דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גברים רבים לוקים בסוג של אוטיזים רגשי 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 656   [ נצפה 10002 פעמים ]

גברים רבים לוקים בסוג של אוטיזים רגשי / מאת יואב ברנזון

 

 

מהו אוטיזים רגשי?

 

אוטיזים רגשי הוא מצב של אדישות ונכות רגשית. אוטיסט רגשי הוא אדם שמתקשה לנהל קשרים אינטימיים המבוססים על הבעה תקשורתית, קרבה פיזית ונוכחות אינטימית.

 

האוטיסט הרגשי מאופיין בריחוק, פיזי ונפשי, בקשיים בהבעה רגשית ולכן גם בהימנעות מתקשורת רגשית, ב"שיתוק" של חלקים גדולים מהעולם הרגשי שלו ובנטייה להתכנסות בעולם הפנימי שלו.

 

 

 

אוטיזים רגשי אצל גברים

 

אוטיזים רגשי אופייני הרבה יותר אצל גברים מאשר אצל נשים. ככלל, גברים לוקים באוטיזים כמעט פי 5 מנשים, מכיוון שנשים מטבען נוטות להיות פתוחות, רגשיות, משתפות ומתקשרות הרבה יותר מגברים.

 

גבר שהוא אוטיסט רגשי נתפס כלפי חוץ כגבר אדיש, מרוחק, פאסיבי, נוח מאוד ואולי נוח מדי, לא מעורב בענייני הבית והילדים, עסוק בעולמו, נוטה לעיסוקים משלו, חלש, לעיתים קרובות חסר אונים, "לא גברי", בעל נוכחות "רפה", אינו מסוגל ליזום, להוביל, להיות נוכח, מורגש או דומיננטי. מאידך, רבים מהאוטיסטים הרגשיים הם בעלי תכונות יוצאות דופן וכישורים מנטאליים מפותחים ביותר כגון כושר ביטוי גבוה ושימוש בשפה גבוהה, זיכרון פנומנלי מכל הסוגים לעובדות, למספרים, ללוחיות רישוי ועוד, וכן יכולות גאוניות ובולטות ביותר בכל צורות ותחומי המתמטיקה והמוסיקה.

 

 

 

מצב של חוסר אונים

 

גבר שהוא אוטיסט רגשי מתקשה לעמוד מול בת הזוג שלו, אינו יודע כיצד להציב גבולות ברורים, אינו יודע איך לנהל זוגיות או משפחה, כיצד להוביל, הוא אינו עושה שימוש משמעותי ברגשות, אינו חושף רגשות ואינו משתף ברגשות.

 

התנהגותו נתפסת כהתנהגות חלשה, חסרת אונים, לא מעורבת, אפטית, מסכנה, ילדותית, מתחמקת, לא רצינית, שולית, זניחה ותלותית. בהעדר אבחון או הבנה של הבעיה, התופעה גוררת אחריה תרעומת ותסכול מצטבר מצד בת הזוג של האוטיסט הרגשי.

 

 

 

ביקורת או קבלה?

 

מרבית הנשים הנשואות לאוטיסט הרגשי אינן מודעות למצבו, אינן מוכנות להכיר בבעיה שלו ומעדיפות להתעלם ממנה באמצעות הטחת ביקורת בלתי פוסקת על הגבר האוטיסט במטרה שישתנה ויגלה מעורבות רגשית בחייו, בחיים הזוגיים ועם הילדים.

 

אלא שביקורת אינה מסייעת כהוא זה בפתרון מצוקתו של האוטיסט הרגשי - למעשה היא מחריפה את הבעיה ומעמיקה אותה עוד יותר כי האוטיסט הרגשי משקיע את עיקר האנרגיות שלו בהתגוננות מפני ביקורת במקום בצמיחה ובהתפתחות בריאה. דווקא הבנה וקבלה מלאה של האוטיסט הרגשי מאפשרים לו מרחב לצמיחה ומטיבים את התפקוד שלו ואת יכולתו לצאת מהכונכייה שלו, לתת מעצמו וליזום.

 

 

וטיפ לסיום: הכרה ומודעות לבעיה של האוטיסט הרגשי היא מעשית ואפקטיבית פי כמה מגישה ביקורתית וכעסנית שאינה מובילה לשום שיפור, אלא לכל היותר להחרפת הבעיה עד כדי גירושין.  

 

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב