבצע באופן עצמאי, ובטח לא בזמן כה קצר.

 

מדוע פסנתרים דורשים תחזוקה נאותה, כמו גם כיוון פסנתרים?

 

פסנתר, כאמור, הוא כלי נגינה רגיש. רגישותו זו נובעת מגודלו ומורכבותו של כלי נגינה זה, כמו גם מהיותו עשוי מעץ, שהינו חומר אורגני נושם. פסנתר הוא הלא כלי נגינה גדול מאוד, בעל מנעד צלילים רחב וכ-230 מיתרי פלדה שיש למתוח בדיוק מושלם כדי לקבל את הצלילים הנכונים והמדויקים ביותר. אך המיתרים הם רק חלק מהמנגנון - ישנם גם הפטישים, המכים על המיתרים ליצירת הצליל, הקלידים עליהם מנגנים, הדוושות, הצירים ועוד. כולם יחדיו יוצרים את המנגנון המורכב שאנו קוראים לו פסנתר.

 

פרט לגודל ולמורכבות הפסנתר, ישנו גם העץ. חומר גלם טבעי זה הינו דינאמי יותר מכפי שהייתם נוטים לחשוב. העץ בפסנתר, ובפרט בתיבת התהודה, נוטה להתקער ולהתקמר, להתרחב ולהתכווץ, וכל זאת בשל תגובתו לשינויים חיצוניים. כתוצאה מכך, גם מתח המיתרים נוטה להשתנות, מכיוון שהמיתרים מחוברים לעץ המתרחב ומתכווץ. עם שינויו של מתח המיתרים, הצליל שהם אמונים על הפקתו יכול גם הוא להיפגם. מצב זה יכול להתרחש גם בעקבות העברה של כלי הנגינה ממקום למקום (למשל, במעבר דירה), בשל רגישותו הרבה.

 

כיצד נוכל לצמצם את הפגיעה במתח המיתרים?

 

קודם כל כדאי להדגיש שאין מנוס מהזמנת כיוון פסנתרים מפעם לפעם - כיוון פסנתרים תקופתי הוא חלק בלתי נפרד מתחזוקתו הנכונה של הפסנתר. יתרה מזו, גם אם הפסנתר עומד ללא שימוש, כיוון פסנתרים תקופתי הוא הכרחי היות ואי השימוש גם הוא פוגם במתח המיתרים בטווח הרחוק. אולם אפשר לצמצם את הפגיעה במתח המיתרים של הפסנתר הביתי אם מקפידים על הצבתו במיקום מתאים.

 

מהו המיקום המתאים, נשאלת השאלה? זהו מיקום שפחות רגיש לשינויי מזג האוויר, העשויים להשפיע על העץ שבתיבת התהודה. למשל, לא להציב את הפסנתר בסמוך לחלון גדול, שממנו נופל אור שמש ישיר על כלי הנגינה. כמו כן לא בסמוך למקור חום אחר, כמו למשל תנור חימום. במקרים של יובש רב בחלל כדאי להפעיל מכשיר לחות, שילחלח את האוויר במידה נורמלית.

 

גם לאור כל זאת, אין להפחיד בחשיבותו של כיוון פסנתרים קבוע. קבעו לעצמכם תאריך שנתי לכיוון פסנתרים, ודאגו לעמוד בו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב