דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סרטים 

מאת    [ 02/01/2011 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2487 פעמים ]

נדמה לי כי רוב האנשים יסכימו איתי כי סרטים המוקרנים מעל גבי האקרנים בבתי הקולנוע נוסכים בצופים אווירה חלומית משהו. הרי כל החוויה של צפייה באותם סרטים היא כולה דימוי של חווית החלום. החל מטקס עמעום וכיבוי האורות, כלה בצפייה באותם סרטים שנראים גדולים מהחיים בכמה מידות ובתחושת ההשכמה בסופם עת נדלקים האורות באחת. כשם שבמהלך השינה אנו נוטים לברוח מהמודע אל תת המודע, כך בהלכנו לקולנוע על מנת לראות סרטים אנחנו מתנתקים לזמן מה מהחיים האמיתיים בחוץ. סרטים של אימה ופחד משולים לחלומות רעים וסיוטים. סרטים של פנטזיה ודמיון משולים לחלומות של תשוקות והוויות, וכן הלאה. המשותף לכל אותם סרטים הינו תחושת הריגוש והחווה המטלטלת שהם יוצרים אצל הצופה. גם בעידן של ההורדות הסיטונאיות של סרטים מהרשת, עת כולם רואים סרטים ביושבם מעל גבי ספת הטלוויזיה אל מול מסך הפלזמה, עדיין אין תחליף לצפייה באותם סרטים מעל גבי אקרני הענק.

סרטים כמדורת שבט

יש משהו בדבר הגדול מהחיים הזה שנקרא סרטים שגורם לתחושות עמוקות של אהבה, שנאה , צחוק וחרדה בקרב הצופים. כשיוצאים לבילוי על מנת לראות סרטים , גם אם מראש בוחרים לראות סרטים עצובים, עדיין עצם היציאה לראות סרטים היא מעמד מקודש בפני עצמו. סרטים ככל הנראה מכילים איזה שהוא מרכיב סודי, ככל הנראה מתחום המטאפיזיקה, שגורם לנו לתחושות של התעלות כשאנו הולכים לבית הקולנוע. מספר המחקרים שנעשו ונעשים בניסיון להתחקות אחר אותו אלמנט חמקמק ומסתורי שנמצא בתוך אותם סרטים, העלו חרס בחכתם. אם ניקח סרטים דוגמת E.T. בשנות ה-80 או הטיטניק באמצע שנות התשעים - הרי שאין שום קווי דמיון בין הסרטים השונים שזכו להצלחה. כן, כמובן שכולם עשויים על פי הנוסחה ההוליוודית תוך כדי ליטושים וכיווני עריכה עד רמת הניואנס, אבל עובדה היא כי ישנם סרטים מצליחים לצד סרטים שפשוט אבד עליהם הקלח.

סרטים באהבה

בין אם הסרט הצליח או לא, כל עוד יוצריו עמלו ועבדו עליו מכל הלב, הרי שזה שווה כל מאמץ. סרטים לא מעטים כשלו נחרצות בקופות ונקטלו בידי המבקרים, רק על מנת להפוך בדרך לא דרך ללהיטים וקאלט. לצורך ההדגמה לא צריך ללכת רחוק. סרטי הבורקס על אף החורים הרבים בתסריט, אף על פי שרוב המבקרים התקשו לקרוא ליצירות ההם סרטים, הרי שהם אלו שזכו לצפיות חוזרות ונושנות בקרה הוני בית ישראל. מי שנמנה על שוחרי הקולנוע ואגב כך הזדמן לו לבלות זמן מה על גבי סט של צילומי סרט עלילתי, בוודאי מכיר את תחושת הכיף והשמחה האופפת את כל העוסקים במלאכה. כנראה שהו הזאת הגדול. סרטים עושים באהבה או שלא עושים בכלל. אז אם גם אתם נמנים על אלו שנושמים וחולמים על סרטים, מקומכם איתנו במועדון EDB - המועדון המוביל לחובבי סרטים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב