דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדרך לגל העיקולים הבא בשוק האמריקני - אפיק הירדן 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 1634 פעמים ]

האם חשבתם שהשוק בארה"ב מתאושש? ובכן, חשבו שנית. כלכלנים מזהירים מפני גל עיקולי הבתים והמשכנתאות הקרוב.

הגל האחרון, שהורכב מלווי סאב-פריים והלוואות מסוכנות אחרות, בשיעור משתנה, נשטף החוצה, אךעל פי נתוני איגוד הבנקאים למשכנתאות, גל עיקולים חדש מתעתד לבוא. הפעם זה כולל בעלי בתים בעלי אשראי טוב שהיוו את הבסיס האיתן של מעמד הביניים בארה"ב ושאיבדו את משרותיהם באקלים הכלכלי הירוד רק לאחרונה.

"לא ניתן לצפות להתאוששות בשוק הדיור בהיעדר התאוששות בשוק התעסוקה". לדבריו של Jay Brinkmann, כלכלן ראשי באחד מבנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב, ב- CNNMoney.com. "המשכנתאות כיום יקרות במידה כזו שהן מכלות את כל המשכורת." הוא מוסיף.

סטטיסטיקת ה-MBA  מראה כי מספר הלווים המתעכבים משמעותית בתשלומים, איחור של 90 ימים לפחות, צנח ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון של 2010, והוא מהווה היום רק 4.57 אחוזים מממשקי הבית המועמדים לעיקול ברבעון השני, לעומת 4.63 אחוזים ברבעון הקודם.

אלו חדשות טובות. הנה החדשות הרעות: אחד מכל עשרה לווי משכנתאות בארה"ב מאחר בתשלום אחד לפחות. אחד מתוך עשרה. כלומר 28 מליון בתי אב בקרוב! ואולי החשוב מכל, חלה עלייה משמעותית במספר העיכובים המשמעותיים ברבעון השני. אלה המאחרים בתשלום אחד לפחות, 30 ימים לפחות, הגיע ל- 3.51 אחוז מהלווים ברבעון האחרון, עלייה של יותר מ - 3.31 אחוזים מכל המשכנתאות בסוף שנת 2009. אך חלה ירידה עקבית בעיכובים אלו בשנה האחרונה.

מכאן, באם גל העיקולים הבא יהפוך לצונאמי, בהחלט יהיה מצב המשק תלוי בשוק התעסוקה שכן באין עבודה יגבר גל עיקולי הבתים לעומת אשתקד. אין ספק כי  שינויים בתנאי המשכנתאות יכולים לעזור. למרות שמאמצי הממשלה לשנות את שוק ההלוואות נחלו כשלון לעת עתה (50 אחוזי נשירה ביולי). לעומת זאת, מספר תוכניות של בנקים פרטיים ראו הצלחה גדולה במניעת האיחורים בתשלומי משכנתאות, במיוחד לאחרונה.

אבל שינוי תנאי ההלוואות בגל החדש היא דאגה משנית. הנקודה החשובה היא; האם הלווים הבעייתיים יחזרו לשוק העבודה בעתיד הקרוב. וההשערות בנוגע להתאוששות שוק התעסוקה אינן אופטימיות. למעשה, פוסט בבלוג סטריט ג'ורנל, שהתפרסם השבוע, ציטט מחקר של הכלכלנים וינסנט וכרמן ריינהרט, שבחנו את משברי הכלכלות לאחר מלחמת העולם השנייה ותוצאותיהם. הם מצאו כי "הצמיחה בהכנסות האוכלוסייה הכללית בארה"ב נוטה להאט ושיעור האבטלה נשאר גבוה במשך זמן רב מאוד אחרי זעזועים כלכליים קשים."

עיתון ה-Journal הוסיף כי "בעשרה מתוך 15 מקרים אותם בחנו, האבטלה מעולם לא חזרה לרף הנמוך בה הייתה לפני, וזאת בטווח של 10 שנים מפריצת המשבר. במקרים רבים, האבטלה מעולם לא חזרה לרף שבו הייתה. דוגמה אחת: שיעור האבטלה הנמוך ביפן, 2.1% אבטלה, לפני ששוק המניות שלה, ומגזר הדיור נפגעו בשנת 1992 לא התאוששו מאז המשבר ואף לא ירדו מאז מ -3.8% אבטלה".

אז אם המיתון הסתיים טכנית בשנה שעברה, אנחנו עדיין מסתכלים על רף אבטלה גבוה מהרצוי עד 2019. ישנם בתים רבים אשר יתכן ויעוקלו באותה מסגרת זמן. בואו נקווה כי האנליסטים טועים, אחרת נאלץ להתכונן לצונאמי נוסף בשוק הנדל"ן האמריקני אשר יציף שווקים נוספים גם כן.

אפיק הירדן

http://www.citygarden.co.il/

אפיק הירדן


http://www.citygarden.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב