דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רכב תפעולי 

מאת    [ 17/01/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 4622 פעמים ]

רכב תפעולי

מרבית האנשים שנתקלים לראשונה במונח "רכב תפעולי" בוודאי מנסים לתהות למה בדיוק הכוונה. אלא שסביר להניח שמרביתכם נתקלתם לא אחת ברכב תפעולי במקומות שונים, גם אם לא ידעתם שזהו שמו. במאמר הבא תוכלו ללמוד על השימושים השונים של רכבים תפעוליים, ועל המקומות הנפוצים שבהם תוכלו להבחין ברכב תיפעולי.

רכב תפעולי, מהו?

רכב תפעולי, כשמו כן הוא, משמש בדרך כלל ככלי רכב המסייע לתפעול מקום או אתר מסוים. רכב תיפעולי נועד למעשה להקל ולסייע לבעלי מקצוע שונים להתנייד בשטחים נרחבים ולבצע את עבודתם באופן מהיר ויעיל יותר.

בניגוד לכלי הרכב הפרטיים והמסחריים המוכרים לנו, רכב תיפעולי אינו פועל על מנוע דיזל, אלא על מנוע חשמלי הנטען באמצעות מצבר. כמו כן, רכב תפעולי אינו יכול לנסוע בדרכים עירוניות ובינעירוניות, יחד עם כלי הרכב הרגילים, אלא באזורים המיועדים לרכב תפעולי בלבד.

רכב תפעולי בשירות מושבים וקיבוצים

כל מי שמתגורר במושב או בקיבוץ בוודאי נתקל ברכב תפעולי על בסיס יומיומי. הרכבים התפעוליים משרתים על בעלי המקצוע השונים במושב / בקיבוץ: החקלאים, הרפתנים, הגננים ועוד, שכן ניתן להעמיס ולשנע באמצעותם כלי עבודה, ציוד וסחורות ולהתנייד בין אזורים שונים. זאת ועוד, רכבים תפעוליים משרתים גם תושבים המוגבלים בהליכתם, וזקוקים לעזרה כדי להגיע למקומות מרוחקים, כמו המזכירות, חדר האוכל, חנות המכולת ועוד.

רכב תפעולי בשירות נמלי תעופה

אם עברתם בשדה תעופה בארץ או בעולם בוודאי הבחנתם לפחות ברכב תיפעולי אחד. מכיוון שנמלי תעופה מתפרשים על פני שטחים נרחבים, נושאי תפקידים בנמל נאלצים לעבור קילומטרים רבים במסגרת עבודתם. רכב תיפעולי מאפשר להם להתנייד בין מקומות בשדה התעופה בקלות ובמהירות.

גם נוסעים המגיעים לשדה התעופה ומתקשים בהליכתם יכולים להיעזר ברכב תפעולי. בשדות תעופה רבים, וגם בנתב"ג, ישנו שירות קרקע, המאפשר להסיע נוסעים ברכב תפעולי דרך כל התחנות הדרושות: דלפקי הכרטוס, הבידוק הביטחוני, ביקורת הגבולות, הדיוטי פרי ועד לשרוול העלייה למטוס. עובדים מטעם השדה / חברת התעופה מסיעים את הנוסעים ברכב תיפעולי, המיועד ל- 4 – 6 נוסעים בדרך כלל.

רכב תפעולי בגנים, פארקים ואטרקציות תיירותיות

אם ביקרתם בגן, בפארק שעשועים או באטרקציה תיירותית המתפרשת על שטח גדול, בוודאי הבחנתם לא אחת ברכב תפעולי חולף על פניכם. במקומות אלו בדרך כלל אסור לרכבים רגילים לנסוע, לכן ישנם שבילים מיוחדים עבור רכב תפעולי. הרכבים התפעוליים משרתים בדרך כלל את הגננים, הפקחים ועובדי התחזוקה של המקום, ולעיתים ישנה גם אפשרות למבקרים להשכיר רכב תיפעולי שיקל עליהם להתנייד במקום הגדול (כמו למשל במגרשי גולף).

במקומות אלו לעיתים גם מופעלים סיורים מאורגנים באמצעות אוטובוסים חשמליים. אוטובוס חשמלי למעשה מורכב מכמה "קרונות" של רכבים תפעוליים, המאפשרים להסיע מספר גדול של נוסעים בדרכים מוסדרות ובמסלול שנקבע מראש. רכב תיפעולי שכזה בוודאי מוכר לכם מסיורים תיירותיים בפארקי שעשועים, בגני חיות, בגנים בוטניים וכדומה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב