דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיש למטבח מלב האדמה ללב הבית 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 525   [ נצפה 2837 פעמים ]

שיש למטבח  הוא לוח העבודה המרכזי שלנו בחדר המטבח כולו, ועל כן אל להקל ראש בבחירתו. שיש למטבח נבחר על פי שלושה פרמטרים: התאמתו לטעם האישי ולכיס (כלומר, על פי היופי והמחיר) ויכולת העמידות שלו.

חוזקו של שיש למטבח הוא דבר חיוני. זאת מכיוון שכמשטח עבודה בסביבה חשופה ללכלוך ולשומנים כמטבח, שיש למטבח חשוף לפגעים רבים העלולים לפגום במראה שלו, כמו גם להחלישו בחלוף הזמן. בין הפגעים הללו ניתן למנות רטיבות ולחות מנוזלים שנשפכים לפרקים על שיש למטבח, חומרים שומניים (שמן, רטבים, בשר וכו') היוצרים כתמים קשים להסרה, חומצות שונות, טמפרטורות קיצוניות הנובעות מהוצאת פריטים מהמקפיא, כמו גם הורדת סירים מהאש, והשימוש המרובה בסכינים, העלול לחרוץ את פניו החלקים של שיש למטבח. שימוש ב"סילר" – שכבה אוטמת מיוחדת – עוזר לצמצם את הפגעים עוד יותר ולחזק את פני השטח החיצוניים של אותו שיש למטבח.

 

באשר לצד החזותי, ישנם סוגים שונים של שיש למטבח המצויים בשוק, הכוללים שימוש באבנים שונות. שיש רגיל הוא הקלאסי מבין סוגיו השונים של שיש למטבח. לצדו נפוץ היום שימוש גם בחומרים כגון שיש גרניט (מאבן גרניט), אבן קיסר (עיבוד סינתטי על בסיס אבן קוורץ), שיש חברון, אוניקס (אבן צבעוניות מאוד ממשפחת הקוורץ) ועוד. הדוגמאות רבות, כמו גם הגוונים – בין אם אתם מעדיפים שיש למטבח בצבע כמעט אחיד בעל נימים דקים בצבע בהיר, או שמה שיש למטבח שכולו נקודות-נקודות של גוונים שונים. בנוסף, ניתן לבחור את רמת הליטוש המועדפת עבור שיש למטבח, מבריק או מאט, וכיום ישנם מקומות המציעים גם אפשרות ביניים. אכן, מלאכה קשה עומדת בפני הבוחרים שיש למטבח.

 

בבחירת שיש למטבח מבחינת ויזואלית, זכרו לחשוב על המראה הכולל של חדר המטבח כולו. אין טעם לבחור משטח שיש למטבח רק בעבור יופיו שמשך את תשומת לבכם, אם אותו שיש למטבח אינו מתאים בצבעיו לארונות המטבח, לחיפויי הקיר וכן הלאה. חוסר התאמה שכזה עלול לגרום לאותו שיש למטבח לבלוט בחלל כגורם זר, או להיפך – להיבלע בשאר העיצוב, באופן שיטשטש את הרושם שהוא יוצר, אותו רושם שבעטיו בחרתם שיש למטבח זה. שיש קיסר הוא סוג נוסף של שיש המיוצר במפעלי אבן קיסר.

 

ניקוי שיש למטבח

 

כדי לשמור על מראהו של שיש למטבח לשנים ארוכות מומלץ לנקות כתמים, ובעיקר כתמי שומן, מיד עם היווצרם, ולא לתת להם להצטבר לכדי שכבה שומנית קשה להסרה. הדבר נכון במיוחד כשמדובר על פינות ושוליים, כמו גם קטעים צרים של שיש למטבח, אותם אנו נוטים לפספס ביום-יום. בניקוי שיש למטבח עדיף להימנע משימוש באקונומיקה, כמו גם חומרים חומצתיים אחרים, ולהעדיף חומרי ניקוי עדינים או ייעודיים למטרה זו. בסופו של דבר, הקפדה על הסרת כתמים מיידית (ולו במטלית לחה בלבד) תמנע יצירת כתמים עיקשים יותר, המצריכים ניקוי אגרסיבי יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב