דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פורמייקה בבית ובמשרד 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2292 פעמים ]

פורמייקה היא חלק בלתי נפרד מהריהוט שמלווה את חיינו בכל מקום שאליו נפנה מאז שנות החמישים. הכניסה של השימוש בפורמייקה לציפוי רהטים שונים הפכה אותם לעמידים הרבה יותר ונוחים יותר לשימוש ולניקוי וגם לזולים יותר.

הפורמייקה בשימוש הביתי הנפוץ שלה, מגיעה בדרך כלל כציפוי לחומר עיקרי – בדרך כלל ללבידים של עץ. הלביד הוא השימוש הנפוץ והזול בעץ בריהוט – הוא עשוי מנסורת עץ שמודבקת לצורת קרשים בהדבקה בתנאי לחץ והציפוי בפורמייקה לא רק שמשלים את הלבידים הוא גם שומר עליהם וממזער את מגרעותיהם. לבידים יכולים לההרס עם השנים, במיוחד במגע עם לחות ורטיבות והפורמייקה שכמוצר פלסטיק עמידה מאוד ברטיבות המכסה את כל הלביד הופכת את הרהיט לעמיד יותר – לפעמים הרבה יותר מריהוט מעץ מלא שעולה הרבה יותר.

 בבית נפגוש את הפורמייקה בשולחנות – ציפוי הפורמייקה שעל משטח השולחן, בין אם הוא מעץ, לבידים או מתכת כלשהיא, מוצלח מאוד בכל סוגי השולחנות : הפורמייקה לרוב חלקה, לא צוברת כתמים וקלה ביותר לניקוי וכמעט אין סיכוי שתתקלף, תתבלה באיזו שהיא צורה, תדהה וכדומה. זו הסיבה שהפורמייקה היא אולי ציפוי השולחנות הנפוץ ביותר – ותמצאו אותה בשולחנות מכל הסוגים ובכל מקום : במטבח, בחדרי העבודה, במסעדות, במשרדים ועל גבי שולחנות בית הספר של ילדינו. הפורמייקה גם מגיעה במגוון עצום של טקסטורות וצבעים כך שהיא לא מגבילה אותנו לעיצוב חד גוני ומשעמם (עץ מלא אינו משעמם אבל יכול להגביל אותנו בגוונים) ומאפשר לנו יותר חופש במהלכי העיצוב שלנו.

 עוד שימוש נפוץ מאוד בפורמייקה הוא בארונות – ארונות בחדרי השינה, במטבח, מדפים וכונניות ומזנונים, כל אלה מתאימים מאוד לשימוש בפורמייקה, בזכות תכונותיה המצויינות שכבר צויינו. ארונות מלבידים מצפוי פורמייקה הם ארונות קלים וחזקים (ובדרך כלל עמידים יותר אפילו מארונות עץ מלא ואיכותי), הם לא צוברים כתמים, כמעט ולא דוהים עם השנים ובזכות החלקות והפלסטיות של ציפוי הפורמייקה הם קלים ביותר לניקוי. על ארונות פורמייקה כמעט ולא ניתן לראות את השנים ולכן הם שורדים בבתים שנים רבות מאוד – והסיבה העיקרית להחליף אותם היא על מנת לעבור לעיצוב מודרני יותר ולהתאים אותם לטרנדים מובילים בעיצוב בן ימינו כמו רצפות פרקט.

 מעצבים מובילים יודעים היום להעריך את הפורמייקה כחומר שמשלב עמידות ושימושיות מוצלחת עם מגוון טקסטורלי וצבעוניות שמאפשרות שילובים אסתטיים מודרניים ונעימים לעין – כחלק מעיצוב חדשני ורענן לבית. 

                                                                                                                                                                  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב