דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח אפליקציות - להישאר בחזית הקדמה הטכנולוגית 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 2695 פעמים ]

פיתוח אפליקציות היא שירות הכרחי במציאות בה הטכנולוגיה המודרנית משנה את העולם ללא הרף, הופכת אותו על פניו ואז הופכת אותו שוב. עד תחילת שנות התשעים טלפונים סלולריים היו עצומים בגודלם, מסורבלים, ונחלתם של אנשי עסקים בלבד. באמצע שנות התשעים אינטרנט הייתה רשת אקסקלוסיבית למביני דבר בלבד. בשנת אלפיים פרחו האינדקסים של הפורטלים המקומיים, ומי בכלל שמע על גוגל, שנכנס לשוק רק ב-2001. ב-2006 נכנסה רשת הפייסבוק לחיינו, ופתאום כולם, לא רק מכורי-מחשבים, החלו מנהלים את חייהם החברתיים ברשת. וב-2007 יצאה חברת אפל עם מכשיר האייפון, ומאז טלפון סלולרי שרק מדברים איתו הוא פשוט לא מספיק טוב. וההמצאה הבאה? היא נמצאת ממש מעבר לפינה.

בעולם כזה, עסקים שרוצים להישאר רלוונטיים חייבים להישאר עם יד על הדופק כל הזמן. מסיבה זאת, שירות בניית אפליקציות טוב הוא שירות שערכו לא יסולא בפז: זה השירות שיסייע לך להתאים את עצמך לטכנולוגיה העדכנית ביותר, לפנות אל קהל היעד שלך מכל פלטפורמה, ולהישאר תמיד הכי מעודכן, צעד אחד לפני המתחרים.

מה זה בכלל פיתוח אפליקציות?

בגדול, פיתוח אפליקציות הוא התהליך בו קורם עור וגידים רעיון מופשט כמו "אני רוצה שלקהל היעד שלי תהיה גישה מהאייפון". פיתוח אפליקציות יכול לשרת שלל מטרות - מיתוג מחודש, גידול בלידים, קטלוג מוצרים, הטבות מבוססות מיקום - ומתאים ליישום על כל כלי טכנולוגי, החל מטלפונים סלולריים מסוגים שונים, עובר במחשבים ניידים וכלה באתרי אינטרנט ספציפיים, כמו פייסבוק למשל.

בשוק קיימות עשרות חברות טכנולוגיות, המציעות שרותים של בניית אפליקציות, על בסיס מודולים קיימים, או על בסיס אפיון פרטני. האלמנטים אותם כולל הפיתוח, טיבו והמדיה אליה הוא מותאם משתנה כמובן בין נותני השירות השונים.

פיתוח אפליקציה – שלב אחר שלב

בגדול, התהליך המורכב של פיתוח אפליקציות מתחיל בשלב התכנון, בו יושבים נותני השירות עם הלקוח, ומגדירים מהי מטרת האפליקציה, לאיזה כלי היא תתאים (סמארטפונים מסוגים שונים, אייפד, פייסבוק וכדומה), ומה יהיה הקטליזטור שימשוך את הלקוחות להוריד את האפליקציה. מכאן, תעבור האפליקציה לשלב התכנון, ובו היא תוגדר מאלך ועד תו: כמה מסכים היא תכיל, איך יראו האייקונים, איפה ימוקמו הכפתורים, איך מנווטים בתוכה ועוד.

השלב הבא של פיתוח אפליקציה הוא שלב העיצוב, שבדרך כלל יותאם לצבעי החברה, ללוגו שלה או ל- look & feel שלהף כלומר למסר שהיא רוצה לשדר לקהל לקוחותיה. לאחר שאושר העיצוב, תעבור האפליקציה אל המפתחים, מתכנתים אשר יכתבו את קוד האפליקציה, יבצעו עליו בדיקות ויוודאו שהוא עובד לשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

איך בוחרים נותני שירות בתחום בניית אפליקציות?

היות ושירות של בניית אפליקציות הוא שירות מורכב – רצוי מאוד לבחור בחברה אחת אשר תציע את כל השלבים של פיתוח אפליקציה תחת קורת גג אחת. פיזור המשימה בין משרדי פרסום, מתכנתים ומעצבים עלולה ליצור מצב בו האפליקציה שלך נופלת בין הכסאות. כמובן, כדאי מאוד לראות דוגמאות ותיק עבודות של החברה, כדי לוודא שאתם מבינים זה את זה ונמצאים "באותו ראש" ברמת שרותי העיצוב והפיתוח.

בנוסף, כדאי מאוד לקחת חברה שבנוסף לשרותי פיתוח – יכולה להציע לכם גם שירות קידום ושיווק של האפליקציה. אין להקל ראש בשיווק וקידום האפליקציה, היות והוא שזה שבו נמדדת ההצלחה, הלכה למעשה. אחרי הכל, מה תועיל לכן אפליקציה בעלת עיצוב מרשים או ניווט נוח – אם לא תגיע אל אחוזים רבים של אנשים מתוך קהל היעד שלכם, שיורידו אותה ויעשו בה שימוש, בדרכם להפוך ללקוחות. פיתוח אפליקציה מושלם, אם כן, הוא זה שמציע לכם מטריה שלמה של שרותים, החל בשלב התנכון, דרך שלב הבנייה ועד שלב השיווק של האפליקציה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב