דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך ומתי כותבים מכתב נלווה לקורות החיים? 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 963   [ נצפה 3681 פעמים ]

אחד מעשרת הפוסטים הנצפים ביותר ב-Harvard Business Review בשנת 2010 הוא פוסט העוסק בשאלה הזו בדיוק. המאמר נכתב ע"י דייויד סילברמן ונקרא The Best Cover Letter I Ever Received (לקריאת המאמר המקורי). היות ומדובר במאמר שנון, נכון וחשוב, בחרנו לרכז עבורכם את עיקרי הדברים, בתוספת דגשים משלנו.

 

הדעה הרווחת לגבי מכתב נלווה היא- חבל על הזמן.

למה? בעיקר בגלל שרוב האנשים לא כותבים מכתב נלווה בצורה נכונה. מעסיקים ומגייסים לא רוצים שיבזבזו להם את הזמן. יש להם בד"כ לא יותר מ-30 שניות לקריאת כל קו"ח, והם לא מעוניינים להקדיש את רובן למכתב נלווה לא רלוונטי. הבעיה היא, שלרוב מכתבים נלווים משתייכים לאחד משלושה סוגים:

1. הסיכום:

מדובר במכתב נלווה המתאר בצורה סיפורית את כל הכתוב בקורות החיים. מכתב כזה הוא מיותר, מטריח ומלאה. מעבר לכך, אין בו שום תועלת לקורא. (דוגמה: לאחר שחרורי מהצבא התחלתי ללמוד לתואר הראשון במשפטים, אותו סיימתי בשנת 2004. מייד לאחר תום ההתמחות שלי במשרד x התחלתי לעבוד במחלקת שוקי הון של משרד y בו אני מועסק עד היום. אין כאן מידע חדש, הכל מופיע בצורה מפורטת בקורות החיים, ולכן מכתב כזה הוא מיותר).

2. התבנית:

התבנית נראית בד"כ כך:

אג"נ נכבד,

הריני מגיש/ה בזאת את מועמדותי למודעת הדרושים שפרסמת.

אשמח להגיע לראיון בחברתכם.

מדובר במכתב בו השימוש בתבנית ברור, וברור גם כי הכותב לא השקיע ולו רגע אחד בפנייה אישית.

לצורך כך אין צורך במכתב נלווה, שורה כזו אפשר לכתוב בכותרת המייל שדרכו אתם שולחים קורות חיים. רוצים להשקיע במכתב? תכתבו את שם החברה, ציינו כמה פרטים לגביה או לגבי התפקיד ומדוע הוא מעניין אתכם, אל תשתמשו בפנייה כה יבשה.

3. הסיפור שאינו נגמר:

מדובר בסוג נדיר יותר של מכתב, אך הוא בהחלט קיים. מועמדים שמפליאים לספר על תחביבי הדייג והמקרמה שלהם, על איכויותיהם הנדירות שבגללן המעסיק חייב, פשוט חייב להיפגש איתם, ובאופן כללי מאריכים בדברים בנושאים שאינם רלוונטיים לקורא. מכתב כזה לא יגרום למעסיק להסתקרן לגבי קורות החיים שלכם. סביר יותר שהוא יגרום למעסיק לשאול את עצמו  אם אתם מסוגלים להפריד בין עיקר לטפל.

 

בדקו את עצמכם, אם אתם משתמשים באחד מסוגי המכתבים האלה, ייתכן מאד שכדאי שתשלחו את קורות החיים שלכם ללא מכתב מקדים. ובכלל, לא תמיד חובה להשתמש במכתב מקדים.

רוצים למשוך את הקורא? רוצים שהמעסיק יקרא את קורות החיים שלכם?

בוודאי, שהרי לשם כך התכנסנו.

השתמשו במכתב מקדים במידה ויש בידיכם מידע לגבי המשרה (שיכול לשמש אתכם בתשובה לשאלה מדוע אתם מתאימים לתפקיד), ו/או כשאתם מכירים את האדם שאליו אתם שולחים את קורות החיים. במקרה כזה, המכתב המוצלח ביותר שאתם יכולים לכתוב ייראה כך:

 

 

משה היקר,

אני שולחת אליך את קורות החיים שלי למשרת עוזרת ליועץ המשפטי, שהתפרסמה בחברתכם.

אני מביאה עמי ניסיון עסקי ומשפטי משולב. יש לי ניסיון של 4 שנים כעורכת דין בתחום המסחרי-אזרחי מאחד המשרדים הגדולים, כולל ניסוח חוזים וניהול מו"מ בשפה האנגלית, וניסיון עסקי כעוזרת מנכ"ל בחברה ציבורית מובילה.

מצ"ב קורות החיים שלי, אשמח להגיע לראיון בהקדם.

בברכה,

שפרה.

 

מה הופך את המכתב הזה למוצלח?

הוא קצר, הוא מסכם את הנקודות החשובות והרלוונטיות לתפקיד המבוקש, הוא מתייחס באופן ספציפי למשרה ולמעסיק, והוא כולל בקשה קונקרטית. מה המכתב הזה מספר?

לשפרה יש את הניסיון שהחברה של משה מחפשת. שפרה מבקשת להגיע לראיון. היא הציגה בפני המגייס את הסיבה שבגללה כדאי לו לזמן אותה לראיון- הניסיון הרלוונטי שלה. לא הטריחה בפרטים לא חשובים, לא מילאה תבנית ביובש, פנתה באופן ענייני ונכון.

כשהמגייס יקרא את המכתב הנלווה הוא יחשוב לעצמו- הכותבת לא פיזרה פה כל מני עובדות לא רלוונטיות רק כדי להרשים. היא לקחה את הזמן לחשוב מה יהיה רלוונטי עבורי כקורא. היא הבינה מה אני מחפש והציגה לי את הפתרון.

 

קורות החיים שלכם הם מסמך שיווקי לכל דבר. הם צריכים להיות אמיתיים, אינפורמטיביים, תמציתיים ושיווקיים. התייחסו כך גם למכתב הנלווה. אם אתם בוחרים להשתמש בו, השקיעו כמה דקות בקריאת תיאור התפקיד והדרישות. אחרי שהבנתם מה המעסיק מחפש, התפקיד של המכתב הנלווה הוא לגרום לו לרצות לפתוח את קובץ קורות החיים שלכם, מבין עשרות ולפעמים מאות קורות החיים שמחכים לו במייל או על שולחנו.

 

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב