דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ייקבעו הסדרי משמורת ודמי מזונות? 

מאת    [ 12/01/2011 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 3000 פעמים ]

בעת גירושין של זוג עם ילדים יש להסדיר שני היבטים קריטיים – משמורת ילדים ומזונות. מטבע הדברים שני תחומים אלו קשורים אחד בשני.

 

כיצד נקבעת משמורת ילדים

בעבר הייתה משמורת הילדים עד גיל שש עוברת לאם כמעט באופן אוטומטי. כיום, ניכרים שינויים בכיוון שוויוני יותר, שכן המגמה השלטת כיום בבתי המשפט היא ראיית טובת הילד. הלכה למעשה, המצב הקיים כיום בבתי המשפט זה שברוב המקרים האם זוכה במשמורת על הילדים, במיוחד בגילאים קטנים.

האב יקבל משמורת על ילדיו במידה וקיים מצב אובייקטיבי ההופך את האם ללא כשירה לגידול הילדים. הסיבות יכולות להיות מחלת נפש, מחלה פיזית או כל מגבלה נפשית או ממשית אחרת שבגללה נראה לשופט שטובת הילדים היא עם האב.

הרבה פעמים רשויות הרווחה טוענים כי מרבית האבות אינם באמת ובתמים מעוניינים במשמורת על ילדיהם, אלא מנצלים את הילדים כדי להקטין את דמי המזונות או לצורכי לחץ אחרים על זוגתו.

 

משמורת משותפת

שיטת משמורת חדשה ההולכת וצוברת לה יותר ויותר הכרה בקרב השופטים הישראלים היא משמורת משותפת. המשמעות היא שהילד גדל הלכה למעשה בשני הבתים של ההורים. כפי שמשתמע מעצם ההגדרה, משמורת מסוג זה מצריכה כמה תנאים מקדימים, כאשר בראש הרשימה עומדים יחסים קורקטיים ותקינים בין ההורים. משמורת משותפת מצריכה מההורים אינטראקציה אינטנסיבית ולכן זוג לשעבר שלא יכול לשאת אחד את פני השני לא יקבל את הפריווילגיה הזו.

דבר חשוב ביותר זה כל נושא הלוגיסטיקה, כלומר שני ההורים צריכים להתגורר קרוב אחד לשני, כדי לאפשר לילד מעבר קל בין הבתים. בנוסף, שניהם צריכים להיות ניידים. הלוגיסטיקה של המשמורת המשותפת אינה פשוטה, אך יש לה יתרונות רבים, שכן האב והילד לא יוצאים אחד מהחיים של השני.

באשר למזונות בשיטה זו, היות ושני ההורים מעורבים מאוד בגידול הילד, הנטייה של השופטים במקרים כאלה להטיל מזונות מופחתים על האב. החשש שהעלו רשויות הרווחה וארגוני תמיכה בנשים זה שגברים ידרשו משמורת משותפת בעיקר מתוך מטרה להקטין את תשלום המזונות.

 

תשלום מזונות

תשלום המזונות נקבע ביחס הפוך למשמורת, כלומר אם האם זכתה במשמורת, על האב יוטלו דמי מזונות. חשוב להדגיש שעל פי ההלכה היהודית, אב אחראי על פרנסת ילדו עד גיל 6 שנים ללא סייג. מסיבה זו החוק קובע סכום מינימום שנועד לספק את צרכיו הבסיסיים של הילד. סכום זה מוטל לכל ילד באופן שווה. חשוב לציין כי דמי מזונות מינימאליים לא נגזרים ממשכורת האב אלא מצרכיו החומריים של הילד. מעבר לכך, במידה והאב משתכר במשכורת מכובדת, יוטלו עליו דמי מזונות גבוהים יותר מתוך מטרה לשמור על רמת חיים אליהם הורגל הילד.

לאור כל המתואר לעיל, אבות גרושים מוצאים עצמם לא אחת מעבירים יותר ממחצית משכרם לגרושתם, ולכן הם מחפשים כל הסדר שיקל עליהם את המעמסה, לרבות ניסיון לזכות במשמורת על הילדים. 

פורטל הגירושין של ישראל- כל המידע על גירושין, מזונות, משמורת ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב