דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תואר ראשון בראיית חשבון 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 2387 פעמים ]

תואר ראשון בראיית חשבון הוא תואר שאינו מתאים לכל אחד. צריך לאהוב או לפחות לחבב מספרים ולהבין את חוקי המתמטיקה. מה עוד? רצוי להיות מוכנים לכך שהלימודים לא קלים, ושאתם הולכים לעסוק במספרים כל החיים... (כמעט).

אז מה לומדים בתואר ראשון בראיית חשבון?
תואר ראשון בראיית חשבון או תואר ראשון בחשבונאות הוא תואר אשר עוסק בתחום הרישום וניתוח אירועים פיננסיים במערכת הכלכלית. במסגרת התואר לומדים כיצד להפיק דוחות וסיכומים כספיים עבור מנהלי החברות, בעלי מניות, שלטונות המס והציבור הרחב. תואר ראשון בראיית חשבון נחשב מקצוע אקדמי הממוקם תחת מדעי החברה. חשוב לשים לב כי יש הבדל גדול בין לימודי הנהלת חשבונות (רישום אירועים חשבונאיים בעסק) לבין לימודי תואר ראשון בחשבונאות.

כפי שכבר כתבנו, לימודי תואר ראשון בראיית חשבון נחשבים לקשים באופן יחסי ולצד זה יוקרתיים ביותר.
תואר ראשון בראיית חשבון נמשך כארבע שנים ולאחריו, אם ברצונכם לעסוק בראיית חשבון יש לעבור את מבחני לשכת רואי החשבון ולהתנסות בעבודה מעשית בתחום החשבונאות במשך שנתיים. בנוסף, חשוב לדעת שרואה חשבון יכול להיות רק מי שעבר את גיל 23.
את תקופת ההתמחות בת השנתיים לפחות ניתן להתחיל עוד בזמן הלימודים לתואר הראשון ובכך למנוע בזבוז של זמן. זו גם הזדמנות טובה לגעת בשטח, להחליט האם זה באמת המקצוע בו מעוניינים, ליצור קשרים ולאסוף ידע.

את ההתמחות ניתן לעבור במגוון מקומות ומשרדים בהם משרדי רואי חשבון ובמשרדים ממשלתיים, כמו מס הכנסה ומשרד האוצר. במסגרת ההתמחות ולימודי התואר הראשון לומדים הסטודנטים את יסודות המקצוע באופן שיטתי בדרך של תיעוד וסיכום פעילותם הכלכלית, ביצוע תחזיות והערכות בנוגע למצבם הכלכלי, תיעוד ותכנון הוצאותיהם השוטפות וכדומה.

תואר ראשון בראיית חשבון מחולק לשני מסלולי לימוד והתמחות: הראשון, חשבונאות ניהולית- תחום המכשיר את הסטודנטים לראיית חשבון להעניק באופן מקצועי להנהלת הארגון מידע פיננסי בנושאים כתמחור, תקציבים, הערכות ביצוע וכדומה. השני, חשבונאות פיננסית- תחום העוסק בעריכת דוחות כספיים ובביקורת. שני התחומים חשובים ביותר לארגון ויכולים לסייע להנהלה בקבלת החלטות בעלות אופי כספי.

בוגרי תואר ראשון בחשבונאות יכולים להשתלב במגוון רחב של עבודות בשוק הציבורי והפרטי. רבים מהסטודנטים אף מתברגים גבוהה ויכולים כבר בגיל צעיר לסלול קריירה בכירה. זו אגב הסיבה העיקרית לביקוש הרב ללימודי תואר ראשון בראיית חשבון.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב