דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ברית מילה, מוהל ומה שמסביב 

מאת    [ 13/01/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2432 פעמים ]

לידת תינוק חדש היא אירוע משמח, ועם לידת הבן מגיעה שמחת חגיגת ברית המילה. ברית מילה היא אכן אירוע חגיגי ומשמח, המציין את הכנסת התינוק לדת היהודית. המסיבה המלווה את טקס ברית המילה מהווה עילה למפגש משפחתי צוהל החוגג את הגעתו של הבן החדש למשפחה. אולם במהלך אירוע משמח זה מצויים לא פעם הורי הרך הנולד בלחץ, שכן לא קל עבורם כהורים צעירים לראות את טקס ברית המילה לתינוק הקטן שהינו בן ימים ספורים בלבד.

 

כדי שטקס ברית המילה לא יהיה אירוע קשה ומלחיץ – הן לתינוק והן להוריו – חשוב עד מאוד לבחור באדם הנכון לביצוע הטקס, מוהל מקצועי, מהימן ומנוסה, שיידע כיצד לבצע את החיתוך הדרוש במיומנות ובזהירות, תוך רגישות רבה ככל האפשר לבריאותו ולשלומו של התינוק, וכן רגישות ללחץ בו נתונים הוריו.

 

איזה מוהל כדאי לבחור?

 

בחרו אך ורק מוהל ידוע ומוכר, שלרשותו ניסיון רב בביצוע טקסי ברית מילה. ישנם מוהלים בעלי ניסיון בעריכת בריתות רפואיות בבתי חולים (כמוהלים העובדים במחלקת הילודים), דבר המצביע על מומחיותם בנושא ועל טיב מקצועיותם. מוהל מנוסה יכול לבצע את החיתוך תוך שניות, בעוד רופא יידרש לדקות ארוכות כולל זריקת חומרי הרדמה (עוד על הזריקה בהמשך המאמר).

 

לגבי רגישותו של המוהל והליכתו לקראת הורים חוששים, על כך כדאי ללמוד דרך המלצות של הורים אחרים שבנם עבר תחת ידו של אותו מוהל. הורים אלו היו באותו מצב כמוכם, ולכן מבינים ללבכם ויודעים איזה מוהל יוכל להפיג את חששותיכם ולטפל במצב ברגישות הראויה במהלך טקס ברית המילה.

 

מוהל הרגיש לתחושותיהם של ההורים יידע לשתף אותם באופן מלא בתהליך, להסביר בפירוט כל צעד ואת ההיגיון מאחוריו, להרגיע אותם מבעוד מועד, ולהציע להם תמיכה בסבלנות עד אין קץ. השיתוף המלא בתהליך הוא גם ביצוע של ברית המילה לא בהסתר מתחת חיתול או בד, אלא באופן גלוי ומואר, כדי שיוכלו לראות את ההליך מול עיניהם – דבר היכול לסייע להפגת חלק מהחששות, הנובעים מהלא נודע.

 

האם כדאי לדרוש הרדמה מקומית?

 

שאלת ההרדמה המקומית באמצעות זריקה במהלך ברית מילה אינה רק שאלה בריאותית, אלא גם שאלה הלכתית. זאת מכיוון שישנם רבנים המאמינים כי הזריקה מנוגדת להלכה ואין להשתמש בה.

 

מבחינה בריאותית, זריקת הרדמה אומנם משתיקה את התינוק והוא לא יחוש בכאב, אולם הזריקה עצמה עלולה לכאוב לא פחות מביצוע ברית המילה עצמה. בנוסף, תינוקות רכים הינם רגישים יותר לחומרים שונים, וייתכן כי התינוק הינו בעל רגישות לחומרי ההרדמה. לכן, עדיף בעת ברית מילה להשתמש בחומר אלחוש בתצורת משחה, הנמרח בצורה חיצונית – זו יותר בטוחה וגם אינה כואבת ביישומה על גופו של התינוק.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב