דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תאילנד - גן עדן ואקזוטיקה 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 805   [ נצפה 2426 פעמים ]

חופי זהב עם מימי טורקיז מנוקדים בעצי קוקוס וחושות מקש, שווקים צבעוניים, מקדשים מרשימים, ערים מודרניות וכפרים מסורתיים.
ברוכים הבאים לתאילנד, הידועה בכינוייה ממלכת סיאם והנחשבת ליעד תיירותי מבוקש עבור תיירים מכל העולם ולא בכדי. תאילנד היא ארץ של ניגודים: מצד אחד ערים שוקקות עם מרכזי קניות מודרניים, מצד שני שווקים אותנטיים המציעים כל טוב למקומיים ולתיירים: החל מפירות אקזוטיים עסיסיים, תבלינים ייחודיים וכלה בחפצי אמנות מגולפים, תכשיטים מסורתיים ועוד.
 למי שעייף מהמולת העיר הגדולה היא בנגקוק הבירה, מומלץ לתור את תאילנד הכפרית, לבקר בצ'אנג ראי וצ'אנג מאי ולהכיר מעט את אורח החיים של המקומיים המתגוררים   בכפרים שדומה כי הזמן עמד בהם מלכת.
חובבי הנופש והחיים הטובים ימצאו את מבוקשם בשלל האיים המקיפים את תאילנד: קופאנגן, קוסמוי וקופיפי הם רק חלק מהאיים הללו המציעים לתייר הנופש חופי זהב רחבי ידיים, חושות מקש ביניהן נעים מלצרים חרש ובידיהם מיצי אננס, קוקוס ומנגו שתכליתם אחת: להנעים את זמנו של התייר וליצור בו טעם של עוד.
ואכן, למבקר בתאילנד תחושה שהוא נמצא אי שם בגן העדן: מזג האוויר הנוח במרבית ימי השנה, הפסטיבלים המרהיבים דוגמת פסטיבל הפרחים ופסטיבל הנרות, חיי הלילה הסוערים ומסיבות ה"פול מון" בחופים,  המחירים הנוחים והשרות הקשוב והמסור של המקומיים – כל אלה ועוד הרבה יותר מזה ממצבים את תאילנד  כיעד תיירותי פופולארי השווה לכל נפש.

תאילנד היא אחד ממוקדי המשיכה העיקרייים של יבשת אסיה וזאת בשל השילוב המופלא של איים אקזוטיים, מקדשים מפוארים, נוף פראי, שבטים אותנטיים, אוכל משובח, תרבות והיסטוריה עשירה. מדי שנה מבקרים בתאילנד למעלה מ-6 מיליון תיירים, מה שהופך אותה לאחת המדינות המתויירות ביותר בעולם. תאילנד מצידה, מספקת לשוהים בה עולם מרתק, רווי הרפתקאות, תענוגות ואווירת חופש, וכל תייר יוכל למצוא בה משהו לטעמו. בעיר הבירה הסואנת, בנקוק, ניתן למצוא שילוב נדיר בין קידמה מערבית לתרבות עתיקת יומין, כך אפשר לראות בה בניינים מפוארים לצד שכונות עוני ושווקים מסורתיים פתוחים לצד מרכזי קניות עצומים. צפון תאילנד מושך אליו את אלה, המחפשים טבע ונופים וצ'אנג מאי, העיר הגדולה בצפון, היא נקודת המוצא אל ההרים והיערות הירוקים שבו. גולת הכותרת של תאילנד הם האיים שנמצאים בדרום המדינה: חופים זהובים, עצי קוקוס, מי טורקיז ונוף טרופי אינם בבחינת חלום כאן, אלא המציאות. זהו גן עדן של הנאות ופינוקים ותיירים רבים מגיעים ישירות לכאן, כדי לספוג את השמש ולבהות במים הצלולים.
מבחינה גאוגרפית, תאילנד נחלקת לארבעה איזורים: מישורי שדות האורז במרכז המדינה, ההרים והיערות בצפון, נהר המקונג, המקדשים והכפרים מתקופת הברונזה באזור הצפון מזרחי (איסאן) וקו החוף והאיים בעלי מזג האוויר הטרופי בדרום. המגוון השופע של נופים ומזג אוויר הם אחד הגורמים המשמעותיים שהפכו אותה ליעד תיירותי ראשון במעלה, לכל סוג של חופשה. מי שמחפש טרקים ומסעות מאתגרים, ימצא זאת בג'ונגלים הסבוכים בצפון, מי שמחפש בטן גב וחולם על מים צלולים וחול לבן, ימצא את מבוקשו באחד מאיי הדרום ומי שרוצה לשהות בעיר תוססת, מודרנית ומלאת עניין יוכל לעשות זאת בבירה, בנגקוק.
מזג האוויר המאפיין את תאילנד הוא לח וטרופי לאורך השנה. העונה "היבשה" היא מחודש נובמבר ועד סוף פברואר, אז אחוזי הלחות והטמפרטורות נמוכים יחסית. זוהי גם תקופה עשירה בפסטיבלים, שמוסיפים עניין וצבע לביקור במדינה.
תאילנד ידועה במגוון רחב של פסטיבלים שמתקיימים בה לאורך השנה. קרוב לוודאי שפסטיבל הפרחים של צ'אנג מאי הוא הידוע והמוכר שבהם ומדי שנה מגיעים ישראלים רבים במיוחד על מנת ליטול בו חלק. סוגים רבים של סחלבים, ורדים ומיני פרחים נוספים מוצגים בפני כולם ופסלים של בעלי חיים, מקדשים ודמויות שונות המורכבים מפרחים צבעוניים מוצגים בתהלוכות ססגוניות ברחוב. ראש השנה התאילנדי, הסונגקרן, הוא סיבה נוספת למסיבה. חג זה, המתקיים בחודש אפריל מדי שנה, ידוע בכינוי "חג המים" וזאת הודות לכמויות המים אותם שופכים החוגגים האחד על השני. בחג זה הולכים התאילנדים להתפלל במקדשים, ממרקים את פסלי הבודהה שלהם ומעניקים אוכל לנזירים.
הדת הרשמית בתאילנד היא הבודהיזם והזרם הרווח בה הוא התראוודה, הזרם העתיק ביותר בבודהיזם שמקורו הוא בהודו. למעלה מ- 90% מבני העם התאי הם בודהיסטים, הדת השנייה בגודלה במדינה היא האיסלאם. המקדשים הרבים הפזורים במדינה מהווים מרכז דתי ותרבותי והתאילנדים נוהגים לבקר בהם בתכיפות. שושלת המלוכה בתאילנד החלה את דרכה במאה ה- 13 ובשנת 1932 הוכרזה המדינה מונרכיה חוקתית, בה המלך הוא ראש המדינה ופועלת בה ממשלה. המלך משמש בעיקר כסמל לאומי, אין לו השפעה ישירה על המדינה, אך הוא נחשב לדמות האהובה ביותר על בני העם התאי. המלך הנוכחי, Bhumibol Adulyadej, נמצא בשלטון מאז שנת 1946 ומשך תקופת מלכותו היא הארוכה בהסטוריית המלוכה של המדינה. בשנת 2006 התקיימה הפיכה במסגרתה הודח ראש הממשלה טקסין שינוואטרה ומאז עומדת בראש המדינה חונטה צבאית, שמינתה ראש ממשלה חדש מטעמה, וזכתה לברכת המלך.
מטעמי המטבח התאילנדי פופולארים ברחבי העולם וזאת בשל השימוש בתבלינים טריים ואקזוטיים, שמעוררים את בלוטות הטעם. במטעמי המטבח התאילנדי אפשר למצוא השפעות של המדינות השכנות, למשל, סין, מלזיה ובורמה. האורז הוא מנה בסיסית בתפריט התאילנדי, כמו בשאר מדינות אסיה, ובעיקר אורז היסמין, שצומח במרכז תאילנד. האורז המאודה מוגש כשהוא מלווה בתבשילי קארי המכילים צ'ילי, למון גראס ולמון. האורז הדביק (סטיקי רייס) נפוץ בעיקר בצפון וצפון מזרח תאילנד, בעל ההשפעות מלאוס. אטריות הן מנה פופלארית נוספת והן מגיעות בצורת פאדתאי – אטריות מטוגנות במחבת או במרק אטריות.

המאמר נלקח מתוך פורטל תיירות וטיולים בעולם ובישראל - דיסקברי המתמחה בארגון טיולים למגוון יעדים ברחבי העולם, ביניהם טיולים לאיסלנד , טיולים לדרום אפריקה וטיולים לתאילנד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב