דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרונות ריצוף לבית 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 3756 פעמים ]

ריצוף הוא הבסיס של הבית, הוא נותן תמיכה לכל מה שמסביב. הוא כמו הקנבס עליו מתחיל האמן לצייר. לכן, כדאי לשקול היטב את האופציות העומדות בפניכם, הן ברמה הפרקטית והן ברמה האסתטית. 

ריצוף קרמיקה

קרמיקה הוא שם כולל לקטגוריה של אריחים עשויים חרס דחוס, מצופה בזיגוג ומותך בתנור בחום של כ-1200 מעלות. חלק מסוגי הקרמיקה עברו תהליך כזה פעם אחת בלבד ואחרים שריפה כפולה – של האריח לבדו, ושל האריח עם הזיגוג. לריצוף, מתאים בעיקר הסוג הראשון, מכיוון שהוא עמיד יותר לנזקים, מכות ופגעים אחרים.
קרמיקה, גם מהסוג הפשוט ביותר, מגיעה במגוון צבעים ודוגמאות. כאשר בוחרים ריצוף קרמיקה, מומלץ להעדיף עיצוב סולידי על פני משהו טרנדי (בכל זאת, מדובר במשהו שיישאר אתכם שנים ארוכות) ולבחור צבע שלא ידגיש לכלוך. חשוב מאוד שצבע האריחים גם ישתלב עם אלמנטים אחרים בדירה, כמו צבע הקירות, הארונות והרהיטים הבנויים.

ריצוף גרניט פורצלן

גרניט פורצלן הוא חומר עמיד יותר מקרמיקה, המגיע במגוון רחב יותר של דגמים. סוגי האריחים מסוג גרניט פורצלן שונים ונבדלים זה מזה בגודל, בגימור (מט, מלוטש, מזוגג), בחיתוך (סטנדרטי או לייזר) ובעקבות כל אלו, גם במחיר.
כמו כל ריצוף אחר – גם במקרה של ריצוף גרניט פורצלן יש להתייחס למיקום אליו מיועדים האריחים: בפנים או בחוץ (אם הם בחוץ, יש לקחת בחשבון נתוני שחיקה בשל פגעי מזג אוויר) והאם מדובר בריצוף עבור מקום ציבורי או פרטי (במקום ציבורי השחיקה רבה יותר).

ריצוף שיש

בניגוד לאריחי הקרמיקה המלאכותיים, השיש עשוי מאבן גיר טבעית, שעברה שינוי בעקבות השפעות חום ולחץ במעמקי כדור הארץ. ריצוף שיש מגיע בדרגות חוזק שונות, בטקסטורות שונות ובצבעים שונים - לבן, צהוב, אדמדם ואף חום כהה. בארץ, קיים גם ריצוף שיש "מדומה", עשוי סלע גירי דק ועשיר במאובנים.
יתרונו הגדול של שיש למטרות ריצוף הוא שגם לאחר שהמשטח נשחק או נשרט – ניתן לבצע בו ליטוש ולהחזיר לו את החיות והברק. כאשר מזמינים ריצוף שיש – כדאי לקחת בחשבון פחת של החומר בשיעור עשרה אחוזים, היות ומדובר בחומר רגיש מאוד שלפעמים יש בו חורים שצריך לאטום. 

פסיפס – ריצוף אומנותי שעושה קאמבק

פסיפס הוא ריצוף אמנותי בו מחוברות זו לזו אבנים קטנות, ליצירת צורות גרפיות שונות. שיטה זו הייתה נפוצה מאוד בעבר הרחוק וכיום היא חווה סוג של רנסנס, בגלל יופייה וייחודה. עם זאת, היות ומדובר בעבודה יקרה, בעלת גימור לא חלק ולא אחיד - פסיפס מתאים בעיקר למשטחים ציבוריים או חיצוניים.
אז איך תבחרו את הריצוף המתאים ביותר? התייעצו עם אנשי מקצוע ואל תשכחו לקחת בחשבון פרמטרים כמו מיקום המרצפות, דרגת השחיקה, צבע וסגנון המרצפות - כדי שיהלמו את טעמכם האישי. הבחירה יכולה להיות לא קלה, אבל כדאי לשנס מותניים ולהקדיש לזה זמן. אחרי הכל, בניגוד לחלקי הבית האחרים, ריצוף לבית בוחרים רק פעם אחת.



 



מודי - קרמיקה / ריצוף / שיש / אבן



 






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב