דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני-איך זה עובד 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2499 פעמים ]

הייתם פעם אצל רופא סיני? הרבה אנשים שמגיעים אלי לטיפול ברפואה סינית שמעו שזה יכול לעזור לבעיות שונות אבל בד"כ גם תוהים איך זה עובד. לעיתים מטופלים שואלים אותי אם יש איזשהו חומר על המחטים, כמו בזריקה והאם בזכות כך הכאבים חולפים והבעיות נפתרות(?). יש אנשים שמכירים את המושג "מרידיאנים" ומודעים לכך שהמדובר בזרימת אנרגיה אך הרעיון בכל זאת קצת ערטילאי ולא כל כך מובן. הפעם אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהציג את התיאוריה הסינית לגבי גוף האדם, מה הם מרידיאנים, למה דוקרים אותם ואיך זה עובד.

כשאנו בוחנים את הגוף אנחנו מבינים שהכול נמצא בתנועה. חכמי סין העתיקים אמרו ש"התנועה היא הבסיס לחיים". דוגמאות נפוצות לכך הן זרימת הדם, פעילות הלב והריאות, הזרימה החשמלית במע' העצבים ועוד. בהתבוננות במיקרוסקופ נראה שבכל תא ותא בגוף יש תמיד תנועה. על פי הרפואה הסינית התנועה נשלטת ומנוהלת ע"י מרידיאנים (מסלולים) אשר מתפקדים כערוצי התנועה העיקריים בגוף. המסלולים מתפרשים על פני הגוף בדומה לנהרות ונחלים אשר פרושים על פני הארץ ותפקידם לקשר בין אזורים שונים, לזרום ולהזין כל תא ותא. באמצעות המרידיאנים מתאפשרות גישה והשפעה על כל מקום בגופינו. לדוגמא: המרידיאן שמשויך לקיבה מתחיל באזור העין, זורם לאורך קדמת הגוף ומסתיים באצבע השנייה ברגל. משום כך ניתן להשפיע על העיניים והפנים בעזרת דיקור וגירוי של כף הרגל. בנוסף לכך המרידיאנים מתפקדים כשלוחות חיצוניות של איברים פנימיים. הם נובעים מתוך האיברים הפנימיים וזורמים החוצה אל פני השטח שם הם פוגשים האחד בשני, מאפשרים קשר בין איברים ומערכות פנימיות והשפעה על תפקודם של האיברים השונים. למשל: חימצון הגוף, שיפור זרימת דם, חיזוק העיכול ועוד. הרפואה הסינית היא רפואה שלמה מאחר והיא לוקחת בחשבון  את העובדה שישנו קשר הדוק ובלתי נפרד בין הגוף והנפש. לכל איבר פנימי ישנו היבט פסיכואמוציונלי-ביטוי ריגשי ומנטלי אשר מזוהה עימו וקשור למסלול של אותו האיבר. משום כך המצב הנפשי שלנו משפיע על תיפקוד האיברים הפנימיים ועל המסלולים שמייצגים אותם וההיפך, למרידיאנים ולמצב האיברים הפנימיים השפעה מקבילה על המצב הנפשי. את הקשר הזה נוכל לזהות  בדוגמא נפוצה: עפ"י הרפואה הסינית, רגש  הכעס קשור לכבד שהינו איבר בעל השפעה מהותית על זרימת הדם ואשר מיוצג ע"י מסלול שמשפיע על הראש. מסיבה זו כעס מעלה לחץ דם ומגביר כאבי ראש.

הדיקור הסיני באמצעות מחטים עדינות מאפשר גישה לנקודות מפתח על גבי המסלולים  (השימוש במחט נעשה מכיוון שהנקודות מצויות מתחת לפני העור). בעזרת הדיקור הרופא הסיני מגרה את המרידיאן ובאמצעותו את האיבר הפנימי שקשור אליו. הגירוי מעורר את הזרימה במסלולים ואת פעילות האיברים והמערכות הפנימיות. דוגמאות לכך הן הגברת כוח הריפוי הטבעי בזמן מחלה או פציעה, שיכוך כאבים, חיזוק נשימה ועיכול, ניקוי הגוף מפסולת ועוד.צמחי המרפא פועלים באופן דומה ולהם השפעה על איברי הגוף, המרידיאנים שקשורים אליהם ועל המערך הריגשי והקשר שבין הגוף והנפש. במצבי מחלות ופגיעות שונות הגוף יוצא מאיזון. הטיפול בדיקור וצמחי מרפא מכוון להשבת האיזון הגופני והנפשי וכאשר אנו באיזון פנימי טוב יותר אנו חווים בריאות והפוטנציאל האישי שלנו משתפר. במחקרים שונים שנערכו ב-50 השנים האחרונות הוכח שבנוסף לטיפול במחלות, דיקור סיני משפר את הריכוז והחשיבה ואת רמת הביצועים וההספק שלנו בחיים. רופא סיני עתיק תיאר זאת בלשון ציורית לפני כ-3000 שנה במשפט: "כשהנהרות (המרידיאנים) מלאים והזרימה שופעת השגשוג ניכר בכל הארץ".

 

איל מצרי-דורון מומחה לרפואה סינית Dip Ac מטפל שיאצו בכיר והילר . מנהל ומפעיל את מרכז ראן לרפואה סינית בראשל"צ-ת"א 050-4230535 אתר: www.renchi.net




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב