דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הראש אומר -תאכלי- והרציונל אומר -תרזי-, למי להקשיב? 

מאת    [ 08/01/2011 ]

מילים במאמר: 342   [ נצפה 2104 פעמים ]

 

הראש תמיד אמר משהו אחד והלב היה אומר אחרת, בעוד הגוף רצה דברים אחרים. החיבור ביניהם, לקח ממני המון אנרגיות, לשמוע קולות בראש שאומרים לך משהו אחד ולעשות את הפעולה ההפוכה, כי את יודעת שהקול הזה שבראש שלך הוא ההרס העצמי שלך.

הגוף רצה שתכיני לו תפריט דיאטה כלבבו, כי הוא רוצה להיות קליל, לרוץ להשתולל, הלב הרגיש עצוב מאד ומתוסכל, והראש? הראש תמיד רצה רק לאכול, לא להתמודד עם כלום, אלא רק להמשיך ולתקוע אותי במוכר ובידוע, רק לאכול ולאכול.

המלחמות האלו בין הראש שאומר ומכוון למוכר ולידוע ובין הרציונל שרוצה לעשות משהו אחר, חדש ולא מוכר, הן מלחמות לא פשוטות בינך לבין עצמך כל יום מחדש, יש תמיד את הרצון לשמוע לראש, כי זה מה שאנחנו יודעים ומכירים, את הנוהל הקבוע של הארוחות הדשנות, החטיפים האהובים, המתוקים הנפלאים וכל השאר לא משנה כלל.

יש קושי לא קטן להחזיר את הראש לאיפוס, להיגיון, להתנגד לו בכל הכוח, להצמד לתפריט דיאטה אנמי ולא מוכר וללכת נגד הזרימה של הקול שבראש שאומר לנו כל הזמן, "את יודעת לאכול, את מכירה את הנוהל, למה לעשות משהו אחר, חדש לא מוכר? תצמדי למה שאת מכירה הכי טוב, הרבה יותר קל מלשנות עכשיו הרגלים או אורח חיים".

אנו צריכים המון כוחות נפשיים על מנת לצאת מהמקומות החשוכים שתוקעים אותנו ולא נותנים לנו להתקדם הלאה, להשיג את הטוב, לצמוח מבחינה אישית, לקבל יותר ביטחון ואמונה בעצמנו, לא להקשיב לקולות המוכרים שרצים לנו בראש, הוא אומר לנו אוכל ואנו צריכים שלא להכנע לו ולעשות את הפעולה ההפוכה.

הכנתם לעצמכם תפריט דיאטה, העיניים מביטות בדף, מעבירות את המידע לראש והנה הוא שוב, כמעט ומכריח אתכם לוותר, הרי זה חדש לנו וגם לו, הכי קל להכנע לו, מהמקום הפשוט והבטוח, להמשיך ולעשות את הדבר הקל והכי מוכר, לאכול על אפי וחמתי, וכך עובר לו יום ועוד יום, ואנו עבדים של הראש, ממשיכים להשאר תקועים במקום, מתוסכלים, עצובים, מבלי יכולת ו/או רצון לעשות משהו אחר.

קחו אוויר, הכניסו לריאות והחליטו שהראש שלכם לא יכתיב לכם יותר מה לאכול, מתי לאכול וכמה לאכול, הפעילו את קול ההיגיון ולכו בדרכו, ואם תתמידו תגיעו רחוק רחוק.

 

הכותבת היא סיגל דביר, מנהלת בלוג מצליח על שמנה לשעבר אשר מספרת את סיפורה האישי כשמנה, משתפת את רגשותיה, תחושותיה וכאביה כבחורה עבת בשר ובנוסף מחלקת עיצות אישיות להצלחה.www.seesigal.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב