דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


וילונות 

מאת    [ 12/01/2011 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 2534 פעמים ]

וילונות

 

כשאומרים ש"הקירות בבית עירומים" מתכוונים שאין עליהם תמונות או וילונות. כי מסתבר, שכשם שחולצות ומכנסיים הם הבגדים של בני האדם, כך הווילונות הם הבגדים של הקירות. וכשם שישנן אופנות בבגדים, כך גם יש אופנות לווילונות. והיצע הווילונות הקיים בשוק הוא גדול כמעט כמו היצע הבגדים הרב והמגוון שאנו נהנים ממנו.

 

וילון לים התיכון – על וילונות בישראל ובעולם

 

כאמור, גם בתחום הווילונות יש אופנות, וגם כשמדובר במלבושים לחלונות ולקירות יש "אין" ויש "אאוט". אלא שהאופנה של הווילונות לא בהכרח נקבעת על ידי מעצבי אופנה או בעקבות גחמותיהם של מגזינים אופנתיים ברחבי העולם. אופנת הווילונות נגזרת בדרך כלל מהצרכים הפונקציונאליים של כל אזור גיאוגרפי, או חלל ספציפי במבנה.

 

כך למשל, באזורים שטופי שמש ובבתים שבהם החלונות פונים אל עבר השמש בזריחה או בשקיעה, קרני שמש רבות נכנסות דרך החלון ומסנוורות את השוהים בו. במקומות אלו נהוג להשתמש בווילונות אטומים, שיכולים לספק הצללה מלאה או הצללה בדרגה גבוהה. אלו יכולים להיות וילונות בד, העשויים מבדים כהים ואטומים, או לחלופין מווילונות גלילה אטומים.

 

לעומת זאת, באזורים ובמקומות שבהם אין קרינת שמש גבוהה וחזקה, וכל קרן שמש שנכנסת מבעד לחלון היא מבורכת, נהוג להתקין וילונות המספקים הצללה חלקית בלבד, כמו וילונות וניציאניים (הידועים בשם צלונים) או וילונות מבדים רכים ושקופים למחצה.

 

לצד הצד הפונקציונאלי, פורחת גם אופנה. לכן אנו עדים כיום לווילונות המשלבים את שתי האופציות: הצללה מלאה והצללה חלקית. בווילונות אלו יש שתי שכבות של בדים – בד אטום להצללה מלאה ובד שקוף להצללה חלקית.

 

צלליות שנעות על וילון לבן – על וילונות לשמירה על הפרטיות

 

חשוב לזכור שווילונות לא נועדו רק לחסימת כניסתן של קרני השמש מבעד לחלון. וילונות הם גם לא רק אביזר אופנתי לעיצוב הבית. וילונות הם גם אמצעי יעיל לשמירה על הפרטיות. בין אם מדובר בחלונות בבית הפרטי, במשרדים או בבתי עסק, וילונות הם גם אמצעי לשמירה על הפרטיות, כדי שלא כל עובר אורח יוכל לתצפת על המתרחש בתוך הבית / המשרד שלנו.

 

במשרדים ובבתי עסק רבים, שבהם קירות וחלונות זכוכית מפרידים בין משרדים של עובדים, נהוג להשתמש בווילונות וניציאניים או בווילונות ורטיקליים. הווילונות הוונציאניים בנויים משלבי תריסים, הניתנים לכיוון בהתאם לדרגת הפרטיות המבוקשת: סגירה מלאה או סגירה חלקית. גם וילונות ורטיקליים, שבהם רצועות הבד נמתחות מלמעלה למטה, ניתן לפתוח או לסגור בהתאם לדרגת הפרטיות הרצויה. אלא שלווילונות ורטיקליים יש גם יתרון בפן העיצובי. מכיוון שהם נמתחים מתקרת החדר ועד לרצפה, הם יוצרים אשליה של תקרה גבוהה ושל חלל גדול יותר.

 

 

לסיכום, וילונות הם דרך יעילה "להלביש" כל קיר וחדר ולהפוך אותם לנעימים, חמימים ומזמינים יותר. אולם בעת בחירת וילונות לבית או למשרד, אסור להתרכז רק בשיקול העיצובי, ויש לקחת בחשבון גם שיקולים פונקציונאליים, כמו מניעת כניסה של קרני שמש לחדר ושמירה על הפרטיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב