דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך ביטוח רכב 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 1923 פעמים ]

 

היום ניתן לרכוש פוליסות ביטוח לרכב במגוון ערוצים: ערוצי רכישה ישירה באמצעות האינטרנט או הטלפון, אצל סוכני הביטוח ובסוכנויות הביטוח השונות. מגוון האפשרויות והשפה המשפטית הנהוגה בפוליסות הביטוח השונות מקשות על הבנת המוצר הנרכש על ידי מרבית המבוטחים. המדריך ינסה לעשות סדר במושגי היסוד הנוגעים לביטוח רכב.

פוליסות ביטוח רכב מורכבות משלושה רכיבים: ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כאשר נרכשים כל שלושת הרכיבים, רכיב ביטוח צד ג' נרכש כנספח לביטוח מקיף, אולם ניתן לרכוש ביטוח צד ג' בנפרד במקרים בהם ביטוח מקיף לא נרכש.

פוליסות ביטוח רכב - ביטוח חובה

פוליסת ביטוח חובה לרכב הינה פוליסה אשר כל נהג חייב על פי חוק לשאתה. פוליסת ביטוח חובה, במסגרת פוליסת ביטוח רכב, הינה פוליסה אשר מקנה לנהג כיסוי למקרים בהם קיימת פגיעה בגוף או בנפש במקרים בהם הרכב המבוטח היה מעורב בתאונת דרכים, על פי הגדרתה בחוק. פוליסת ביטוח חובה מעניקה כיסוי לא רק לנהג עצמו אלא אף לנוסעים אשר הוא מסיע ברכב ואף להולכי הרגל אשר נפגעו בתאונה.

פוליסת ביטוח חובה נכנסת לתוקפה מרגע ששולמה והוחתמה בחותמת הבנק או הדואר.

פוליסת ביטוח רכב - ביטוח מקיף

פוליסת ביטוח מקיף הינה פוליסה אשר מרבית בעלי הרכבים בוחרים לרכוש מפאת המחיר הגבוה של כלי הרכב החדשים, עלות התיקונים, והסיכוי הגבוה באופן יחסי למימוש הפוליסה.פוליסת ביטוח חובה נותנת מענה למקרים בהם נגרם נזק ברכוש לכלי הרכב, בין אם בעת תאונת דרכים או אף במקרים אחרים כגון שטפונות, ברקים או נזקי טבע אחרים ואף גניבות רכבים ופריצות לכלי הרכב במטרה לגנוב את תכולתם.

פוליסת ביטוח רכב - ביטוח צד ג'

פוליסת ביטוח צד ג' הינה פוליסה המגנה מפני תביעות צד ג' אשר ניזוק כתוצאה מפגיעת כלי רכב המבוטח. הנזק יכול להגרם לכלי רכב אחר או רכוש נוסף כגון גדרות, קירות בתים ורכוש אחר. במסגרת הפוליסה מכוסים לא רק סכומי התביעה אלא אף ההוצאות המשפטיות הצפויות והוצאות משפטיות אשר מקורן בהתדיינות בין חברות הביטוח של כלי הרכב השונים אשר נפגעו בתאונת דרכים.

פוליסת ביטוח רכב - היקף הכיסוי

במסגרת החוק ותקנות הביטוח נקבעה פוליסת ביטוח רכב סטנדרטית אשר כל חברות הביטוח חייבות לספק לכל הפחות את התנאים אשר מוצעים במסגרתה. פוליסה זו הינה בתוקף לכיסוי הן לפוליסות ביטוח חובה לרכב והן לכיסוי פוליסות ביטוח מקיף לרכב. הפוליסה תופסת לכלי רכב פרטיים ומסחריים עד 4 טון, ולהם בלבד. כלי רכב אשר אינם נכנסים תחת הגדרה זו כגון משאיות, כלים חקלאיים ואף כלי רכב דו גלגליים אינם מוגנים בפוליסה מעין זו על פי חוק והתנאים המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות מגוונים ושונים ויש לבחנם בקפידה לפני רכישת פוליסת ביטוח רכב.

כלי רכב פרטיים ומסחריים עד ארבעה טון, אשר מוגנים על ידי פוליסות ביטוח רכב הסטנדרטיות נבדלים אלו מאלו בפרמטרים שונים מעטים ובפרט:


    •  דמי ההשתתפות העצמית
    •  ההנחות הניתנות במקרים השונים על פי פרמטרים שונים הנוגעים לנהג, לכלי הרכב ולאופן השימוש ברכב
    •  ההטבות הנלוות המתווספות לפוליסות ביטוח רכב כשירותי אקסטרא מעבר לנקבע על פי חוק כגון שירותי דרך, רכב חליפי, שירותי נהג וכו'.

 

יועץ בענייני ביטוח




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב