דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 1820 פעמים ]

החורף השנה ממאן להגיע. חודש אוקטובר כבר מגיע לסיומו ואנו עדיין נהנים מטמפרטורות גבוהות ואפילו מימי שרב. אולם החורף בוא יבוא, ומי שלא טרח ועמל בקיץ, ימצא עצמו רטוב ועצוב בחודשי החורף. כי גם לחודשי החורף צריך להתכונן כראוי, ולא, נמצא עצמנו גרים בבית גם גג דולף, כתמי רטיבות ובעיות חמורות אחרות.

 

הכן ביתך לחורף – בצע איטום גגות!

 

לקראת החורף אנו נחשפים לתשדירי השירות של המשרד לבטיחות בדרכים, הקורא לנו להכין את רכבנו לחורף: לבדוק את תקינות הבלמים ואת איכות הצמיגים, להחליף וישרים בלויים, לתקן פנסים שבורים ועוד. משרד השיכון והבינוי אמנם לא מפרסם תשדירים הקוראים לנו להכין את ביתנו לחורף, אך כל אחד מאיתנו צריך לדעת שגם ביתנו זקוק להכנות מוקדמות. אחת החשובות שבהן היא ביצוע איטום גגות.

 

איטום גגות מבטיח שמי הגשמים לא יחדרו לתוך ביתנו דרך גג הבית. איטום גגות, בכל שיטה או חומר, יוצר שכבה מבודדת על גג הבית, שתפקידה לאטום אותו באופן הרמטי. ללא איטום גגות נגלה במהרה שטיפות גשם חודרות לביתנו דרך הגג, שתקרת הבית והקירות סובלים מכתמי רטיבות ועובש, מהתקלפות של סיד וטיח ואפילו מריחות מצחינים של טחב. לא מדובר במפגעים אסתטיים בלבד. היעדר איטום גגות יכול לגרום לליקויי בנייה של ממש. גג שלא עבר איטום כהלכה לפני החורף עלול להיספג בכמות כה גדולה של מי גשמים, העלולה בסופו של דבר לגרום לקריסת התקרה על יושבי הבית.

 

רבים סוברים שהחורף הישראלי הדל בגשמים אינו מהווה סיבה מספקת לבצע איטום גגות. רבים חושבים לעצמם שלכל היותר יאלצו להתמודד עם כמה טיפות גשם טורדניות, שיתייבשו להן במהרה, שכן החורף הישראלי אינו ארוך במיוחד. אולם המציאות היא שיש לבצע איטום גגות גם בישראל, לא משנה באיזה אזור גיאוגרפי אתם גרים. די ביום גשם אחד כדי לגרום לנזקי רטיבות לגג הבית שלכם. ונזקי רטיבות הם לא עניין של מה בכך. הם נשארים עימנו גם הרבה אחרי שהחורף הגיע לסיומו. חמור מכך, נזקי רטיבות שלא טופלו גורמים לירידה משמעותית בערך הדירה שלכם. לכן חשוב להקפיד ולוודא שביתכם עבר איטום גגות לקראת החורף הקרוב, ואם לא – לבצע אותו בהקדם האפשרי.

 

איטום גגות – כל הדרכים והשיטות

 

בשוק קיימות כיום לא מעט שיטות לביצוע איטום גגות. הבחירה בשיטת איטום כזו או אחרת צריכה להתבצע אך ורק על ידי קבלן איטום מקצועי ומיומן, שכן רק הוא ידע להתאים את שיטת האיטום לסוג הגג שלכם ולחומרי האיטום הישנים שכבר קיימים עליו (במידה ואכן קיימים כאלו).

 

בין שלל השיטות לאיטום גגות ניתן למצוא: זיפות, איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, איטום גגות באמצעות חומרים אקריליים, איטום גגות באמצעות חומרים ביטומניים משחתיים, איטום גגות באמצעות יריעות PVC ו- EPDM, שיקום מבנים ועוד. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה. אולם כל אחת מהשיטות הללו, במידה ובוצעה על סוג הגג המתאים ועל פי התקנים המחייבים, תוכל להעניק לכם חורף יבש ונטול נזקי רטיבות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב