דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על גברים,נשים והמיתוסים שביניהם - חלק א' 

מאת    [ 07/01/2011 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 3036 פעמים ]

"אני יודע שאני לא יודע" סוקרטס

מאמר ראשון בסדרה

מהו מיתוס? עפ"י מילון אבן שושן מיתוס הוא "אמונה רווחת, ספור מעשה המקבל כאמתי אך נעדר בסוס מדעי". על פי הגדרתו של אבן שושן, אם כן, מיתוסים מנהלים את חיינו ואת מעשינו בתחומים רבים. אנו מנוהלים ע"י מיתוסים ואמונות רווחות, ע"י אינפורמציה שגויה שנדמה לנו כי היא נכונה וגורמת לנו לא אחת להתנהל בצורה שגויה. בסדרת ההרצאות החדשה שלנו, שלי ושל מלכה ספקטור, יועצת, מטפלת זוגית וסקסולוגית, אנחנו עוסקים במיתוסים הנפוצים בחיינו בכל הקשור לדייטים, זוגיות, נישואין, גירושין ומיניות.

בסדרת המאמרים החדשה הנקראת על שם ההרצאה, "על גברים, נשים והמיתוסים שביניהם" נביא בכל פעם מספר מיתוסים נפוצים מתחום הזוגיות והמיניות, נדון במקורותיהם ובסכנות שטמונות באמונה בהן.  בכל פעם נביט כיצד הצמדות למיתוס או אינפורמציה שגויה כזו או אחרת עלולה לגרום לנו לנהל את עצמנו אחרת בתוך מערכות היחסים שלנו, כיצד הן עלולות להביא אותנו לידי תהליכי קבלת החלטות שגויים בבחירת בני זוג או פרידה מהם, כיצד אנו יוצרים לעצמנו "מפות מציאות" שגויות הנסמכות על חוסר ידיעה או ידיעה שגויה. וכולנו עושים את זה. בתחומים רבים בחיינו.

אז בואו נתחיל עם שלושה מיתוסים נפוצים:

"מהיום שעוברים לגור ביחד-  רמת ואיכות יחסי המין והתכיפות שלהם עולה"- מחקרים מראים כי בניגוד לדעתם ואמונתם של אנשים רבים המאמינים כי לאחר שיעברו לגור עם בני זוגם רמתם ותכיפותם של יחסי המין ביניהם תעלה ואיכותם תשתפר עולה כי המעבר המשותף דווקא גורם לאפקט הפוך לחיי המין של הזוגות עקב עליית הזמינות התאורטית של חיי המין אך העדרו של הריגוש שהיה מנת חלקו של הזוג בזמנים שלא היה גר ביחד. הליבידו הנשי מתחזק בתקופת המגורים המשותפים עקב תחושת הבטחון שהם נוסכים באישה ואילו הליבידו הגברי נחלש כתוצאה מהמעבר עקב העדרה של "תחושת הצייד" אשר הייתה חלק ממערכת היחסים לפני המעבר.

אני מניח שישנם מביניכם, גברים יקרים, הישובים כעת מול המוניטור ונחלקים לשניים. אלו המהנהנים באיטיות בעצב מה ובהסכמה. אלו כבר עשו את הצעד. אלו כבר עברו למגורים משותפים. אלו כבר שייכים למחנה שמזהיר את החברים שלהם. אלו הגברים שפיתחו את מידת הציניות והסרקסטיות השמורה למועדון הסגור והלא כל כך אקסלוסיבי של גברים במערכת יחסים מחייבת. אני רק יכול להבטיח לכם ,מחוייבים יקרים, שתחושת "הצייד" שמקננת בכם היא חלק ממי שאתם, היא חלק מה DNA  שלכם אך לצידו של הקושי שבדיכוי תחושת הכיבוש ישנן תועלות רבות של שותפות, אחווה ,חום ואהבה. ואוכל טוב. וכן, גם סקס זמין ומלא רגש שמגיע ממקום של הכרות ואינטימיות. אז תמלאו את חצי הכוס הריקה שלכם. לצידכם יושבים מול המוניטור מפוחדים אך מדושני עונג אילו אשר לא עשו את הצעד. הם כבר ידפיסו את המאמר. אולי הם יתלו אותו איפושהו. ממוסגר. הם בטוח יעבירו אותו במייל. אבל עם סטטיסטיקה לא מתווכחים. בכל מקרה, הם לא צריכים את המאמר הזה כדי להשאר בנישת "הרווק הנצחי" ולברוח מכל מה שמריח ממחוייבות.

"הנשים הפולניות הן קרות ,עצורות מינית, שונאות סקס ומסרסות"- מקור המיתוס הוא במנטליות האריסטוקרטית-סנובית הפולנית שהיוותה מקור "להשראה" לאנשים לעיצוב תדמית קרירה ועצורה,מעין אב טיפוס של דמות איסתניסטית סטרילית בעלת אובססיה לניקיון שמשדרת תדמית של שמירה אובססיבית על הסטריליות שלה גם בין הסדינים ("איייייחחח, זה מגעיל….פוייה, את זה אני לא עושה….השתגעת? זה דוחה…."). דמות הפולניה הקרירה נשזרת לאורך השנים בבדיחות רבות, סיפורים וסרטים והיוותה מקור השראה לדמויות רבות בתאטרון ובסרטים אולם ברוב המקרים הקשר בינה לבין המציאות הינו מקרי לחלוטין. דמות הפולניה אינה רק משוייכת לבת העדה הפולנית הנבחרת אלא הפכה למעין "מותג גנרי" הבא לציין כמעין אות קין לכל בחורה, לא חשוב מאיזו עדה, המשדרת קרירות מינית או עכבות או בעלת התנהגויות מסרסות כלפי גברים.

אני מניח שהמאמר הזה יקנה לנו אות כבוד מטעם ממשלת פולין. או לפחות צלחת חמין.  ובצדק. כל כך הרבה בדיחות סופרו ועוד יסופרו על הפולניה הקרירה מינית. מיתוס. מיתוס בצבע בז'. בדיוק כמו הצבע של התקרה בבדיחה. אז נשים פולניות יקרות, זיקפו סנטר וחזה בגאווה , מדובר במיתוס (אלא אם כן את באמת איסתניסטית עם אובססיה לניקיון, מלאת עכבות- אז גשי לטיפול, אין שום קשר למיתוס, מדובר בך…)

"נשים בוגדות כי הן ממלאות חסך רגשי בחיי הזוגיות שלהן"- בעבר, במחקרים משנות ה-50, נשים העידו כי המניע לבגידה היה הצורך במילוי חסכים רגשיים אשר ניטלו מהן, לכאורה,  במסגרת חיי הנישואין. יחסי המין היו "המחיר" ששילמו תמורת היחס,ההקשבה ותשומת הלב. בימינו, לעומת זאת, עם הקידמה, השיווין בין המינים, עליית המודעות לצרכי האישה ,חדירת התקשורת והאינטרנט והחשיפה לאינפורמציה, מדווחות נשים רבות כי הסיבה המרכזית לבגידתן היא גופנית גרידא והצורך בריגושים, בדיוק כמו גברים.

יד על הלב, כמה מכן נשים יקרות הסתכלו לצדדים כשקראו את המיתוס הזה? כן, האמת שם בחוץ. גם לנשים יש צרכים, בדיוק כמו לגברים. לקח לנו שנים של מחקר להבין את זה אבל הגענו לשם בסוף. וגברים יקרים, תפנימו את זה- אתם צריכים להתאמץ יותר כנראה…

רוצים לדעת יותר? אתם מוזמנים להזמין את ההרצאה שלנו ולקבל יותר אינפורמציה בלינק הבא:  פרטים על ההרצאות שלנו

המאמר נכתב ע"י אורי שקד, טיפולים קצרי מועד ומלכה ספקטור, מטפלת, יועצת זוגית וסקסולוגית

אורי שקד-טיפולים קצרי מועד. הרצאות,קורסים וטיפולים פרטיים . www.orish.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב