דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדים: מתדהמה לשכחה 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 2196 פעמים ]

הם פרצו אל תוך חיינו והנה הם הפכו לחלק מהם עד שאנחנו כבר לא ממש מודעים לקיום שלהם. תאורת לדים היא דוגמה לדרך שבה מתקדמת כל טכנולוגיה מהפכנית: בשלב הראשון היא מומצאת, בשלב הבא, היא מגיעה אל הציבור הרחב ומעוררת תדהמה, בשלב השלישי היא מעמיקה שורשים ומתפרשת בתחומים שונים של התרבות, בשלב הרביעי היא הופכת כמעט בלתי נראית.

המצאה ופיתוח

כמו כל טכנולוגיה, גופי תאורה עם לדים נובעים משרשרת ארוכה של מחקרים והמצאות. קצרה היריעה מלפרט את כל הפיתוחים השונים ואת כל התיאוריות המדעיות שהיה בהם צורך כדי שיהיה ניתן לפתח תאורת לדים יישומית ויעילה. לדים, כמו כל טכנולוגיה, לא נולדו בחלל הריק. כמאמר הפתגם היווני: מתוך לא כלום נולד לא כלום. הפיתוח של לדים התבסס על פיתוחים שונים ולאט לאט הגיע אל רמת ההמצאה הקריטית וכך נולדו להן נורות לדים, מנורות לדים וגם גופי תאורה אחרים שמבוססים על לדים. חשוב לזכור שהשימוש איננו מוגבל לתאורה ויש גם יישומים אחרים שבהם נעשה שימוש בטכנולוגיית לדים.

יישום וכניסה לשוק

אם לדים היו נשארים בעולם הפיתוח התיאורטי הם לא היו מעניינים את הצרכן המצוי. אם לדים היו נותרים בשימוש רק ביישומי טכנולוגיה גבוהה האדם מן הישוב אולי לא היה מודע לקיום שלהם. אלא כמו שקרה להרבה טכנולוגיות אחרות, נמצאו שימושים ויישומים ביתיים לטכנולוגיה זו ולכן היא פרצה אל השוק במגוון רחב של שימושים. ברגע שהסתבר שניתן לנצל לדים במגוון רחב של יישומים יום יומיים הרי שהם פרצו אל תוך השוק והצרכן הביתי היה יכול ליהנות מהאפשרויות הגלומות בהן. זוהי דרכן של טכנולוגיות רבות: הן מתחילות כפיתוח תיאורטי, הופכות ליישומים יקרים ומיוחדים ואז מגלות דרכים להיות מנוצלות ביישומים זולים יותר וזמינים יותר לציבור הרחב.

התפשטות והתבססות

מרגע שהחלו להופיע גופי תאורה עם לדים הם זכו להצלחה מהירה בשוק. השילוב בין הגמישות שיוצר ההיצע הרחב של תאורת לדים לצד היתרונות הגלומים בהם אפשר לטכנולוגיה הזו לכבוש לעצמה פלח שוק גדול וקהל צרכנים נלהב. ככל שהצרכנים גילו משיכה גדלה והולכת לטכנולוגיית לדים ולכל מיני גופי תאורה שבהם שולבו לדים השוק זכה להיצע גדל והולך של גופי תאורה שונים ושל יישומים מגוונים לטכנולוגיה הזו. פופולאריות מולידה פופולאריות והציבור המורגל לטכנולוגיה החדשנית היה פתוח ליישומים נוספים שכבר לא היו צריכים לפרוץ אל השוק אלא היו יכולים ליהנות מההצלחה של פורצי הדרך בתחום של תאורת לדים.

התרגלות ושגרה

וכמו כל טכנולוגיה, ההתלהבות הראשונית מפנה את מקומה להרגל ולשגרה. אין זה אומר שכיום גופי תאורה עם לדים זוכים לפחות הצלחה מבעבר, ההיפך הוא הנכון. מה שהשתנה הוא שכיום האדם מן הישוב כבר אינו מודע לכך שהוא משתמש בטכנולוגיה חדשנית. ההימצאות של לדים בכל תחום של חיינו הפכה להרגל ואיש אינו שם ליבו לכך שהוא נהנה מטכנולוגיה מאד מתקדמת שלא מזמן לא הייתה נגישה בכלל לאדם מן הישוב. זוהי דרכו של עולם: החדשנות הגדולה ביותר מוטמעת אל תוך חיי השגרה והיום יום עצמו מכסה את ההתלהבות בחולות הזמן החולף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב