דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חולצות פולו 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 438   [ נצפה 4138 פעמים ]

ההתפתחות חולצות הפולו לאורך השנים

במאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 שחקני טניס היו שייכים למעמדות הגבוהים ביותר בחברה, שלא לומר לאריסטוקרטיה. אותם שחקנים לבשו מה שנקרא "לבני טניס" (Tennis Whites) - חולצה מכופתרת עם שרוולים ארוכים מגולגלים, מכנס פלנל ועניבות. כפי שניתן לנחש, מדובר היה בלבוש לא ספורטיבי במיוחד.
חליפת ספורט משונה זו העמידה את צו האופנה החברתי לפני הצרכים הספורטיביים של הטניסאים. בדיוק מסיבה זו, החליט רנה לקוסט, הצרפתי שזכה שבע פעמים בטורנירי גראנד סלאם, לעשות מעשה. מעשה זה הפך אותו לימים לחלוץ בין לאומי בענייני חולצות. 

היווצרותן של חולצות לקוסט

החולצה שעיצב לקוסט הייתה סרוגה בצורה משוחררת, ואת החלק העליון שלה עיטר צווארון שטוח ולא מעומלן, עם שניים עד שלושה כפתורים. בנוסף, החלק האחורי של החולצה היה ארוך יותר מחלקה הקדמי. סגנון זה מכונה עד היום כ"זנב טניס".
חולצה זו ערכה הופעת בכורה עולמית באליפות ארצות הברית הפתוחה בטניס בשנת 1926. שנה מאוחר יותר ערך את הופעת הבכורה שלו התנין המפורסם, כיום אחד המותגים המוכרים בעולם. התנין התמקם בצד שמאל של החזה, והתקשורת האמריקאית החלה לכנות את לקוסט "הקרוקודיל" - כינוי אותו קיבל באהבה, בין היתר מסיבות מיתוגיות.

חולצות חלוציות

העיצוב של לקוסט פתר מספר בעיות אקוטיות בטניס המסורתי באותה תקופה, בין אם בזכות השרוולים הקצרים, הצווארון המשוחרר או הבד הנושם. אחרי שפרש ממשחק פעיל הקים לקוסט יחד עם חברו אנדרה גייה את האימפריה המוכרת לנו. הצמד החל לשווק חולצות לקוסט ברחבי אירופה וצפון אמריקה.
בשנים הבאות גם שחקני הפולו – אריסטוקרטים בזכות עצמם – אימצו את העיצוב החדשני. ב-1972 השיק המעצב ראלף לורן קו אופנה חדש, שנקרא פשוט "פולו" וזאת מבלי לשווק את המוצרים ספציפית לשחקני פולו או לספורטאים בכלל. התופעה החלה לצבור תאוצה.

התגלגלות חולצת הפולו לאופנה ולחברה של ימינו

יתרון נוסף של אותן חולצות פולו הוא שהן רב גוניות ומתאימות לאירועים ולסגנונות רבים. ניתן ללבוש חולצה כזו עם ג'ינס ולהעניק לעצמנו מראה פשוט אך מסודר. אפשר גם ללבוש אותה עם מכנסיים מהודרות יותר, אז המראה משתדרג בהתאם. 
חולצות פולו הפכו עם השנים לחולצות פחות אריסטוקרטיות ויותר ייעודיות. רבים משתמשים בהן כחולצות עובדה, כמו גננים, טכנאים, אנשי מכירות וכדומה. מכיוון שחולצות אלו עמידות מאוד ועם זאת ייצוגיות, הן שימושיות מאוד עבור אנשי מקצוע. הדפסת חולצות עם מותגי החברה במקום שבו פעם שכן לו התנין, הפכה לנפוצה בצורה מדהימה בשנים האחרונות.

חולצות פולו לצעירים

בשנות ה-90 חולצת פולו חלקה הפכה ללבוש מקובל במפגשי הייטק בלתי רשמיים ומשם הופץ הנוהג לתעשיות אחרות. זו הייתה אחת הסיבות להפצת הרעיון של ביזנס קז'ואל – בגדים שמתאימים לענייני עסקים וגם ליומיום.
בבתי ספר רבים משתמשים בחולצות פולו כתלבושת אחידה, אולם זה לא מונע מצעירים רבים להוסיף להן 'תבלינים', בדמות חולצות מודפסות. כך הפכו חולצות שהומצאו למטרה ספציפית, לאחד הקווים האופנתיים, המוכרים והפופולאריים בעולם. 



 



רן ספורט הדפסה על חולצות - ran-sport.co.il



 






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב