דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יינות - המשקאות הנפוצים 

מאת    [ 04/01/2011 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2032 פעמים ]

יינות

העולם שייך לצעירים, ולא רק לבני האדם שביניהם. גם עולם היינות הוא עולם שמקדש את הנעורים. העדות הטובה ביותר לכך היא חגיגות הבוז'ולה – חגיגת היינות הצעירים שמתקיימת מדי שנה בחודש נובמבר.

סיבה למסיבה – על חגיגת יינות בוז'ולה

מדי שנה מיליוני אנשים ברחבי העולם מתכנסים בכל חודש נובמבר לשתיית יינות בוז'ולה צעירים עד אובדן חושים. על מה כל המהומה הגדולה? אתם בוודאי שואלים.

אם כן, יינות הבוז'ולה הם יינות צרפתיים המסמלים את הסנונית הראשונה של בציר הענבים מהם מופקים היינות. מזה מאות שנים יינות הבוז'ולה, שנקראים כך על שם חבל בוז'ולה שבבורגון, צרפת (שם החלה מסורת החגיגות) זוכים ליחס של כבוד. על פי המסורת הצרפתית, באותו חבל ארץ הותר לגדל אך ורק ענבים מזן גאמיי נואר. מדובר בזן מיוחד של ענבים, שאין בו שפע של בטאנינים – המרכיב שמעניק ליין את יכולת ההתיישנות שלו. בשל סיבה זו, לא היתה ברירה אלא לבצור את הענבים בזריזות. היינות שהופקו מענבים אלו נועדו להשקות את עובדי הכרמים היוקרתיים של חבל בורגון.

מסורת זו נמשכה עד שהחליט לו סוחר יין צרפתי לשווק את יינות הבוז'ולה בדרך יצירתית יותר: מכיוון שמדובר ביין האדום הראשון שמופק בכל שנת בציר, אפשר באמצעותו לחגוג את ההתחדשות (כי כשם שט"ו בשבט הוא ראש השנה לאילנות, כך חגיגות הבוז'ולה יהיו ראש השנה ליינות).

למעשה, חגיגות הבוז'ולה הן לא יותר מתרגיל שיווקי מוצלח, שפעל היטב על הצרפתים, אשר מתמסרים בקלות לכל אירוע קולינרי. לכן, בחבל בוז'ולה נאסר על מכירת היינות הצעירים לפני תחילתו של יום חמישי השלישי בכל חודש נובמבר. כך הפכו יינות הבוז'ולה לכוכב שעומד במרכזן של חגיגות יין סוערות, הנחגגות בכל הבירות הקולינריות ברחבי העולם: מפריז ועד ניו יורק, מלונדון ועד תל אביב.

יינות בוז'ולה בישראל

גם בישראל ניתן למצוא בסל משקאות חריפים - יינות צעירים בסגנון בוז'ולה. בישראל ניתן למצוא יינות בוז'ולה שמגיעים מחבל בורגון עצמו, וגם יינות בוז'ולה ישראליים: של יקבי רמת הגולן, בנימינה ותשבי. וגם בארץ, כמו במרבית העולם, מדי חודש נובמבר נוהגים חובבי יין מושבעים לפצוח בחגיגות הבוז'ולה. במסגרת החגיגות הישראליות, מרכזי המבקרים של היקבים הגדולים משיקים את יינות הבוז'ולה שלהם, וגם פאבים, מועדונים ומסעדות מציינים את המאורע החגיגי.

אלא שהשנה, חגיגות הבוז'ולה בישראל נתקלו במכשול: החוק החדש שאוסר על מכירת משקאות אלכוהוליים בין 23:00 ל- 6:00. מכיוון שחגיגות היין הצעיר מתחילות, כמיטב המסורת, בדיוק בחצות הלילה, וכל השקות היין בעולם מתחילות כשמחוגי השעון מורים על 12, כל מקום בארץ שאינו מיועד לצריכת אלכוהול (מסעדה, פאב, אולם שמחות וכו') וימכור יינות בוז'ולה בעצם יעבור על החוק.

החוגגים הישראליים מצאו לעצמם כמה דרכים לחגוג: חלקם שתו את יינות הבוז'ולה רק במקומות המותרים בחוק. אחרים התעלמו מהמסורת הצרפתית של חליצת פקקי השעם בחצות בדיוק, והחלו בחגיגות מוקדם יותר או ביום למחרת. ו"פורעי החוק" התעלמו מהחוק הישראלי וחגגו בחצות, כמיטב המסורת הצרפתית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב