דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח טכני - הפסדים - למה? 

מאת    [ 12/01/2011 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 1615 פעמים ]

מאיזה כיוון שלא נסתכל, מסחר בניירות ערך לפי שיטת הניתוח הטכני או לפי כל שיטה אחרת, הוא סוג של אומנות וסוג של מדע. למעשה, כדי להיות סוחר מוצלח עליך להיות חצי אומן וחצי מדען. במהלך הדרך להשלמה המקצועית שלך, תהיה חייב להתמודד עם דרך חתחתים לא פשוטה שתציג לך מראה שלעיתים תהיה בלתי נעימה בעליל. לא אחת תביט בה ותראה את עצמך מפסיד, לעיתים בגדול. זה לא נעים ואפשר למנוע חלק לא מבוטל מההפסדים הפוקדים אותנו. תחילת הדרך לפתרון כל בעיה היא להעלות למודעות את הסיבות. אז בוא נעשה עסק : אני אעלה אותן אחת לאחת, ואתה תתמודד – בהצלחה.

בחירת המניות/מדדים/מטבעות הנכונות

מה בסך הכול רוצה המשקיע הקטן. כמוני וכמוך. לקנות מניה ולהרוויח קצת כסף. אחרים רוצים למכור בחסר. קבוצה נוספת מעוניינת במט"ח. זה לא ממש משנה. המכנה המשותף לכל הסוחרים הלא מקצועיים הוא חוסר ידע בסיסי בבחירת המניה הנכונה. איך אמורה מניה כזאת להתנהג? מה המאפיינים שלה? איך מגדירים את הכיוון ולאיזה זמן? שאלות לא קלות אבל ברות פיתרון. ראשית עלינו לבחור את המניה הנכונה למסחר. חייב להיות חוט מקשר ומאפיינים ברורים לכל מניה או נכס בו אנו מעוניינים לסחור.

גיוון

המשקיע הלא מקצועי סגור בדלת אמותיו. קונה כמה מניות בארץ. אחרים, מתוחכמים יותר, פועלים גם בחו"ל. יש כאלה שעובדים רק לטווח הארוך ואחרים מעדיפים רק את הקצר. ממש סלט. משקיע מקצועי ניחן בשתי תכונות עיקריות : הוא מכיר לא רק שוק בודד כי אם מגוון רחב של שווקים. שנית, כר הפעילות שלו אינו מסתכם בטווח זמן בודד. הוא יודע לבחור את טווח הזמן הנכון למסחר ותאמינו לי שמדובר כאן בהבדלים של עשרות אם לא מאות אחוזים בתשואה שלא לדבר על רמת המאמץ הדרושה.

שימוש ביותר מדי פרמטרים

צרה נוספת מתרגשת ובאה בדמותה של הדעה הרווחת שככל שתגדל כמות המידע כך תעלה איכות ההחלטה. אין טעות גדולה מזו. ככל שתעלה כמות המידע כך מרוב עתים לא תראה את היער. סוחר מקצועי עושה שימוש במגוון מצומצם ומוגדר של מרכיבים בעלי איכות גבוהה המאפשרים לו להגיע במהירות וביעילות להחלטה הנכונה.

מסחר על בסיס רגשי

מרבית הטעויות מגיעות כתגובה להחלטות רגשיות. פחד מהפסד, מהחמצת מהלך, משינוי כיוון או מכל תנועה שאינה בכיוון המתוכנן עלולה להוציא את הסוחר חסר הניסיון משלוותו. גם החמדנות משחקת תפקיד נכבד במערך קבלת ההחלטות העקום של הסוחר חסר הניסיון. כך או אחרת, היות וגם אני הייתי כזה בתחילת הדרך, הרי שהרגש המרכזי אותו יש לנטרל הוא הפחד. ואיך עושים זאת? לימוד והרבה אמונה.

חיתוך הפסדים בעודם קטנים

במשחק הזה כולם טועים. למעשה, דרך אחת להסתכל על כל נושא המסחר בניירות ערך ו ניתוח טכני עובר דרך פריזמת הטעויות. כיצד אתה מנהל ומתמודד עם הטעויות שלך. חלקנו, או שמא נאמר רובנו, פשוט לא מסוגל. וכאן אתה יכול לראות תיקים במצב של ריקבון מתקדם עם מניות בהפסד של עשרות אחוזים. משם תהליך השיקום הוא בלתי אפשרי ואורך שנים אם בכלל. אחרים, ברמה מקצועית גבוהה יותר מתמודדים אחרת. הם מודים בכישלון וחותכים הפסד בעודו באיבו. לא נותנים לו לגדול לממדים מפלצתיים. אחרים, לא רק שחותכים הפסד אלא גם מבררים את מקור הטעות ותוהים על קנקנה עד תום. ולשם, אנחנו צריכים לשאוף.

אנשים חכמים לא מתחילים לסחור ללא תוכנת ניתוח טכני




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב