דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טו בשבת הזדמנות חגיגית לחגיגת פירות 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 2115 פעמים ]

טו בשבת: הזדמנות חגיגית לחגיגת פירות

אורלי יונה דרורי- דיאטנית קלינית. מאמנת לחשיבה אחרת.

 

קבוצת הפירות הינה אחת מחמשת קבוצות המזון החשובות שגופינו שמח לקבל מדי יום.

פירות טריים טעימים מתוקים, עשירים בויטמינים ומינרלים חשובים וחיוניים. הפיגמנטים הצובעים את הפירות בצבעים עליזים ומגוונים נודעים גם הם בחיוניותם שהרי למיקרו אבות המזון יש גם תפקידים במטבוליזם של הגוף. העובדה שהפירות הטריים הינם דלי קלוריות יחסית לסוגי ממתקים אחרים מוסיפה להיותם כל- כך אטרקטיביים בעיני רבים. אכילת פירות טריים הינה דבר שאנו עושים כל השנה וגם ילדים אוהבים בדרך כלל לאכול פירות אם מרגילים אותם לצרוך אותם באופן קבוע מגיל צעיר. במידה וילדים מורגלים באכילת ממתקים בשכיחות גבוהה מדי יום יש להם נטייה דווקא להמעיט באכילת פירות .

טו' בשבט הינו מועד שבו אנחנו חוגגים את פרי האדמה, מועד שבגנים בעיקר ובבתי ספר וכמובן בבתים השיחה נסבה על אכילת פירות ובעיקר יבשים. מדוע דווקא יבשים? כי הם לעין ערוך טעימים מתוקים וחגיגיים יותר. מבוגרים אוכלים פירות יבשים והמסר להם הוא דווקא ליהנות כזית בגלל כמות הקלוריות הגבוהה המתלווה לחגיגה. פרות בצורת אגוזים למיניהם עתירים בשומן ופירות מתוקים עתירי סוכר בגלל תהליך הוצאת הנוזלים וייבוש הפרי. אנחנו מקבלים את הפירות ללא הנוזלים ומרוכזים בסוכר. הריכוז הרב של חומרים בריאים הנמצאים בפירות היבשים הינה יתרון אך יש לזכור כי אדם אשר צורך באופן קבוע מזון מגוון המכיל בשר, ירקות ופירות טריים מקבל מהמזון את כל הויטמינים והמינרלים ולווא דווקא נצרך לאכילת פירות יבשים בכמות גדולה באופן קבוע. ההמלצה לאכילת פירות יבשים היא בכמות מזערית של 2-3 יחידות ליום של פרי יבש או כ 5-6 אגוזים כחלק מתפריט מגוון ומומלץ ובמקום אכילת ממתק או פרי טרי.

ילדים בטו' בשבת כאמור נחשפים לפירות יבשים ולאפשרויות השונות שניתן לצרוך אותם: בעוגה, בקומפוט, כחטיף . מקשרים עם חגיגית החג וזאת הזדמנות לחזור ולרענן מה הם מכילים . עבור ילדים שצורכים הרבה ממתקים דווקא החיבור לפרי יבש יכול לסלול את הדרך לאכילת פרי טרי בהמשך ולכן רצוי לעודד את הילדים להשתתף בחגיגה לאכול מהפירות טריים ויבשים בכמות מוגבלת כמובן.

לדוגמא:

תמרים: הרבה סוכר. אשלגן, ברזל סידן וסיבים תזונתיים.

צימוקים : הרבה סוכר. ביופלבונאידים הידועים בשיפור זרימת הדם ואיזון כולסטרול.

שזיפים: הרבה סוכר. בטא קרוטן ברזל ואשלגן  מגנזיום וויטמינים מקבוצת הB. טובים למערכת העיכול.

שקדים: הרבה שומן שומן חד ורב בלתי רווי- שומן מומלץ. סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן ואבץ. הם מכילים גם ויטמינים חשובים, כמו ויטמין E, ויטמינים מקבוצה B ובמיוחד חומצה פולית.

חג שמח ומלא בריאות.

 

 

אורלי יונה דרורי, דיאטנית קלינית ומאמנת לחשיבה אחרת. לשעבר משתתפת קבועה בתוכנית המקצוענים בערוץ 10. בימים אלה משתתפת בתוכנית "לחיות טוב" בערוץ 2 .מטפלת בהתמכרויות לאוכל ולמתוקים,קליניקה פרטית בתל מונד. עוסקת באימון אישי והנחיית קבוצות באימון. ניסיון של טיפול פרטני של 18 שנה. ומנחת קבוצות מוסמכת ב15 שנה. מחברת ספרי יותם- ילדים לומדים לחיות בריא:" יותם רוצה להיות גדול", " יותם רוצה להיות חזק". מרצה ומלמדת תזונה ושינוי חשיבה כדרך לתזונה בריאה ושמירת משקל. אתר האימון: http://www.orlyonadrori.com אתר התזונה: http://orlyonadrori1.com  באתרים שיטות עבודה, ראיונות טלוויזיה, סרטים על אימון אישי, מאמרים ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב