דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רילוקיישן: מה זה אומר? 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 465   [ נצפה 10435 פעמים ]

המילה רילוקיישן עדיין איננה מופיעה במילון אבן שושן אך היא הפכה למילה מוכרת שנעשה בה שימוש רב בתחומים רבים שונים. מה זה בעצם רילוקיישן? למי זה נוגע? מה זה כולל? ומה עושים עם זה בכלל? על השאלות הללו ננסה לענות בקצרה.

מה זה רילוקיישן?

המילה רילוקיישן משמשת בכמה וכמה מובנים. בגדול מדובר בהעברה: העברה של אנשים, של קריירות, של מגורים, של חפצים, של מפעלים וכיוצא בזה; כל אלה נקראים רילוקיישן בהקשר המתאים. לרוב כאשר נעשה שימוש במילה רילוקיישן הוא נעשה בהקשר של קריירה או עבודה: רילוקיישן הוא למעשה מעבר אל ארץ אחרת בעקבות הצעת עבודה מכל סוג שהוא. מהמשמעות הזו של המילה נגזר מובן משני של רילוקיישן: העברת תכולת הבית אל המדינה האחרת – עניין שנעשה בעזרת חברות שילוח בינלאומי. רילוקיישן הוא גם כלל הפעולות שיש לבצע כאשר עומדים בפני התהליך הזה כפי שנפרט להלן.

מה כולל רילוקיישן?

כיוון שמדובר במעבר לארץ אחרת, הרי שהוא כולל כמעט הכול. צריך למצוא עבודה לבן או בת הזוג, צריך למצוא מקום לימודים עבור הילדים, צריך לדאוג לביטוח רפואי מתאים ושאר סוגי ביטוחים חשובים, צריך לבדוק את תקנות המס ולעבוד עם רואה חשבון כדי לטפל בעניינים הכספיים השונים, צריך להעביר את הבית מפה לשם, צריך למצוא חברת שילוח בינלאומי וצריך לחשוב על עוד אלף ואחת דברים. רילוקיישן איננו עניין פשוט כיוון שהוא מחייב אותנו להעביר את החיים שלנו ממקום אחד למקום אחר שנמצא במדינה אחרת, בעלת חוקים שונים ותרבות שונה. אין זה מעבר דירה פשוט ורגיל אלא מעבר מתרבות וממערכת אחת למערכת שונה לחלוטין, לתרבות אחרת עם שפה שונה שדורשת התאמה והבנה חדשה. רילוקיישן, אם כן, איננו כולל רק את כלל העניינים הטכניים. הוא כולל גם מעבר תרבותי עם כל ההשלכות שלו וכל הנגזרות שלו. עבור העניינים הטכניים יש חברות שילוח בינלאומי אבל עדיין לא קמה חברת שילוח בינלאומי שמטפלת במעבר התרבותי הכרוך בביצוע רילוקיישן.

מי עושה את זה?

אם רילוקיישן זה כל-כך מסובך אז מי אלה האנשים שעושים את המעבר הדרמטי מארץ לארץ? מדוע הם עושים זאת? ניתן לחלק את האנשים הללו לשני סוגים. יש את העוברים שעושים זאת כי הם חייבים: מקום העבודה שלהם או המדינה עצמה דורשים מהם עבור לתפקיד חדש בארץ אחרת. הסוג השני הם אלה שרוצים לעשות רילוקיישן: נמאס להם מהארץ או שהם מאד רוצים לחוות תרבות אחרת וחיים אחרים. לעיתים ההחלטה על רילוקיישן נובעת משילוב של שני הגורמים: הזדמנות שנופלת על האדם מן הישוב והוא מגלה בה את הצדדים החיוביים לצד החובות שמוטלות עליו.

איך עושים את זה?

עושים את זה לאט ובזהירות. רילוקיישן הוא, כמו שאמרנו, עניין לא פשוט. דרך אחת לבצע אותו בצורה חלקה יותר ונוחה יותר היא לפנות לחברות שילוח בינלאומי שמתמחות בתחום. ניתן גם להיעזר במידע שניתן למצוא כיום במקומות שונים באינטרנט וגם להתייעץ עם מי שכבר עבר את התהליך הזה. כך או כך, חשוב מאד לנסות להבין מה כולל רילוקיישן ומהם הדברים השונים שנדרשים מאיתנו בבואנו לבצע אותו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב