דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אורתודנט 

מאת    [ 10/01/2011 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2754 פעמים ]

אורתודנטיה היא ענף ברפואת שיניים העוסק ביישור שיניים ובתיקון ליקויים במיקומן של השיניים בפה ובסגירת שתי הלסתות. כל אורתודנט הוא רופא שיניים, אולם לאורתודנט יש התמחות ספציפית בתחום יישור השיניים והלסתות. במאמר הבא תוכלו ללמוד עוד על עבודתו של האורתודנט וכיצד יש לבחור אורתודנט.

באילו מקרים יש לפנות לאורתודנט?

ליקויים במיקום השיניים בפה יכולים להיגרם בגלל סיבות רבות. אפילו מציצת אצבע או מוצץ עלולה לגרום לכך שקשת השיניים בלסת העליונה תעשה צרה יותר מן התחתונה ובולטת קדימה. במצב שכזה המנשך (סגירת שתי הלסתות זו כלפי זו) אינו תקין ויש לפנות לאורתודנט. גם שיניים הבוקעות בצפיפות רבה מדי וזו על גבי זו, מצריכות פניה לאורתודנט לצורך יישור שיניים.

חשוב לציין שהמקרים בהם נפנה לאורתודנט הם לא על רקע פגמים אסתטיים בלבד. אין עוררין על כך ששיניים שאינן ישרות וחיוך שאינו אסתטי יכול לפגוע באיכות החיים שלנו, בביטחון העצמי ובמישורי חיים רבים אחרים. אולם חשוב לזכור שצמיחת שיניים באופן לא ישר היא אינה תקינה ואינה בריאה עבורנו. לכן הפנייה לאורתודנט לא נעשית משיקולים אסתטיים בלבד, אלא גם בשל צורך בריאותי.

באילו עזרים משתמש האורתודנט לצורך יישור שיניים?

כל מי שביקר במרפאת שיניים של אורתודנט בוודאי מכיר את שלל העזרים והמכשירים שעימם הוא משתמש בעבודתו. אחד העזרים הנפוצים לתיקון ליקויים במבנה השיניים הוא הרסן - מתקן שפועל ל"הכנסת" השיניים הקדמיות פנימה ומונע את הזזת השיניים האחוריות קדימה. מתקן אחר שמשמש את האורתודנט הוא הפלטה ליישור שיניים. הפלטה ניתנת לשליפה מהפה.

השימוש הנפוץ יותר הוא במתקנים קבועים ליישור שיניים, המוצמדים ישירות אל השיניים. הם מותקנים במרפאת השיניים של האורתודנט, ורק האורתודנט יכול להזיזם או להסירם. מתקנים אלה מורכבים מחוטי מתכת, מקפיצים ומגומיות, והם מפעילים על השיניים לחץ הדרגתי ומצטבר. בסופו של התהליך, שנמשך כמספר חודשים - מספר שנים, הם מעצבים מחדש את מיקומן של השיניים בפה.

משך הטיפול אצל האורתודנט עם שלל העזרים, הנשלפים והקבועים, תלוי בסוג הליקוי ובחומרתו, בגיל שבו החל המטופל לפנות לאורתודנט ולהתחיל בטיפול ובמידת ההתמדה שלו בשימוש בהתקן.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים אורתודנט?

כל אורתודנט בהכשרתו ובהסמכתו הוא קודם כל רופא שיניים. לכן יש לוודא שהאורתודנט הינו בוגר של אחת הפקולטות לרפואת שיניים באוניברסיטאות בארץ או בחו"ל. בנוסף, יש לבדוק שלאורתודנט יש גם רישיון שמתיר לו לעסוק ברפואת שיניים. וכדי לדעת בביטחון מלא שלפניכם רופא שיניים שמומחה בתחום האורתודנטיה, יש לוודא שיש לו תעודת מומחה מטעם משרד הבריאות או מטעם המועצה המדעית של ההסתדרות לרופאי שיניים.

בחירת אותודנט מוסמך ומקצועי היא שלב חשוב וחיוני בדרך אל שיניים ישרות וחיוך אסתטי ובריא. אולם כדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר אי אפשר להסתפק רק בביקורים במרפאת השיניים של האורתודנט. עליכם להקפיד ולהתמיד בשימוש במתקנים ובעזרים שיספק לכם האורתודנט, לכל משך זמן שתידרשו לכך. בסופו של התהליך תוכלו ליהנות משיניים ישרות ואסתטיות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב