דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - יסודות 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 1101   [ נצפה 3256 פעמים ]

ניתוח טכני הייתה פעם ממש אומנות סודית לפני פריחת האינטרנט. מנתחי גרפים ביצעו ניתוח טכני בחדרים סגורים עם נתונים שנאספו בקפידה ממקורות מקצועיים. זה היה בתקופה שהמידע לגבי מניות לא היה נגיש לציבור כמו היום.

היום עם הצמיחה של האינטרנט, ניתוח טכני הפך לאומנות שבה כל אחד יכול לעסוק. גרפים מורכבים, אינדיקטורים טכניים וניתוח שהייתה נחלתם של מעט מנתחים בכירים בוול סטריט כיום נגישים לכל מי שמעוניין בכך.

ניתוח טכני קשור גם לכלים למסחר קצר טווח ואגרסיבי כמו למשל אופציות (נגזרים) וחוזים עתידיים בשל יכולת החיזוי שלו לטווח הקצר.

כאשר ניתוח טכני הוא מאוד פופולארי, צריך ללמוד כל מה שצריך כדי להיות מנתח טכני טוב עוד לפני שמתחילים לסחור. משקיעים מתחילים נכשלים בניתוח טכני פשוט מכיוון שלא היה להם את הידע הבסיסי כדי להבין איך לפרש אינדיקטורים טכניים בצורה נכונה.

יש שני כלים לניתוח טכני, גרפים ואינדיקטורים.

יש שני מרכיבים חשובים, מחירים ונפח מסחר.

ניתוח טכני – עקרון ראשון

עד כמה אינדיקטור הוא משמעותי. למשל סיגנלים של פריצה או היפוך. האם סגירה של חצי אחוז מעל קו התנגדות מצביע על פריצה? האם היפוך של אחוז אחד של מניה שירדה שלושים וחמש אחוז מצביע על היפוך? לא. רמת החשיבות בשני המקרים היא חלשה מדי. רוב המנתחים הטכניים המתחילים שאינם מבינים את העקרון הזה, עשויים לפול במלכודת כל פעם שיש שינוי שהוא לא באמת בעל משמעות. ללמוד מה משמעותי דורש ניסיון רב. 

ניתוח טכני – עקרון שני

היכולת להגיד לא. כאשר נמצאים בספק עדיף להיות מחוץ לשוק. ניתוח טכני היא יותר אומנות מאשר מדע. זאת מכיוון שלמרות שאינדיקטורים טכניים נוצרים, הפירוש שלהם הוא סוביקטיבי. יהיו הרבה רגעים מלאים בספק בניתוח טכני. איתותים טכניים שכמעט התרחשו כמו גם איתותים טכניים שהם לא לכן ולא לשם. אלו הם הפעמים שבהם יש ליישם את עקרון הסבלנות בניתוח טכני ולקבל החלטות שמרניות. כאשר איתות טכני הוא גבולי, עדיף להישאר בחוץ. כאשר מתבל איתות פריצה חזק אחרי ירידה מאוד משמעותית, יש להתעזר בסבלנות ולחכות לאישורים נוספים כדי להכינס לפוזיציה בהדרגה.

ניתוח טכני – גרפים

קריאה של גרפים היא הכלי הבסיסי ביותר בניתוח טכני והסיבה שמכנים את המנתחים הטכניים כמנתחי גרפים. לפני האינטרנט היו המנתחים הטכניים צריכים לקבל מידע ממקורות "סודיים" ואז לשרבט אותם על נייר רב ולנתח אותם בחדרים. מהו גרף? גרף הוא פשוט יצוג של תנועת המחירים בשוק. המטרה המרכזית של גרף היא לראות את המגמה של נכס פיננסי. ללא גרף, סגירה של מניה במחיר 50 היא חסרת משמעות. עם גרף, אפשר לראות האם יש למשל מגמת ירידה מ- 100 ל- 50 ובכך נותנים למשקיעים אינדיקציה לגבי כיוון המניה. בהתחלה גרפים היו משורבטים בעזרת קו אחד רציף. היפנים התחילו עם גרפים של מקלות ונרות יפניים, וכיום יש גרפים רבים בעזרת האינטרנט כמו גרף מקלות, דיאגרמת מקלות וגרפים של נקודות. לא משנה איזה גרף אתה אוהב, המטרה היחידה שלהם היא לספק מידע לגבי תנועה עתידית של נכס הפיננסי. סוגים שונים של גרפים יכולים ליצור תבניות קלות לזיהוי וצורות שאפשר לשייך לתנועות מחירים עתידיות מסוימות.

ניתוח טכני – אינדיקטורים

אינדיקטורים טכניים מהווים כלי נוסף בניתוח טכני. אינדיקטורים טכניים מייצגים נוסחאות מתמטיות המתבססות על מחירי המניות ונפח המסחר. יש אלפי אינדיקטורים טכניים ומפתחים אינדיקטורים נוספים מדי יום כאשר תאוריות פיננסיות חדשות מתורגמות לנוסחאות מתמטיות. השימוש העיקרי של אינדיקטורים טכניים הוא לזהות מתי המניה נקנתה יתר על המידה או נמכרה יתר על מידה וכמה המניה חזקה ביחס לעבר. יש נוסחאות רבות כדי לבנות את האינדיקטורים האלו, ולפיכך יש המון אינדיקטורים טכניים. מכיוון שיש כל כך הרבה אינדיקטורים טכניים, מנתחים טכניים מתחילים צריכים להתחיל מאינדיקטורים בסיסיים וידועים שמשקיעים מוסדיים גם נוהגים להשתמש באותם אינדיקטורים. אפר לטעון שהאפקטיביות של כלי טכני תלויה בפופולריות שלו. ככל שיש יותר משקיעים שפועלים לפי אותו אינדיקטור, ככה יכולת החיזוי של האינדיקטור מתחזקת. יתכן שזו נבואה שמגשימה את עצמה.

נפח מסחר ומחירים

כל האינדיקטורים הטכניים השונים והנוסחאות בסופו של דבר נסמכות על שתי סדרות של נתונים, נפח מסחר ומחירים. המחירים ונפח המסחר מהווים יחד את המידע היחידי שזמין על המניות. מתוך המחירים ונפח המסחר נוצרים גרפים ואינדיקטורים טכניים. נרות יפנים וגרף מקלות נבנות משער הפתיחה, שער הנעילה כמו גם מהגבוה והנמוך. מדד העוצמה היחסית נבנה בעזרת המחיר כמו גם מנפח המסחר ביחס להיסטוריה של המניה.

תמיכה, התנגדות, מגמה ותבניות

אלו הם המושגים החשובים בניתוח טכני. הבנה של המושגים האלו היא חיונית לשליטה בניתוח הטכני. כל המושגים יחד עוזרים למנתח הטכני לחזות תנועות מחירים עתידיות בשוק המניות ולדעת מתי לקנות ולמכור. במיוחד חשובה היכולת לדעת מתי לקנות ולמכור נכס פיננסי. זה סוג המידע שניתוח פנדומנטלי לא יספק.

ניתוח טכני - רמות התנגדות

רמת התנגדות היא רמה רמת מחירים שבה המשקיעים מוכרים מניה מסוימת ובכך גורמים למניה ליפול כל פעם שמגיעים לרמת המחירים הזאת. רמת התנגדות מתנהגת כמו תיקרת לבנים שממנה המניות נופלות כל פעם שהם מגיעות לשם. ניתן לזהות רמת התנגדות על ידי לימוד של גרף המחירים. מדובר ברמות מחירים שבהם סביר שהמשקיע ירצה לקחת רווחים. למרות שרמות תמיכה מהוות יופי של נקודות מכירה, שבירה של רמת התנגדות גורמת לתנועה חריפה כלפי מעלה ויוצרת הזדמנות קניה מצוינת. 

ניתוח טכני - רמות תמיכה

רמת תמיכה היא רמת מחירים שבה רוב המשקיעים קונים מניה מסוימת, וגורמים למניה לעלות בכל פעם שהיא מגיע לרמת המחירים הזאת. רמות תמיכה הן ההפך מרמות התנגדות ומתפקדות כמו טרמפולינה שמקפיצה את המניה כלפי מעלה בכל פעם שהיא יורדת לרמה הזאת. רמות תמיכה גם מזוהות על ידי קריאה של גרף המחירים ומהווה רמה שבה כדאי לשקול לקנות את המניה. למרות שרמות תמיכה מהוות נקודות קניה חשובות, שבירה מטה של רמת תמיכה גורמת למניה לרדת כלפי מטה הרבה יותר. 

ניתוח טכני - מגמה

המטרה העיקרית בהתבוננות על המגמה של מניה דרך גרף המחירים היא הציפיה שהמגמה תמשיך באותו כיוון בכלליות. אם אין מידע נוסף שזמין, כל משקיע שמתבונן בגרף המחירים ירגיש טוב יותר לסחור עם המגמה. כמובן שאף מגמה לא נמשכת לנצח. אינדיקטורים טכניים יכולים לספק מידע לגבי עוצמת המגמה והאם היא נמצאת בתחילתה או לקראת סיום.

ניתוח טכני - תבניות

תבניות מחירים בגרף הם צורות הנוצרות בגרף המחירים. כמה תבניות פופלריות הן, "תחתית כפולה" ו- "ראש וכתפיים". הם נקראים כך בהתבסס על הצורה שהם יוצרים בגרף המחירים. תבניות האלו הקלות לזיהוי מהוות פרשנות לכיוון שהמשקיעים חושבים שהמניה הולכת עליו. תחתיות כפולות בדרך כלל מצביעות על היפוך וראש וכתפיים בדרך כלל מצביעות על שינוי למגמה יורדת. יש המון תבניות בגרפים שצריך לזהות אותם ולהצליב אותם עם אינדיקטורים טכניים.

ניתוח טכני – מסקנות

כל היסודות של ניתוח טכני צריכות לקחת חלק ביחד כמו כל חלקי המכונית, אי אפשר לוותר על אף חלק אם רוצים לבצע ניתוח טכני מוצלח. לניתוח טכני יש את הכוח לזהות נקודות כניסה ויציאה ממניות. לכן ניתוח טכני חשוב גם למסחר באופציות. מסחר באופציות דורשות שהשוק ינוע במהירות לכיוון המצופה במטרה להקטין את הזמן בשוק ולהביא למקסימום את הרווחים. אני מקווה שהמאמר הזה עזר לכם להתחיל מסע מוצלח בעולם של ניתוח הטכני.


הרמוניה - שירות איתותים מבוסס ניתוח טכני על מדד ת"א 25. איתותים טכניים חינם ישירות לטלפון הנייד.


עמלות מסחר - עמלות מסחר מוזלות ללקוחות חברת הרמוניה.


מינוף - מאמר בנושא מינוף פיננסי בשוק ההון.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב