דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יונדאי בישראל 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 3847 פעמים ]

במזרח הרחוק ישנן יצרניות רכב רבות שמייצאות מכוניות איכותיות לעולם כולו. רבות מהן יפניות, אבל לא כולן. אחת מיצואניות הרכב הגדולות ביותר היא יונדאי. המותג הזה כולל קבוצת חברות דרום קוריאניות גדולות, שפועלות באופן עצמאי במקרים מסוימים ועצמאי-למחצה במקרים אחרים. הכל נעשה תחת מותג-על אחד שמאגד את כולן – יונדאי, שמשמעותו בקוריאנית הוא "מודרניות".

תת המותג המוביל של התאגיד הוא יונדאי מוטור, שהיא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. זוהי חטיבת ייצור הרכב בקונגלומרט הדרום קוריאני, שהוקם אי שם בשנת 1947. חטיבת הרכב הוקמה מצידה רק 20 שנה מאוחר יותר, בשנת 1967.

היקף המכירות של החטיבה הזו עומד כיום על יותר מ-2.6 מיליון כלי רכב בשנה, שזה הרבה מאוד בכל קנה מידה. בישראל החברה נמצאת במקום השני, עם יותר מ-20 אלף מכירות כלי רכב בשנה אחת.

לא תמיד הכל היה על מי מנוחות

הסיבה שיונדאי הוקמה מלכתחילה, הייתה על מנת לשתף פעולה עם יצרנית הרכב האמריקנית פורד. הדגמים הראשונים שיוצרו במפעלי יונדאי היו דגמי פורד, שיוצאו לאחר מכן לאירופה. בהמשך גם יוצרו דגמים עצמאיים. בשנת 1989 החל שיתוף פעולה פורה עם חטיבת המנועים של מיצובישי, שנמשך עד היום.

לקראת שנות האלפיים סבלה קבוצת יונדאי קשות מהמשבר הכלכלי באסיה. על רקע המשבר היא פורקה לכמה חברות וכפי שציינו, הן ממשיכות לשאת את שם החברה, אך לעיתים פועלות גם באופן עצמאי.

מדובר היה בשנים שחורות לחברה. אליהן אפשר להוסיף את מעצרו של יושב ראש החברה ב-2006, בחשד למעילה בכספי התאגיד, בהיקפים של כמאה מיליון דולרים. הוא נמצא אשם ונידון לשלוש שנות מאסר. למרות כל האירועים הללו, יונדאי הצליחה להתאושש ולהתגבר, בעיקר הודות לדגמים מוצלחים שהחלה לייצר בראשית שנות האלפיים.

הצלחה בארצות הברית ובאירופה

הדגם הראשון שקצר הצלחה משמעותית בארצות הברית היה סנטה פה, בשנת 2001. הדגם, שהגיע בנפח של 2,700 סמ"ק, סבל בתחילה מכמה תקלות, אולם השיפורים המתמידים הפכו אותו לסחורה מבוקשת. בשנת 2002 יוצרה יונדאי את המיני גטס, שהגיע במנוע בנזין או טורבו דיזל. גם דגם זה זכה להצלחה רבה מאוד בכל העולם.

צעד משמעותי שאיפשר כניסה נאה לשוק האירופי, היה ההשקה של המכונית המשפחתית i30 בשנת 2007. מכונית זו תוכננה באירופה לפרטי פרטים, על מנת שתתאים באופן מוחלט וספציפי לדרישות הייחודיות של השוק המקומי.

בסוף אותה שנה, שנחשבה למוצלחת במיוחד עבור יונדאי, הושקה משפחתית יוקרתית חדשה, יונדאי ג'נסיס. מכונית זו הגיעה עם הנעה אחורית ומנוע V8 והיא נחשבת למבוקשת מאוד עד היום.

אחת המשפחתיות האהובות בישראל: יונדאי אקסנט

אחת המכוניות הפופולאריות של החברה הקוריאנית בארץ היא יונדאי אקסנט. מדובר במכונית שנראית מבחוץ בנאלית, אולם חלקה הפנימי איכותי ונעים. היא מציעה מרחב טוב גם במושבים הקדמיים וגם במושבים האחוריים.

הנוחות של הנסיעה טובה מאוד, היא מאיצה במהירות ותיבת ההילוכים שלה - למרות יחס העברה ארוך - נוחה לתפעול. אחד האספקטים שהפכו את האקסנט לפופולארית בישראל היא יכולת אחיזת הכביש המרשימה שלה. היא גם מצוידת בשש כריות אוויר ובתא מטען גדול ונוח להטענה.

החברה מחזיקה בישראל כמה וכמה מוסכי יונדאי, שפרוסים בכל רחבי הארץ. כל מוסך יונדאי מורשה מציע טיפול מקצועי ויעיל ולהבדיל ממכוניות של חברות אחרות, החלקים שלה לא יקרים, מה שמוזיל את הטיפול בה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב