דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעה בקרן או בנכס 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 2741 פעמים ]

השקעה בקרן הנה השקעה בכלי פיננסי והיא שונה מאוד מרכישה של נדל"ן גם אם הכלי הפיננסי קשור לשוק הנדל"ן.ההחלטה מתחילה בנושא הבעלות. האם אתם רוצים לרכוש נכס נדלני או נכס פיננסי? כאשר רוכשים נדל"ן הופכים לבעלים של נכס פיזי. הנכס רשום על שמנו ואנחנו יכולים להשכיר אותו ולקבל החזר כספי חודשי. אם רכשנו את הנכס בזמן הנכון מחירו לא ירד באופן משמעותי וסביר שאף יעלה עם השנים כך שבאחד הימים נוכל למכור את הנכס ברווח או לקחת הלוואה ולהוציא את ההון העצמי.  לאומת זאת רכישה של יחידה בקרן או של מניה ברייט נותנת לנו חלק יחסי במבנה פיננסי. מחיר היחידה משתנה כל יום בהתאם להיצע וביקוש בבורסה במידה והקרן נסחרת. כאשר הקרן אינה נסחרת מחיר היחידה אינו ברור ויכל להשתנות מאופן קיצוני במידה ואין קונים.

התשואה על הנכס תחושב ע"י הפחתת הוצאות התפעול מההכנסות. רוב רובו של המידע ניתן לחיזוי כך שאין הפתעות רבות בתהליך. הדבר בולט במיוחד בעלויות הניהול אותן נדע בברור מראש.  לאומת זאת קרן תעביר לרשות בעלי היחידות את הרווח לאחר הוצאות התפעול והוצאות הניהול. יש הרבה יותר מקום למשחק והשליטה אינה בידי המשקיע. לקרן יש לרוב משרדים מפוארים, עובדים רבים שמקבלים שכר גבוה, הוצאות פרסום ואת כל זה בעלי היחידות משלמים בדמי הניהול.

השקעה בנדל"ן מאפשרת למשקיע לקבל משכנתא ולמנף את הרכישה. מינוף נכון מסייע למשקיע לקבל תשואה גבוהה משכר דירה בזמן הבעלות על הנכס. בזמן המכירה מאפשר המינוף הכרה ברווח הון רב על ההון העצמי המופחת שהושקע. את זה מאוד קשה לעשות בקרן מכיוון שנכס קל יותר למשכן בעוד שהלוואה על השקעה פיננסית נחשבת למסוכנת הרבה יותר.

לא חלף זמן רב מאז התארגנו משקיעים רבים וניסו להציל את כספם מהשקעות שנעשו ע"י חברות נדל"ן מבטיחות. חברות שידעו לגייס כסף זול בשוק ההון ולהשקיע אותו בנכסי נדל"ן ויזמות מסוכנת. כאשר הלקוח יושב בכיסא הנהג הוא מצמצם את הסיכונים. הוא בוחן את המיקום, הוא בוחר את הנכס, הוא מחליט מי ינהל עבורו את ההשקעה והוא נהנה מהפירות בלי גופי ניהול יקרים שיודעים לקחת סיכון, שמנקים את מי הניהול במהירות אך לא אחראים לטעויות בזמן בו ההשקעה מתבררת כלא נכונה.

משקיע שרוצה להיות בשליטה, למזער את הסיכון ולהכיר ברווח מתשלום חודשי צריך להשקיע ישירות בנכס ולא בקרן. נכון לזמן כתיבת שורות אילו השקעה בנדל"ן בארה"ב היא ההשקעה הנכונה. מחירי הנכסים בשפל חסר תקדים, ניתן לקבל הלוואה לצורך הרכישה מבנק מקומי, התשואות גבוהות ויש סיכוי טוב לרווח הון גבוה עם חזרתו של השוק לנורמה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב