דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פייסבוק או אתר אישי 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2999 פעמים ]

בתקופה האחרונה כולנו שמנו לב לתופעה הנקראת פייסבוק. רשת חברתית גאונית זו פתחה מגוון אפשרויות בפני קהל הגולשים, החל מצ'יטוט פשוט ועד לשיווק ואפשרויות פרסום מתוחכמות.

אחת השאלות הגדולות ביותר העומדות בפני אלו הרוצים להקים לעצמם אתר באינטרנט היא האם ללכת על עמוד פייסבוק ללא שום הוצאה כספית וחשיפה גדולה או לפנות לחברת בניית אתרים ולהקים אתר אינטרנט העמוד בפני עצמו, כזה שעולה לא מעט כסף.

במאמר זה ננסה לענות על שאלה זו ולספק לכם את הכלים והידע על מנת שתוכלו לבחור בכיוון המתאים לכם, במינימום טעויות ובלב שלם.

 

נתחיל מהיתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות:

היתרון המרכזי בבניית עמוד בפייסבוק הוא הנושא הכלכלי – אין הוצאות, הבנייה חינם. בנוסף לזאת מדובר בעמוד אשר פוטנציאל החשיפה שלו גבוה מאוד. לכאורה מדובר בשני משתנים מנצחים אך לא כך הדבר, לפחות לא באופן מוחלט. פייסבוק לוקה בחסר בהרבה מובנים, העיקריים מביניהם הם חוסר הייחודיות, אופציות עיצוב ותכנות מאוד מוגבלות ורושם "זול" או "המוני" (לכול ילד יש היום דף בפייסבוק...)

בניית אתרים מקורית זוכה לעומת זאת ביתרון הייחודיות, האפשרויות הבלתי מוגבלות בתכנון, עיצוב ותכנות האתר וכמובן משאירה רושם יוקרתי יותר על קהל הגולשים. החיסרון הבולט ביותר נעוץ בהוצאה הכספית בהקמת האתר ובתחזוקו ובקושי היחסי (ונדגיש לכאורה) לקדם את האתר בין ציבור הגולשים.

 

לאחר שהצגנו את היתרונות והחסרונות העיקריים ננסה להסביר במה לבחור ומאיזו סיבה.

נתחיל דווקא מהסוף: פייסבוק אינו מהווה תחליף לאתר רשמי.

הסיבה העיקרית לכך טמונה בהמוניות שדף "פייסבוקי" משדר - תכונה זו מביאה לפספוס מטרת בניית אתר רשמי: הייחודיות והצורך בהבלטת בעל האתר על פני מתחריו.

עם זאת בניית אתרים צריכה להתלוות לדף פייסבוק ועל זה האחרון אסור לוותר. בניית דף בפייסבוק היא דרך נפלאה לקדם את האתר הרשמי, לעדכן את כלל קהל הגולשים בעדכונים אחרונים בו ולהגדיל את כמות הגולשים באתר בצורה משמעותית. אנשים אשר מחזיקים באתר מקורי ובדף פייסבוק צופים בגדילה ניכרת בכניסה לאתר הרשמי שלהם לאחר פרסום הודעה בפייסבוק, גם אם זו לא דנה בנושא הקשור לאתר.

נקודה נוספת חשובה לא פחות היא יצירת חוצץ ברור בין תפקיד האתר המקורי לדף הפייסבוק. קהל הגולשים חייב להבין באיזה מקרה עדיף לו להיכנס לאיזה אתר. יצירת מטרה ברורה לכל אחת מהאופציות נותנת לבעל האתר להשיג שני אתרים פעילים וכך להעצים את כוחו בעולם האינטרנט בצורה יעילה. דוגמא טובה לכך יכולה להיות בנושא בניית אתרים לזמרים: מצד אחד הזמר מתפאר באתרו המקורי אשר מטרתו העיקרית להשרות רושם וייחודיות, מקוריות ורצינות על פני שאר העוסקים בתחומו, עובדה אשר תקדם אותו הן במישור ההמוני והן בהתנהלותו מול חברות התקליטים, הבוקינג ושאר העוסקים בתעשיית המוסיקה. מצד שני דף הפייסבוק של הזמר יכוון לפרסום הופעותיו, אירועים שונים בו עתיד להשתתף וחדשות תוססות אשר פונות לקהל המעריצים בעיקר. כמובן שחלק מן הנושאים יכולים להופיע בשני האתרים אך ההפרדה צריכה להיות ברורה מספיק.

 

ישנם מקרים מעטים בהם ניתן לבנות דף פייסבוק ולא לפנות לחברת בניית אתרים לשם הקמת אתר רשמי בנוסף. מדובר בדרך כלל בעסקים בשלבים ראשונים אשר מעוניינים ליצור תהודה בקרב קהל הגולשים ולבחון את היענותו למה שהם מציעים. נדגיש שגם כאן חשוב להשקיע בבניית אתר רשמי לאחר הסקת המסקנות הראשוניות, מסקנות אשר יעזרו ללא ספק בתכנון האתר המקורי ובנייתו.

 

לסיכום, דף בפייסבוק ובניית אתר רשמי צריכים ללכת זה לצד זה. יצירת הפרדה ברורה בין שניהם, תכנון ושימוש נכון בנתונים המתקבלים מכל אחד יתרום לשני ולקידום מטרתכם באופן ניכר. גם אם מדובר בהשקעה כפולה, זו כדאית מאוד ומומלצת לאילו מכם המעוניינים בשימוש באינטרנט ככלי פרסומי ושיווקי.

אורי ויסמן www.luminalweb.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב