דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסעות כפתרון עצמאי לבעיית התחבורה הציבורית 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2576 פעמים ]

מערך התחבורה הציבורית בארץ לא ידוע ביעילותו הרבה. אוטובוסי מרבים לאחר או פשוט לא מגיעים, נתיבי התחבורה הציבורית פקוקים בשעות השיא, רכבות מאחרות כבדרך קבע ואין מספיק קווים המחברים בין ערי הפריפריה לאזור המרכז. כל הגורמים הללו הביאו לפריחתו של ענף שירותי ההסעות. כי במציאות כלכלית שבה לא משתלם להחזיק רכב פרטי ובמדינה עם תחבורה ציבורית שמזכירה מדינות עולם שלישי, שימוש בהסעות פרטיות הוא כנראה הדרך היעילה, המהירה והזולה ביותר להגיע ממקום למקום.

הסעות למקומות עבודה
מקומות עבודה רבים השכילו להבין ששימוש בשירותי הסעות קבועים הם הדרך היעילה ביותר להגיע לעבודה. כשהעובדים מגיעים מדי בוקר לעבודה באמצעות מערך הסעות קבוע, הם לא נאלצים להיטלטל בתחבורה ציבורית או לבזבז כסף בגין דלק עבור נסיעה ברכב הפרטי. שימוש בשירותי הסעות גם חוסך מהעובדים את העמידה מייגעת בפקקי התנועה בשעות השיא. כשהעובדים מגיעים עם מערך הסעות קבוע, נמנעים איחורים רבים והמעביד לא נאלץ לספוג הפסדים של שעות עבודה. וכשהעובדים חוזרים לביתם מדי יום ברכבי הסעות, אין חשש שהם יירדמו על ההגה לאחר יום עבודה מפרך.
לאור שלל היתרונות לעובדים ולמעבידים, אין זה פלא שגם מקומות עבודה שאינם חייבים להשתמש בשירותי הסעות (כמו שדות תעופה או בתי חולים, שעובדים גם מעבר לשעות הפעילות של התחבורה הציבורית) מעדיפים לשכור את שירותיה של חברת הסעות.

הסעות למוסדות חינוך
ציבור התלמידים בארץ הוא אחד מקהלי היעד המרכזיים הנעזרים בשירותי הסעות. הסעות פרטיות מאפשרות לתלמידים רבים להגיע לבתי ספר המרוחקים מיישוב מגוריהם. הסעות למוסדות חינוך חוסכות מהורי התלמידים את הצורך להסיע את ילדיהם לבתי הספר, לבזבז דלק וזמן על הכביש ולאחר לעבודה. הסעות למוסדות חינוך הם גם הדרך הבטוחה ביותר עבור ילדים להגיע לבתי הספר, שכן הן חוסכות מהם חצייה של כבישים סואנים בשעות הבוקר ומעבר בדרכים מסוכנות. הסעות גם יעילות במניעת איחורי תלמידים לשיעורים הראשונים וחוסכות את הצורך לנסוע בתחבורה ציבורית. לאור היתרונות הרבים הללו, אין זה פלא כי למעלה מ- 280,000  תלמידים מגיעים מדי בוקר למוסדות החינוך באמצעות שירותי הסעות (לפי נתוני עמותת אור ירוק).

הסעות לשדה תעופה
נוסעים הנדרשים להגיע לנתב"ג מעדיפים באופן מובהק את השימוש בשירותי הסעות פרטיות. כשעליהם להגיע לשדה באמצע הלילה, תחבורה ציבורית היא כלל לא אופציה. הגעה ברכב הפרטי כרוכה גם בהוצאות דלק מרובות וגם בתשלום עבור חניית הרכב במגרשי החנייה של נתב"ג, שיכול להגיע למאות שקלים במקרה של שהות ארוכה בחו"ל. היעזרות בחבר או בקרוב משפחה שיסיע אותם לשדה לא תמיד אפשרית, מה גם שבמרבית המקרים אין מספיק מקום ברכב הפרטי עבור כל המשפחה, המלווים, המזוודות והתיקים.
שימוש בשירותי הסעות לנתב"ג ומנתב"ג מתגבר על כל החסרונות הללו. הסעות הן הדרך הנוחה, המהירה והזולה ביותר להגיע לנתב"ג ולחזור ממנו. רכבי ההסעות גדולים ומרווחים, בהתאם למספר האנשים שנוסעים. עם שירותי הסעות אין צורך לשלם על חנייה בשדה, על דלק או לבקש טובה מבן משפחה.

ישנם עוד דוגמאות רבות להעדפת שירותי הסעות פרטיים על פני כל אמצעי תחבורה אחר, אך היריעה קצרה מלהכיל את כולם. אולם אין ספק שללא שינוי מהפכני במערך התחבורה הציבורית בארץ, השימוש בשירותי הסעות רק ילך ויגבר.

אין לי ארץ אחרת, גם אם אדמתי בוערת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב