דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפוס משי 

מאת    [ 06/01/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3327 פעמים ]

דפוס משי, לעומת זאת, מציע משהו שונה לגמרי. בהדפסות משי אין מדובר בעשרות גוונים או בירידה למאות תתי-גוונים בכל הדפסה – למעשה, בכל הדפסה בתבנית (הגלופה) מיושם רק צבע אחד בלבד, ועל כן יש צורך בתבנית רשת חדשה עבור כל גוון המוסף לתמונה. אולם לדפוס משי יש תכונות ההופכות אותו לפופולארי ואהוב על אף מגבלת זו, ואפילו בזכותה.

אמנות הדפסת המשי

בשנים האחרונות נפוצו סדנאות ללימוד הכנת דפוס משי בתנאים ביתיים, שזוכות לפופולאריות רבה. על אף שאנו בעידן של דפוס דיגיטלי, בו ניתן להגיע לתוצאות מדויקות בהרבה ובעלות צבעוניות עשירה יותר באופן ניכר בלחיצת כפתור, דפוס המשי עדיין רלוונטי גם בפתחה של המאה העשרים ואחת.

ההסבר לתופעה הזו הוא האפשרויות האמנותיות הגלומות דווקא בטכניקה הידנית ועתיקת היומין של דפוס משי לעומת הדיוק הממוחשב והטכנולוגי ללא מגע יד אדם של הדפוס הדיגיטלי. כבר לפני שנים רבות היו אמנים וציירים שמצאו בהדפסות משי דרך מרתקת ומעניינת להתנסויות בטכניקות דפוס וליצירת יצירות אמנות מיוחדות ובעלות אופי רב.

דפוס הינו מכשיר לשכפול בעצם, ועל כן גלופה בדמות מסגרת רשת של דפוס משי מאפשרת לאמן לקחת דימוי ולשכפל אותו שוב ושוב. השכפול יוצר כפילות, אך בניגוד להדפסת מחשב הטכניקה היא ידנית, ועל כן אף דבר לא חוזר על עצמו במאת האחוזים – מוטיב הקורץ לאמן. היכולת לשנות את הצבע מהדפסה להדפסה, כמו גם לשלב מספר תבניות עבור יצירה בכמה צבעים וההתעסקות הפיזית בטכניקה עתיקת שנים, כל אלו ריתקו אמנים כאנדי וורהול, והובילו אותם לשלב את הטכניקה של דפוס משי ביצירותיהם, ככלי ליצירה וכמקור השראה ליצירותיהם.

לא רק האמנות – גם העמידות

אך אל תטעו לחשוב כי דפוס משי נועד לדפוס אמנותי בלבד. לא ולא. טכניקה עתיקה זו דווקא מנוצלת רבות לשימושים מסחריים ואפילו במוצרים טכנולוגיים, כגון תקליטורי DVD, שהכיתוב עליהם מודפס בהדפסת משי (זו, כמובן, מתקדמת יותר מהטכניקה הביתית לקיצור ולהתייעלות, אך פועלת בדיוק באותו עיקרון).

הסיבה לכך היא החוזק והעמידות של הדפסות אלו, שהופך אותן מתאימות להדפסת בגדים (העוברים כביסות רבות), מוצרי פלסטיק, כוסות, תקליטורים, מדבקות, שילוט, בלונים, מוצרים אלקטרוניים ועוד.

כך גם באלף החדש הטכניקה העתיקה של דפוס משי אינה נזנחת ונעלמת תחת מכבש הדפוס הדיגיטלי, אלא חיה וקיימת לצדו, כאופציה נוספת לדפוס איכותי. אין סיבה שלא לחשוב כי הדפסות המשי ימשיכו ללוות את העולם המודרני עוד מאות שנים בנאמנות רבה.

הדפסה על חולצות נעשית באמצעות כמה שיטות , מי איכותית יותר ומי פחות. חלק משיטות הדפסה אלו מציעות צבעים חיים, כתמונה מצולמת של ממש על החולצה (דפוס דיגיטלי למשל).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב