דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נכסים להשקעה 

מאת    [ 11/01/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2523 פעמים ]

בשנים האחרונות הולכת וגדלה המגמה של השקעה בנכס נדלנ"י לצורך הנבת רווח. המשבר הכלכלי בארה"ב בצירוף שקיעת ערך הדולר ונסיקת מחירי השכירות בארץ, גרמו לעסקאות הנדל"ן להשקעה להיראות רווחיות ובטוחות יותר מהשקעות בבורסה למשל. השקעה בבורסה נתונה לסיכונים ונחשבת כיום לכזו הדורשת ידע, מעקב רציף והתייעצות עם אנשי מקצוע ומומחים. בנוסף, תלויה הבורסה במשתנים וסיכונים שאינם קשורים לנושאים בהם מרגיש האזרח הקטן ככזה שהוא יכול לשלט בו מה שהופך את השקעה בנדל"ן לכזו שאמנם מצריכה עבודת שטח ומעקב אחר הערים הפוטנציאליות לרווח אך הדעה הרווחת היא כי היא השקעה "פשוטה" יחסית, אותה ניתן לבצע לבד והיכולה לספק תשואה ניכרת. בשל כך השקעה בנדל"ן אינה נחשבת עוד כמנת חלקו של המעמד הסוציו - אקונומי הגבוה אלא הפכה ללגיטימית ורווחת גם למעמד הביניים המעדיף להשקיע את כספו בנכס אשר יוכל להפיק לו תשואה ארוכת שנים של הכנסה קבועה משכירות.

היקפי הבנייה הקטנים בארץ מובילים לגידול משמעותי בביקוש לדירות, מה שימשיך לגרום לעליית מחירן והגדלת התשואה על השכירות. עובדה זו ניכרת בעיקר במרכז העיר ובעיר תל אביב בה על פי סקר שנערך עולה כי מחצית מהדירות שנקנות בעיר הינן דירות להשקעה לעומת שליש מהדירות הנקנות בירושלים למשל. נתון נוסף אשר עולה הוא הערים המועדפות על הישראלים להשקעה והנראות כיום כבעלות הפוטנציאל הגבוה יותר להשקעה הינן : חיפה, נס ציונה והוד השרון. סקרים שנערכו מראים כי אלו הן לאו דווקא הערים המובילות לתשואה גבוה בשכירות. ערים אלו הן בעיקר : יבנה, לוד ותל אביב כמובן.

בטרם החלטתם להשקיע את מיטב כספכם ברכישת דירה להשקעה, כדאי לבדוק איזה סוג של משקיע אתה. האם אתה מעדיף השקעה בטוחה וארוכת שנים שתניב רווח קבוע משכירות חודשית או שאתה משקיע הרפתקן ויצירתי המעוניין בתשואה מיידית גבוהה ומוכן לקחת בחשבון את הסיכון של איבוד ההשקעה. האם אתה בנוי להתמודדות עם העליות והירידות שכרוכות בהשקעה בבורסה או שאתה מעדיף תשואה נמוכה יותר אך ארוכת טווח ובטוחה יותר מנדל"ן. האם אתה משקיע שמוכן לקחת בחשבון את ההתעסקות הבלתי פוסקת בדירה להשקה שכוללת : תיקונים, מציאת שכירות, טיפול שוטף בדירה, להבדיל מהשקעת הכסף בבורסה שהינה בבחינת "שגר ושכח".

השקעה בנדל"ן טומנת בחובה יתרונות רבים בצד חסרונות וחשוב מאוד לקחת בחשבון את כלל השיקולים: מחד, מחירי הדירות בארץ הינם בעלייה מתמדת ובאופן זה קל יותר לשמור על ההשקעה ואולם תמיד קיים סיכון של דייר שאינו משלם את השכירות ואף אינו מתפנה מהדירה. במקרה זה נקיטת אמצעים משפטיים נגד הדייר כרוך בבזבוז משאבים וזמן רב. יש לקחת בחשבון זמנים בהם הדירה ריקה ולא מושכרת, תיקונים של בלאי בדירה ואת הזמן בטיפול במציאת שוכר ראוי בתקופות שוטפות. מאידך, התשואה הינה ודאית שכן מחירי השכירויות בארץ נמצאים במגמת עלייה מתמדת, ואינם יורדים (עובדה אשר הינה ייחודית למדינת ישראל).  

לצורך מציאת נכסים להשקעה חשוב מאוד לקרוא היטב את המפה הנדל"נית בטרם לקיחת ההחלטה. מחירי הדירות במרכז הארץ גבוהים מהמחירים בפריפריה אך גם התשואה גבוהה יותר בשל מחירי שכירות הנתונים במגמת עלייה מתמדת. הביקוש לדירות במרכז, ובתל אביב בעיקר, הולך וגדל וההיצע נמוך מהביקוש. עובדה זו  מותירה את ההשקעה בנדל"ן להשקעה בטוחה בעיקרה.

באדיבות לוח הדירות המוביל נדל"ן קןם NADLAN.COM




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב