דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איחוד תיקים 

מאת    [ 11/07/2007 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 3314 פעמים ]

איחוד תיקים- חלוקה כספים בין הנושים



סעיף 74ג לחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז-1967 (להלן: "חוק ההוצאה לפועל") קובע:
74ג. המשך הליכים שננקטו
(א) הוגשה בקשת איחוד, לא ייפסקו ולא יושהו בשל כך ההליכים נגד החייב כל עוד לא ניתן צו לאיחוד תיקים על פי הבקשה (להלן - צו איחוד).
(ב) הוגשה בקשת איחוד או ניתן צו איחוד, לא ייפסקו ולא יושהו בשל כך ההליכים נגד חייב אחר בתיק מהתיקים התלויים ועומדים נגד החייב.
(ג) על אף האמור בסעיף קטן (א), רשאי ראש ההוצאה לפועל, לאחר שנתן הזדמנות לכל צד לטעון טענותיו, ומטעמים מיוחדים שיירשמו להורות בצו על הפסקה או השהיה של כל הליך שננקט נגד החייב לתקופה שלא תעלה על ששים יום, ולהתנותו בתשלום או במתן ערובה להנחת דעתו, וכן להורות בו על נקיטה של כל הליך לפי חוק זה, לרבות מינוי ממונה, ככל שיראה לנכון.

הצו לאיחוד תיקים בגין חובותיו של חייב, מאגד את כלל נושיו (בתיקי ההוצל"פ שנפתחו לביצוע פסקי דין), כזוכים בצוותא חדא, בתיק האיחוד, בהתאם לחלקם בסכום הנשיה; ומנגד, החייב בעל דברם.
לאמור, הצו לאיחוד תיקים, קובע, בין היתר, את אופן חלוקת נכסיו המעוקלים של החייב, וכל הנכסים שעוקלו בתיקים הפרטניים הנכללים בתיק האיחוד - מחולקים בין כלל הנושים בתיק האיחוד - בהתאם לשיעור נשייתם במועד המימוש.

סע' 74ג (ב) לחוק ההוצאה לפועל קובע כי "הוגשה בקשת איחוד או ניתן צו איחוד, לא ייפסקו ולא יושהו בשל כך ההליכים נגד חייב אחר בתיק מהתיקים התלויים ועומדים נגד החייב".

דהיינו, הגשת בקשתו של חייב פלוני בתיק ההוצל"פ לאיחוד תיקים, איננה משפיעה על חבותו של חייב אלמוני, החב מכח אותו פסק דין הנאכף כלפי פלוני, בתיק ההוצל"פ הפרטני. ואולם, סעיף זה איננו מקנה פטור מהשהיית ההליכים, כלפי נושה אחר שלא נכלל בתיק האיחוד, משניתן צו האיחוד.

כאמור, משהמועד הקובע לבחינת אופן חלוקת הכספים בין הנושים בתיק האיחוד, נגזר ממועד המימוש בפועל, הרי שעם מתן צו האיחוד והכללתו של תיק ההוצל"פ הפרטני בגדרי תיק האיחוד, אין כל ממש בטענות המערערת, לעניין זה.

תיק האיחוד, כורך את זכויות הנושים השונים וכוללם יחד, בבחינת "משניתן צו איחוד תיקים נעשים נושיו של החייב - אף שלא מרצונם - שותפים להליך גבייה קולקטיבי אחד". לפיכך, עם יצירתו של תיק האיחוד, והשמטתו של תיק ההוצל"פ הפרטני, מבין התיקים הנכללים בו, עקב תקלה, קמה לראש ההוצל"פ ולערכאת הערעור, הסמכות להורות על התחשבות בנתון זה בעת חלוקת סכום הכסף המעוקל.

כך, תוגשם תכליתו של תיק האיחוד, ההופך את הנושים השונים שותפים זה לזה, בהליך הגביה הקולקטיבי.


משרד עורכי דין שביב, פורת-רוטנשטרייך, עוסק במגוון רחב של תחומי המשפט.

אנו משרד עורכי הדין העוסק ומתמחה בתחומי המשפט האזרחי, מסחרי ומעניק שירותים משפטיים בתחום דיני תאגידים, דיני חוזים, עסקאות מקרקעין, ייעוץ משפטי תוך ייצוג וליווי משפטי לפעילות העסקית השוטפת של הלקוחות.

המשרד מעניק ייעוץ וייצוג משפטי בתחומי ההתמחות של המשרד ללקוחות עסקיים ולחברות, לצד לקוחות פרטיים, עצמאיים וארגונים. השירות המשפטי כולל בין היתר ייעוץ והכוונה משפטיים וייצוג בפני כל הערכאות וטריבונלים משפטיים.

בתחום המסחרי הרוב המכריע של לקוחות המשרד הם לקוחות קבועים או חוזרים, לקוחות שהופנו על ידי לקוחות מרוצים, כאשר במקרים רבים ההתקשרות הינה לטווח ארוך.

בין הלקוחות הקבועים של המשרד נמנות חברות וגופים מסחריים, רש



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב