דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האינטרנט בחיי מתבגרים : פאניקה מוסרית? 

מאת    [ 10/07/2007 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 8513 פעמים ]




ב- 28 ביוני 2007 ערך מכון נטוויזיון לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל אביב, טכס חלוקת מילגות מחקר ובמרכזו הרצאתה של פרופסור דפנה למיש, שנושאה: " האינטרנט בחיי מתבגרים - פאניקה מוסרית?". פרופ' למיש סקרה בהרצאתה את תוצאות מחקרה על ילדים ואינטרנט.

ראשון מקבלי המילגות הוא עומרי רוח-מדבר, עמית מחקר של מכון נטוויזיון , שעורך מחקר שנושאו: "מוסיקה בזמן אמת - מאולם הקונצרטים לקרבות מחשב נייד".

הסטודנטית ענת הוכברג-מרום, מהחוג למדע המדינה, קיבלה מילגה למחקר על "שיווק גלובאלי של ארגון טרור- אל קאעידה. המחקר יבדוק את האספקט השיווקי של שיווק מכוון על ידי ארגון טרור וינתח את האסטרטגיות של שיווק זה באינטרנט ובמדיה האלקטרונית.

אלעד אורג מהפקולטה למשפטים קיבל מילגה למחקרו על "זכות לזהות - פרדיגמה משפטית חדשה להגנת קיומה של זהות-אינפורמטיבית ויישומה בסביבת מידע דיגיטלית". המחקר מגדיר מהי זהות, ידון בספדונומיות של פיתוח זהות חדשה, נושא גניבת הזהות, שאלת האנונימיות ומתי מותר לחשוף אותה, להגן עליה, ואיך היא צריכה להיראות.

ארנון הרשקוביץ מבית הספר לחינוך, קיבל מלגה למחקרו: "ללמוד על הלומד המקוון באמצעות כריית נתונים ברשת". הוא חוקר על הלומד המקוון, להבין את המאפיינים שלו, הסביבה החברתית בה הוא נמצא, ויחסו למחשב ולאינטרנט.

האינטרנט בחיי מתבגרים : פאניקה מוסרית?

זו הכותרת שנתנה פרופ' למיש להרצאתה המתבססת על מחקרה עם ד"ר רבקה ריבק: "ילדים ישראלים גולשים". את המחקר חשפה בכנס איגוד האינטרנט בפברואר והעיתונות כתבה עליו בפניקה.

מהי פניקה מוסרית? למיש מסבירה שזו החרדה מפני השלכותיו השליליות של אמצעי תקשורת חדש: אלימות, פורנוגרפיה, גזענות, מיניות בוטה. היא מציעה מסגרת כלים אחרת להתבונן על התופעה הזו של סיכונים שקיימים גם באינטרנט. היא מציעה דרך פחות היסטרית, עם פחות פניקה.

מטרות המחקר היא "להבין את מקומו של האינטרנט בחייהם של מתבגרים ובני נוער בישראל, הן מנקודת מבטם, והן מנקודת המבט של הוריהם, ולהשוות בין ישראל למדינות אחרות", אמרה ד"ר למיש. המחקר היה של מדגם בן 532 ילדים בגילים 9-18. הוא בדק את השימוש באינטרנט בפילוח של בנים, בנות, דתיים. הוא בדק התנהגויות סיכוניות של מסירת מידע לזרים, בקטגוריות של גיל יסודי, חטיבות ביניים ותיכון. איזה מידע הילדים מוכנים לתת לזר: שם מלא, גיל, שם בית הספר, תמונה. כללית, ככל שהגיל עולה לוקחים יותר סיכונים.

את מצגת המחקר ניתן לראות כאן:


http://www.niis.tau.ac.il/text_item.aspx?tid=215


בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", "ארוטיקה סקס וסיפור" ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב