דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה קלה - הדרך הקלה לבניה איכותית וטובה 

מאת    [ 13/01/2011 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 4282 פעמים ]

אחרי שנים רבות של בניה מסיבית עם בלוקים, יציקות בטון, מתכות ופלדה, טרקטורים, משאיות ומנופים, המגמה החדשה בתחום הבניה מאפשרת לאדריכלים ולמהנדסי בניין לצאת מהקופסה ולהציע ללקוחותיהם פתרונות חדשים, מרהיבים, מבודדים ומשתלמים במיוחד בדמות בניה קלה.

אז מה זו בעצם בניה קלה? בניה קלה, או בשמותיה הנרדפים: בניה מודולרית / בניה מתועשת, היא שם נרדף לבניה קלה במשקל, קלה לייצור וקלה להרכבה, העושה שימוש בחומרים שונים כגון: מסגרות אלומיניום, ברזל או עץ, ברמות גימור שונות ולשימושים שונים.

כיום, רוב הבניה הקלה מתבססת על לוחות אלומיניום הממולאות בחומר מבודד ברמה גבוהה ביותר בשם: פוליסטירן. זו נחשבת לבניה האיכותית ביותר, המבודדת ביותר, החסכונית ביותר והידידותית ביותר לסביבה.

באמצעות בניה קלה ניתן לבנות בקלות ובמהירות רבה חדרים חדשים בבית, תוספת בניה, סגירת מרפסת, בניית מבנים טרמיים קבועים ועוד. בשל מגוון השימושים הרחב של בניה קלה, מומלץ להכיר את כל השיטות והדרכים לבניה קלה:

בניה קלה באמצעות גג פח ברזל חד שכבתי: שיטה ברמת גימור נמוכה למדי, העושה שימוש בחומרי גלם זולים הלוקים בבלאי גבוה באופן יחסי. שיטה זו מתאימה ביותר למבנים לא מאוישים מאחר והיא אינה בעלת בידוד טרמי או אקוסטי כלל. שימושים עיקריים: מחסן לסחורות. 

בניה קלה באמצעות קירות וגג ברזל מבודד: שיטה בסיסית נוספת המתאימה למבני מגורים ברמה נמוכה ביותר. גשרי קור המאפיינים את גגות הברזל מעבירים טמפרטורת חוץ לתוך המבנה ובידודם יוצר בעיות רבות בעיקר בשעות הבוקר המוקדמות.

בניה קלה באמצעות עץ וגג רעפים: סוג בניה קלה זו הובאה מאזורים קרים באירופה ומתאימים יותר למזג אוויר יבש. בניה קלה מהסוג הזה מתאימה פחות לארצנו שטופת השמש והלחות, בה מתגלים פגמים רבים בבתים הבנויים מעץ, ונדרשת עבודת תחזוק רבה לשימורו כבית איכותי לאורך שנים.

בניה קלה באמצעות פאנל אלומיניום מבודד: הרצון לפתח טכנולוגיות בניה חדשות, יעילות ואיכותיות יותר, יחד עם הצורך העצום בשמירה על הסביבה ובשימוש בחומרים ובתהליכים ידידותיים לסביבה, הולידו בניה קלה באמצעות לוחות אלומיניום המצופים בחומר מבודד בשם פוליסטירן. חומר גלם זה אינו מתכלה, נסדק, נשבר או מתקלף, הוא מספק בידוד ואיטום ברמה מקסמיאלית. כיום זו השיטה האיכותית והטובה ביותר לבניה קלה.

היתרונות הרבים של בניה קלה

מחיר: עלויות חומרי הגלם ועלויות הייצור של בניה קליה הם נמוכות בהרבה מעלויות הכרוכות בבניה רגילה. על פניו, אלומיניום הוא חומר יקר יחסית ואיכותי, אך אם לוקחים בחשבון את החסכון בכל אותם הגורמים הטכניים הפועלים בזמן בניה קלאסית, מקבלים משוואה שפועלת באופן חד משמעי לטובת בניה קלה.

גמישות עיצובית: למרות מה שנהוג לחשוב, בניה קלה מאפשרת חופש עיצובי רחב  - הן מבחינת הטקסטורה, רמת הגימור והצבע והן מבחינת חישוב מיקום הדלת, מיקום החלונות וגודלם ביחס לקירות. בסופו של תהליך מגלים כי תוספת של בניה קלה מתיישבת בהרמוניה מושלמת לצד כל בית - פשוט ויוקרתי כאחד.

ידידותי לסביבה: בניה קלה נחשבת ידידותית מאוד לסביבה מכמה סיבות: סיבה אחת היא אופן הייצור וההרכבה, שאינו מייצר פסולת כמעט - לא במפעל עצמו ובטח שלא באתר הבניה. הסיבה השניה קשורה ברמת הבידוד הגבוהה של פאנלי האלומיניום הייחודיים לבניה קלה. רמת הבידוד מבטיחה כי פנים החדר ישאר צונן בקיץ וחמים בחורף, כך שהצורך באמצעי חימום או קירור פוחת באופן משמעותי.

קלות ומהירות: בניה קלה נחשבת ביום לשיטה הקלה והמהירה ביותר לבניה. מרגע אישור המודל, הגודל ורמת הגימור והעיצובשל ה-תוספת בניה, ועד להקמתו הסופית באתר, עובר זמן מינימאלי. יתרה מכך, ההקמה בשטח אורכת כיממה אחת בלבד.

המסקנה אם כן ברורה: בין אם מדובר במחסן, תוספת בניה, חדר על הגג, סגירת מרפסת ועוד - בניה קלה באמצעות פאנלים של אלומיניום מבודד הם כנראה הפתרון הטוב והמשתלם ביותר עבורכם.

רוני מאירי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב