דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רפול-איש חינוך 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 3151 פעמים ]

רפול היקר איש צבא,אף שר בממשלת ישראל,לוחם אמיץ ,בעל תכונות מנהיגותיות נכונות ואמיתיות .בניתוח תחומי מנהיגותו של אדם נהדר זה – הריני נפעם לגלות כי רוב האיפיונים המופיעים במיטב הספרות העדכנית העוסקת בהובלת אנשים להצטיינות , המקדמת מערכות דרך אנשים ,בעיצובם של בני אדם כדי להעפיל מעלה מעלה-היו נחלתו של איש מדהים זה.

נכון הוא לא הירבה לדבר,לא היה רטוריקן דגול,אך מעשיו הליכותיו והתנהגותו היו לשם דבר.מבחן התוצאות  הוא הפרמטר העיקרי עליו צריכים להישען,נכון שגם הדרך חשובה אף התהליך עקרוני מאוד,גם הכלים בהם האדם משתמש מוסיפים נדבך חשוב להצלחה.אך הבסיס להצלחה הוא התפוקות.רפול העמיד לנגד עיניו במשך עשרות שנים יעדים העומדים ברום הפסגה לקיומו של העם היהודי בארץ ישראל.

בהיותי צנחן בסדיר ובמילואים פגשתי ברפול ,שמעתי ממנו פרקי אמונה באהבת הארץ על התנך  בסיס קיומנו בארצנו הקדושה על חובתנו להיות שותפיו של בורא עולם –להוסיף לשמור לפתח ולטפח מדינה.

הוא הוא במו ידיו ובעשייתו שמר והגן בחרוף נפש על העם היודי בארצנו.היתה בו תכונה נוספת מקסימה מרתקת ומדהימה-רפול אהב אנשים,הוא ידע כי הניצחון העתידי ,הגאולה תגיע דרך אנשים.אנשים אותם צריך להפוך לטובים ליעילים ,להקנות להם תחושה שהכל תלוי בהם ואיתם אפשר ניתן וצריך לנצח. לחלוף על כל מכשול ,לזקוף קומה לחייך ולנצח. אהבת האדם שבו היתה לכל אדם,לא רק לטובים,לאיכותיים,לאלה שגדלו בבתים שם ההורים נטלו חלק במצויינות.

רפול האדם לא היה איש אקדמיה,אך הבין בשכלו הנפלא כי הקמת עם איכותי חייב לכלול את כל צבעי הקשת.העם חייב לכלול בתוכו תלמידי חכמים ,אקדמיים ,אך גם בעלי מלאכה,עמלים וסתם עמך.

כן,זה נכון,אפשר לנצח בעיקר אם יש לך סיירת מיומנת,אם קיימת מחלקת סיור איתנה עם אנשים חכמים,בשילוב פלוגה מסייעת המבינה תפקידה כדי שנוכל לכבוש יעדים.אך...אך...הכיבוש בסופו של דבר חייב להעשות על ידי כל עם ישראל.

כולנו נוטלים בחג הסוכות את ארבעת המינים המבטאים את המיגוון האדיר של  עם ישראל,האתרוג המבטא את המצויינים עם הערבה –ללא טעם וריח.המצווה היא ליטול את כולם יחדיו.

רפול האדם האנושי הבין זאת-הוא הקים מפעל חינוכי אדיר בצה"ל הידוע"כנערי רפול",בניגוד לאסכולה הדוגלת בשחרור הנוער הזה מצהל. הפוך מהחושבים שצה"ל צריך להיות צבא קטן ואיכותי.הוא הבין שצבא הוא צבא העם.שהניצחון הלאומי יגיע כאשר צה"ל יהא גדוש בכל סוגי האנשים,כן הוא האיש הקים מפעל חינוכי לתפארת.

שנים רבות שירתתי כצנחן פגשתיו באימונים ובצניחות ,אך בעשור האחרון לשרותי במילואים הדרכתי את המורות החיילות של נערי רפול.התרגשות אחזה בי כל פעם שהוזמנתי למחנה הלימודי של נערי רפול.בחורים גבוהים חסונים נפלאים מעם ישראל –בעלי לב זהב ורצון עז לנצח להצליח ולהתקדם בצה"ל,אך...אך...המה לא ידעו קרוא וכתוב,בוגרי מערכת החינוך שלנו שהתקשו להתחבר למורים למערכת במוסדות שונים ןללמוד להשכיל לרכוש יידע. במצב זה אסף אותם רפול ,את החסונים והענקים הללו אך חסרי השכלה בסיסית-והן המורות הצעירות בנות ה18 היקנו להם יידע והשכלה מבוקר ועד לילה מתוך כבוד עידוד והערכה,כדי שייצאו לדרכם לחיים לא רק עם תעודת לוחם אלא עם ראש משכיל זקוף קומה,צבא העם של רפול צייד את לוחמיו לא רק בכלי זיין ומשחית אלא דאג גם להשכלתו ובכך לקיומו והעצמתו של העם.הם המשיכו להיות שותפים נאמנים לבניין הארץ .ויש כאלה שהפכו לקצינים..

שוחחתי רבות עם נערי רפול,נוער נפלא –בעלי לב זהב ואוהב,מרתקים בשיחה ובהגות

,אך בעלי קשיים ,אהבתי לשוחח עימם כדי להבין כיצד הגיעו הלום?תשבותיהם והיתיחסותם ההוגנת המנומסת והנבונה לימדה אותי רבות,הם הישרו בי את האמונה שצריך לדאוג למערכת חינוכית שתמעיט בתוצר:נערי רפול.הבנתי הסיבות שגרמו לשיחרורם ממוסדות החינוך טרם עת.חוסר בדיאלוג,אי הקשבה לדילמות מניעת הקשבה ואי הבנה של המנטליות הנובעת מבתים שכונות מגוונות.מהם שאבתי השראה לכתיבת מאמרי חינוך רבים הם מתוך השיחות גרמו לי לשנס מותניים ולהוביל מערכת חינוכית ערכית חברתית ובעיקר הישגית ללא ללא הנשרה.הם נערי רפול גרמו להאמין יותר בילדים ולקחת אחריות על גבי כדי למנוע הגעתם למסגרת שהקים איש חינוך דגול-רפאל איתן.

זכות גדולה מגיעה לו לאדם זה יקר מכל.רפול מהטובים שבקציני צה"ל והעולם כולו בעל יוזמה ואמביציה,רצון עז רק ורק לנצח ניחון בקרב המלחמתי אך גם בקרב הלתי פוסק שלהחינוך,של עיצוב עם מבחינה ערכית וחינוכית.אסור לנו לוותר על חלק מן העם בשום תחום.רפול היקר קידמת והעצמת את נערי רפול ובכך קרבת אתגאולת ישראל.

יהי זכרך ברוך

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב